اخبار داغ

یکی از نفرات برتر کنکور ۹۶ در محلات:

برای موفقیت در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم/برنامه‌ریزی؛ رمز موفقیت

برای موفقیت در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم/برنامه‌ریزی؛ رمز موفقیت
یکی از نفرات برتر کنکور ۹۶ در محلات گفت: برای موفقیت در کنکور هیچگاه کلاسهای کنکور نرفتم و با برنامه‌ریزی دقیق منابع کنکور را مطالعه کردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدامین حاج‌برات، یکی از دانش‌آموزان رشته ریاضی دبیرستان امام خمینی(ره) شهرستان محلات است که توانسته است رتبه ۱۹۰ این رشته را در کنکور سراسری کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نوجوان موفق در گفتگو با خبرنگار  صبح محلات، مهمترین عامل موفقیت خود را همراهی خانواده عنوان کرد و گفت: در مدتی که خود را برای کنکور آماده می کردم از اصلی‌ترین و در دسترس‌ترین منابع کنکور که همان کتابهای درسی بود، استفاده کردم و در کنار آن، از منابع دیگر برای حل مسائل و تسلط بیشتر به منابع درسی استفاده کردم.

,  صبح محلات,

وی با اشاره به تجربیات خود درخصوص مطالعه منابع کنکور گفت: براساس تجربه شخصی خود استفاده از تست‌های کنکور سراسری را  به دانش‌آموزان دیگر پیشنهاد می‌کنم؛ چراکه سلیقه طراحانِ تست‌های تألیفی با سلیقه طراحان تستهای کنکور کاملا متفاوت بوده و این خود باعث می‌شود از منابع اصلی دور شوند.

,

, ,

برنامه‌ریزی؛ رمز موفقیت

,

حاج‌برات برنامه‌ریزی را عاملی دیگر برای موفقیت خود در کنکور عنوان و بیان کرد: زمان‌بندی صحیح با استفاده از تکنیک‌های رایج یکی از راهکارهایی است که می‌توان تست‌های درست بیشتری را پاسخ داد. پاسخ دادن به تست‌های زمان بَر را در انتهای آزمون انجام دادم.

,

وی یکی دیگر از تکنیک‌های شخصی را برای آمادگی بیشتر در کنکور، مطالعه عنوان کرد و گفت: در زمان خستگی درس‌های مورد علاقه را مطالعه می کردم و تنها ۳۰ درصد از زمان روزانه را به مطالعه درس‌های عمومی اختصاص می‌دادم. در تمام مدت زمان مطالعه تلاش می‌کردم، درسهای مورد علاقه‌ام را در زمان‌ خستگی مرور کنم.

,

حاج‌برات با مهم ارزیابی کردن نقش مشاور در پیشرفت و کمک به موفقیت دانش‌آموزان در کنکور اظهار کرد: شناخت کامل از دانش‌آموز توسط مشاور امری مهم است که نباید مورد غفلت قرار گیرد چراکه مشاور برای کمک به دانش آموزان باید شناخت دقیقی نسبت به روحیات و علایق وی داشته باشد.

,

مشاوران زمان زیادی را برای برنامه‌ریزی دانش‌آموزان صرف نمی‌کنند

,

وی ضمن انتقاد از مشاوره های گروهی افزود: در شهرستان محلات مدارس و آموزش پرورش تلاش‌های فراوانی کردند تا از ظرفیت مشاوران استفاده شود، ولی برنامه‌ریزی برای ۲۰ دانش آموز در مدت زمان ۲ ساعت توسط یک مشاور نمی‌تواند خیلی مثمرثمر باشد چراکه روش و زمان درس خواندن هیچ دانش‌آموزی با دیگری برابر نیست.

,

این دانش‌آموز موفق محلاتی گفت: به دیگر دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنم با توجه به شناختی که از نقاط قوت و ضعف خود دارند برای خود برنامه‌ریزی داشته باشند و تلاششان بر این باشد که روزانه یک‌درصد پیشرفت داشته باشند. در این صورت در مدت یک سال ۳۶۵ درصد پیشرفت خواهند کرد و این یعنی پیشرفت سه برابری نسبت به نقطه آغاز و احتمال موفقیت بیشتر است.

,

وی افزود: هر شخصی در زمانی خاص از درس خواندن خسته خواهد شد، ایجاد علاقه درونی، عدم توجه به کسب رتبه در کنکور، توجه به کسب علم  و معنویات درس‌ها و هدف نهایی نقش بسزایی در رفع خستگی، افزایش انرژی و مطالعه بیشتر خواهد داشت.

,

حاج‌برات با اشاره به استاندارد بودن زمان مطالعه در طول هفته گفت: مدت زمان استاندارد برای درس خواندن در طول هفته ۳۵ الی ۵۰ ساعت است که می‌توانند آن را در طول هفته تقسیم کنند. شخصا تلاش می‌کردم در طول روز به غیر از ساعات خواب ۲ یا ۳ ساعت برای تفریح و استراحت زمان صرف کنم و با برنامه‌ریزی روزانه ضمن افزایش زمان مطالعه تا سقف استاندارد از میزان استفاده گوشی تلفن همراه یا دیگر وسایل سرگرم کننده بکاهند و به هیچ وجه برای مطالعه بیشتر از زمان استراحتشان کم نکنند.

,

برای موفقیت در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم

,

وی خلاصه نویسی و مرور سریع و دفترچه‌ای مطالب را برنامه‌ای موثر در موفقیت کنکور دانست و بیان کرد: برای موفقیت در کنکور هیچگاه کلاسهای کنکور نرفتم و با برنامه‌ریزی دقیق منابع کنکور را مطالعه کردم، البته منکر کلاس کنکور هم نیستم چراکه برای بعضی دانش آموزان کلاس کنکور و درس خواندن گروهی لازم است ولی شخصا تلاش کردم زمان مورد نیاز برای رفت و آمد به کلاس کنکور را برای تست زنی صرف کنم.

,

این رتبه برتر کنکور شهرستان محلات ضمن قدردانی از تمامی کسانی که وی را در رسیدن به این موفقیت یاری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کلیدی‌ترین نقش برای موفقیت فرزندان در تمامی زمینه‌ها بخصوص کنکور سراسری برعهده خانواده است و خانواده‌ها نقش بسزایی در تامین تغذیه و مکان مناسب برای مطالعه فرزندان و تقویت روحیه دانش آموزان بر عهده دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه