اخبار داغ

یادداشت؛

قبح بدحجابی را شکستند، طلاق را دریابید!

قبح بدحجابی را شکستند، طلاق را دریابید!
تهاجمات فرهنگی همیشه مقوله ای نرم و تقریبأ غیر محسوس است که جز بیداران عرصه فرهنگ دیگران متوجه آن نمیشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از صبح توس، تجربه نشان داده است که دشمن هیچوقت بیکار نیست و دائمأ در حال تولید و ترزیق ویروس های جدید در جامعه ما است . از همین دست موارد چند سالی است که مسئله رشد چشمگیر طلاق در جامعه را شاهد و ناظر هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, صبح توس, صبح توس,

 

,

همچنین دائمأ از تأثیر مستقیم فیلم های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بر زندگی زناشویی خانواده های ایرانی شنیده ایم.   در این خصوص گله و گزار هایمان از موضع گیری های دولت مردان در قبال ماهواره و اذعان به عدم ارتباط آن با زندگی دینی مردم را فعلأ نزد خودمان نگه میداریم . صدا و سیما و هنر مندان عرصه سینما و تلویزیون را هم که در ماه مبارک رمضان از چهار شبکه ( دو، سه ،ورزش و اچ دی ) تمام جام جهانی فوتبال و بازی های لیگ جهانی والیبال را برای مان دولا سه لا پخش میکردند وبه جای استفاده از این اوقات طلایی جهت ترویج فرهنگ غنی اسلام در شب های ماه مبارک سریال شبیه سازی شده از یک زندگی غربی را به خورد ملت دادند از لیست مخاطبان خودمان فاکتور میگیریم و روی سخن مان را به فعالان فرهنگی و به قولی بچه حزب اللهی ها متوجه میکنیم.   توصیه حضرت آقا در طول تمامی سالهای رهبری شان به دانشجویان ، حوزویان و تمامی متولیان فرهنگی، بصیرت و عدم غفلت از خدعه های دشمن بوده است.

,

 

,

غفلت همیشه به بی اطلاعی تفسیر نمیشود. گاهی اگر با وجود اطلاع به موقع از خطری سرعت العمل لازم بکار گرفته نشود بازهم مصداق غفلت میباشد. مثل سربازی که دشمن را در چند قدمی خود احساس کند ولی در صدد دفاع بر نیاید. در نتیجه تفاوتی ندارد.

,

 

,

الان همه ی ما تقریبأ به موقع از خطر گسترش طلاق با خبر شده ایم. به موقع که میگویم منظورم قبل از اینکه کار از کار بگذرد و طلاق کاملأ تبدیل به فرهنگ بشود مگر نه همین حالا هم کمی دیر شده است و هنوز حرکت مثبت چشمگیری مشاهده نشده البته سیاه نمایی هم نمیکنیم. آمار طلاق چند سالیست که بشدت رشد داشته اما به جرأت میتوان گفت این مسئله هنوز برای بیشتر مردم امری طبیعی جلوه نمیکند و به اصطلاح عامیانه تر هنوز کاملأ قبح این عمل شکسته نشده است که بسیار جای امیدواری دارد و البته موجب افزایش مسؤولیت اهل فرهنگ میگردد.

,

 

,

البته باید بدانیم برای چاره اندیشی خیلیفراغت وقت نداریم چرا که روند فرهنگ سازی با رسانه های موجود در دست دشمن چندان هم زمانبر نیست. از طرفی باید توجه داشت خاصیت فرهنگ سازی این است که بخشی از نقشه دشمن توسط خود مان اجرا میشود. این نکته بسیار مهمی است. دشمن فقط معرکه را راه می اندازد و این افراد اجتماع هستند که هریک روی دیگری تأثیر میگذارند و خواسته یا ناخواسته آتش فتنه دشمن را شعله ورتر میکنند.ایندومینویشومیکه راه افتاده استازآمریکاوغرب شروع شدهوپشتبهپشتهمتاجامعهمارسیدهاما با هوشیاری و عکس العمل مناسب ما متوقف خواهد شد. یک بخش اصلی این پازل خود افراد جامعه هستند که نباید گذاشت در زمین دشمن بازی بخورند. اما اگر خدای نخواسته این اتفاق رخ دهد و موج طلاق در جامعه بیفتد کنترل آن کار سختی خواهد بود. اگر این روند سهولت در طلاق ادامه پیدا کند در آینده ای نه چندان دورموجب میگردد قبح آن شکسته شود و زن وشوهر بجای یافتن درمان و راه حل مناسب برای مشکلات شان به سرعت خودشان را در بن بست ببینند و به جدایی فکر کنند.

,

 

,

قطعأ این سیر نزولی به اینجا نیز ختم نمیشود بلکه باید منتظر تأثیرات آن در مسائلی از قبیل رشد جمعیت و امثالهم باشیم . از زنان و مردانی که طلاق را در زندگی شان تجربه کردند نمی توان انتظار کثرت فرزند آوری را داشت. تأثیرات روانی طلاق بر زندگی افراد و تحمل فشار های روحی که معمولأ در قبل و بعد طلاق همراه آن است سقف تحمل بچه داری والدین را پایین می آورد. از طرفی دیگر باید در دهه های آتی منتظر نسل یا نسل هایی باشیم که از به لحاظ عاطفی با مشکل مواجه هستند. نسلی که عده ی زیادی از آنها دوران کودکی و نوجوانی خود را با تک والدین زندگی کرده و یا زیر دست پدر ناتنی یا مادر ناتنی رشد نموده اند.

,

 

,

ختم کلام اینکه اگر بنا باشد کاری در جهت مقابله با این آسیب مهم اجتماعی صورت بگیرد باید هرچه سریعتر دست به کار شد و اگر بخواهیم تعلل به خرج دهیم و به موقع اقدام نکنیم احتملأ در سال های نه چندان دورباید منتظر نتایجی مشابه آنچه در مسئله بد حجابی ، روزه خواری و سیستم بانکداری رغم خورده است باشیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه