اخبار داغ

جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز بی نتیجه پایان یافت

باز هم شهردار انتخاب نشد/ جنجال بر سر لغو سفارشی و قانونی بودن جلسه

باز هم شهردار انتخاب نشد/ جنجال بر سر لغو سفارشی و قانونی بودن جلسه
جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز با دستور کار انتخاب شهردار امروز در حالی برگزار شد که عدم حضور برخی اعضا سبب شد تا انتخاب شهردار تبریز به جلسات بعدی موکول شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز با دستور کار انتخاب شهردار آغاز شد. در ابتدای جلسه محمد اشرف نیا عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه باید استقلال شورا حفظ شود، گفت:  چرا بیرون از درون شورا فلان شخص باید به خود اجازه دهد تا ۱ ساعت مانده به جلسه شورا خواستار لغو آن شود، این کار بیخودی است و جای تاسف است. من حداقل ۸سال به طور ریز نظاره گر موارد مختلف بوده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,


وی افزود: از آقای اکبرنژاد که دیروز گفته اند شهردار را با۱۳ رای انتخاب کنیم متشکرم و خواهش میکنم اقتدار شورا را حفظ کنند و فلان فرد با تلفن دستور برگزاری یا عدم برگزاری جلسه را ندهد.

,
,

 

,

بابایی اقدم هم باین اینکه باید شان شورا را حفظ کنیم اظهار داشت:  از آقای اکبرنژاد به دلیل بزرگواری و اینکه روز سه شنبه حضوری تشریف اورده و عذرخواهی کردند تشکر می کنم. تعجب می کنم برخی عزیزان از آمدن ما به جلسه روز سه شنبه گلایه می کنند که به جلسه قانونی آمده ایم. تعداد اعضای شورا ظاهرا ۱۳ نفر است ولی علاوه بر افرادی که پشت پرده خط و خطوط می دهند و برخی مراجع و نهادها نیز نظر می دهند که به جلسه بروید یا نروید. اینگونه نباشد که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.


وی تاکید کرد: در آستانه ۲۰۱۸ در یک کاری به شدت پیشرفت داشته ایم و آن هم افزایش گدایان بوده است. خواهش میکنم پیگیری کنید تا این مشکل برطرف گردد چراکه تبریز شهر بدون گدا است.اینکه می گویید این جلسه غیرقانونی است، مگر برای درد و دل آمده ایم اینجا که امروز هر مصوبه ای داشته باشیم غیرقانونی باشد؟

,
,
,
,

 

,

تقی پور هم گفت: سالم ترین روند انتخاب شهردار در این دوره است، به دنبال اجماع ۱۳نفره در انتخاب شهردار هستیم، در توانمندسازی مناطق کم برخوردار تبریز چه برنامه هایی داریم که وجدان خودمان را آرام کنیم؟اولین بستر ایجاد حاشیه خوداعضای شورا هستند و برای انتخاب شهردار هنوز دیر نشده است.

,

 

,

اما شهرام دبیری دیگر عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از لغو جلسه روز سه شنبه این هفته شورای شهر تبریز اظهار داشت: ما انتظار چنین اتفاقی را نداشتیم و به نظر من لغو جلسه به دلایلی چون نیاز به زمان بیشتر برای تصمیم گیری و یا خستگی اعضا منطقی نبود.

,

وی افزود: تنها در صورت عدم حضور اعضا ممکن است جلسه ای لغو شود اما اعلام هیئت رئیسه برای لغو یک جلسه  درست نیست

,

دبیری با تاکید بر اینکه تصمیم برای جلسه امروز با حضور بیشتر اعضا و ابلاغ هئیت رئیسه در پایان روز سه شنبه گرفته شد، تاکید کرد: به نظر من جلسه امروز از لحاظ قانونی مشکلی ندارد.

,

 

,

پس از این صحبت ها، محرم محمد زاده به توضیحاتی در خصوص لغو جلسه روز سه شنبه داد و گفت: در لغو جلسه سه شنبه اعضای هیئت رییسه نقشی نداشتند!

وی ادامه داد: تمامی کلانشهرها شهردار را انتخاب کرده و بابرنامه جلو می روند اما ما که در آستانه ۲۰۱۸ قرارداریم هنوز دست روی دست گذاشته ایم تا فلان افراد راضی به انتخاب فرد مورد نظرشان شوند.هر روزی که می گذرد میلیاردها تومان خسارت به شهر وارد می شود. شهر امروز با کدام برنامه اداره می شود؟

محمد زاده با انتقاد از برخی اعضای شورای شهر اظهار داشت:  بعضی دوستان توانایی رای دادن ندارند و مستقل نیستند. اگر نمی توانید استقلال داشته باشید استعفا بدهید و بروید. اصحاب رسانه ما امروز سرگردان هستند. این چه وضعیتی است که اتفاق افتاده؟ سایتهایی که زیرنظر برخی اعضای شورا هستند اعداد و ارقام ارائه شده توسط یک عضو شورا را به تمسخر کشیده اند. اگر ادامه دهند در همین جا نام آن عضو شورا را که از این رسانه حمایت میکند اعلام خواهم کرد.

,
,
,
,
,

 

,

پس از این اظهارات نیکو خصلت گفت: بنظرم بحث سه شنبه تمام شده و نباید نبش قبر گردد  لغو جلسه  ر وز سه شنبه این هفته به دلیل تماس فرمانداری خیلی مورد نادرستی نبوده است،  بالاخره ما باید با فرمانداری تعامل کنیم و مسلما اگر این موارد تکرار شود ما واکنش نشان خواهیم داد.

,

وی افزود: من فکر می‌کردم این موارد در پایان جلسه قبل تمام شده و امیدوار بودم که اعضا در جلسه امروز آن را فراموش کرده‌اند.

,

نیکو خصلت با تاکید بر اینکه از نظر من نیز جلسه قبل باید برگزار می‌شد حتی اگر نمی‌توانستیم شهردار انتخاب کنیم، گفت: با این حال بهتر بود اعضای شورا جلسه امروز را به صحبت در موارد جلسه گذشته اختصاص نمی‌دادند.

,

وی ادامه داد: آقای اکبر نژاد بنا بر انتخاب شهردار با ۱۳ رای گذاشته اند و این خوب است تا شهردار ۷ رایی نداشته باشیم.

,

 

,

پس از این اظهارات فرهودی نیا، مشاور حقوقی شورا در تذکری گفت:  درخواست من اینست که پایه این اقدامات را حاشیه دار نکنیم. به نظرم اگر رای گیری ها را یکشنبه در جلسه رسمی انجام دهید بهتر است.


دبیری در پاسخ گفت:  اگر جلسه امروز غیرقانونی است چرا در جلسات مشابه سه شنبه و چهارشنبه هفته قبل بحثی از غیرقانونی بودن انجام نشد؟

,
,
,
,

 

,

 شکو اکبرنژاد هم  با ابراز این مساله که در لغو جلسه روز سه‌شنبه این هفته نه فرماندار مقصر است نه هئیت رئیسه اظهار داشت: مقصر این ماجرا من هستم و من از همکاران ممنونم که در صحبت‌هایشان به من لطف داشتند.

,

 

,

وی افزود: با توجه به مباحث قانونی جلسه امروز را تمام کنیم و دستورالجلسه روز یکشنبه را به انتخاب شهردار اختصاص خواهیم داد.

,

 

,

اکبرنژاد تاکید کرد: مسلما شورای شهر شهرداری پاک‌دست، توانمند و در شان تبریز را انتخاب خواهد کرد و تلاش ما در این مدت نیز همین مساله خواهد بود.

,

 

,

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تا زمانی که شهردار تبریز انتخاب نشده دستور جلسات شورا بحث درباره انتخاب شهردار خواهد بود.

,

 

,

اندیش نائب رئیس شورا هم در سخنانی گفت: از آقای اکبر نژاد به خاطر سعه صدر و ایجاد وحدت بین اعضای شورا تشکر و قدردانی میکنم.امیدوارم این اختلافات هر روز کمتر و همگرایی بیشتر شود.باید با مدیران شهرداری تعامل بیشتری داشته باشیم . باید زبان و پروتکل های مشترکی برای جذب سرمایه گذار برای تبریز ۲۰۱۸ و کارآفرینی ایجاد کنیم.

,

 

,

مسعودی ریحان نیز با اشاره به اینکه امروز روز عمل است و روز تبلیغات نیست و باید عمل کنیم، گفت: مردم ما را به عنوان افراد متخصص انتخاب کرده اند و باید درباره دستور جلسه به صورت عملیاتی صحبت کنیم که چه راهکارهایی در نظر داریم و خواهش من این است که به عنوان متخصص حل مسائل تبریز و ایجاد رفاه و اشتغال قدم برداریم.

,

 

,

در حالیکه همگان منتظر اعلام شهردار توسط شورای شهر در جلسه فوق العاده امروز بودند، به دلیل غیبت محمدباقر بهشتی و جلوگیری از ایجاد هرگونه شبهه، جلسه امروز باز هم بدون نتیجه به پایان رسید و رای گیری صورت نگرفت.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه