اخبار داغ

ورود نرم افزار جاسوسی به ادارات دولتی/استفاده از "وایبر" به عنوان اتوماسیون

ورود نرم افزار جاسوسی به ادارات دولتی/استفاده از "وایبر" به عنوان اتوماسیون
در بعضی از سازمان‌ها از وایبر به عنوان ابزار ارتباطات داخلی استفاده شده و برخی از ادارات، ‏اطلاعات خود را از این طریق رد و بدل می‌کنند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، وایبر یک نرم‌افزار پیام‌‌رسان برای تلفن‌های هوشمند است که توسط شرکت Viber Media ساخته شده است که با نصب این نرم افزار و دسترسی به اینترنت می توان توسط موبایل به صورت رایگان صحبت کرد و همچنین MMS یا SMS فرستاد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

با توجه به اینکه فیلم‌های زیادی از طریق این نرم افزار جا‌به جا می‌شود و همچنین اطلاعات افراد به صورت شبکه ای و گسترده جا‌به جا‌ می شود، عده ای از کارشناسان این نرم افزار را یک نرم افزار جاسوسی می دانند.

,

شنیده ها حاکی از آن است که در برخی از نهادها، سازمانها و ادارات دولتی رسما از وایبر به عنوان اتوماسیون داخلی استفاده کرده و اطلاعات مهم درون سازمان خود را از این طریق به مدیران و کارمندان منتقل می کنند.

,

بر اساس این گزارش تعداد زیادی از کارمندان به نسخه کامپیوتری وایبر روی آورده اند و از این نرم افزار بر روی سیستم های خود استفاده می کنند.

,

این در حالی است که چندی پیش وایبر فیلتر و دوباره رفع فیلتر شد و  کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هنوز نتوانسته است تصمیم نهایی درباره فیلتر یا باز بودن این شبکه اجتماعی را بگیرد.

,

نکته‌ای بسیار جالب و قابل تامل کشور تولیدکننده و موسس این نرم‌افزار است. گرچه مرکز اصلی شرکت وایبر در قبرس است، اما خاستگاه آن‌ جایی نیست جز سرزمین‌های اشغالی؛ سرور مرکزی وایبر در خاک سرزمین های اشغالی است و وایبرحتی در بسیاری از کشورهای اسلامی و همچنین کشورهای لائیک فیلتر است؛ اما در ایران هنوز وایبر فیلتر نیست.

,

خاطر نشان می شود موسس و مدیر وایبر، تالمون مارکو، افسر رژیم صهیونیستی و معاون وی ایگور ماگازینیک همکار او در ارتش است.

,

تالمون مارکو Talmon Marco یک تاجر آمریکایی-اسرائیلی است. وی در سرزمین‌های اشغالی بدنیا آمده و به عنوان افسر ارشد اطلاعات ارتش مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی کار کرده است.

بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، یکی از واحدهای زیرمجموعه سرویس جاسوسی این رژیم، موساد است. 

,
,
,

به گزارش العربیه، وایبر اپلیکیشنی کاملا رایگان و بدون هیچگونه تبلیغات است، العربیه این سوال را می‌کند که چطور می‌شود نرم‌افزاری خدمات خود را به بیش از 200 میلیون نفر در جهان به طور رایگان ارائه کند؟

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه