اخبار داغ

امام جمعه شازند:

ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلان جنگ با خداست

ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلان جنگ با خداست
امام جمعه شازند گفت:تارک امر به معروف ونهی از منکربه فرموده قرآن کریم مانند کسی است که با خدا و رسولش اعلان جنگ می کند ونتیجه ی جنگ با خدا،جاویدان ماندن در آتش جهنم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از "شازند ما"،نشست توجیهی شورای های امر به معروف ونهی از منکر ادارات شهرستان شازند با حضور ائمه جمعه شازند و آستانه , نماینده مردم شازند, سرپرست فرمانداری شهرستان شازند و مسئولین  ادارات و نهادهای شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شازند برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, شازند ما,


در این نشست حجت الاسلام و المسلمین حقیان امام جمعه شازند در بیان جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت:امر به معروف و نهی از منکر،فضیلت امت اسلامی است وسایر عبادات در برابر این دو عبادت مانند قطره ای هستند درمقابل دریا.

,
, ,


وی ضمن اشاره به آیه قرآن مجید درباره امر به معروف ونهی از منکرافزود: یکی از صفات برجسته مؤمنان امر به معروف و نهی از منکراست و در واقع این دو فریضه،غایت الدین و قوام الشریعه هستند.

,
,


امام جمعه شازند اضافه کرد: امر به معروف از چنان جایگاه والایی در اسلام برخوردار است که ملاک برتری جامعه اسلامی بر دیگر جوامع است و از آنجا که خدا ملاک برتری را تقوا می داند، این فریضه باید با تقوای اجتماعی مرتبط باشد. یعنی هنگامی که در جامعه اسلامی این فریضه اقامه شود و مردم به این فریضه اقدام کنند، تقوای جامعه حفظ می شود و اگر ترک شود، جامعه دچار بی تقوایی و فساد می شود.

,
,


حجت الاسلام حقیان در ارتباط با ترک این دو فریضه ی واجب اظهار داشت:تارک امر به معروف ونهی از منکربه فرموده قرآن کریم مانند کسی است که با خدا و رسولش اعلان جنگ می کند ونتیجه ی جنگ با خدا،جاویدان ماندن در آتش جهنم است.

,
,


وی تصریح کرد:عارضه دیگر ترک امر به معروف و نهی از منکر خشم الهی است، رحمت عامه الهی شامل همه انسان ها می شود و رحمت خاص پروردگار فقط مخصوص بندگانی است که اهل اطاعت و بندگی هستند و دستورات او را کاملاً اجرا می کنند، دیگران را نیز به انجام وظائف ترغیب و از انجام محرمات تحذیر و نهی می کنند و در نتیجه نزد پروردگار عالم از ارج و قرب خاصی برخوردارند.

,
,


امام  جمعه شازند در اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود:از دیدگاه پیامبر عظیم الشأن اسلام،مؤمن ضعیف بی دین کسی است که امر به معروف ونهی از منکر را ترک کند.

,
,


رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ضمن بیان این مطلب که امر به معروف ونهی از منکر دو واجب اساسی وپر اهمیت در جامعه هستند که کم رنگ شده اند گفت: ضرر کوچکترین منکر دامان همه افراد جامعه را می گیرد وهرگز نباید فکر کنیم که انجام این دو فریضه به ما ارتباطی ندارد چرا که کودکان ما خود آگاه ویا ناخودآگاه تاثیر می پذیرند.

,
,


حجت الاسلام حقیان عنوان کرد:امر به معروف و نهی از منکر خلاصه در حجاب نمیشود چرا که در قرآن و روایات ۸۷۲ معروف ومنکر بیان شده است که یکی از آنها حجاب است.

,
,


وی اظهار داشت:انتظار ما ،توجه به همه مصادیق امربه معروف و نهی از منکر درمحیط ادارات است ودرهمه ادارات باید نسبت به این دو عبادت اهتمام ویژه داشته باشیم.

,
,


امام جمعه شازند در پایان در بیان راهکارهایی برای اجرای بهتر این دو فریضه در ادارات افزود: ایجاد فضای مناسب برای فریضه ی نماز(نصب ادعیه،حدیث،نصب تابلوی اعلانات مربوط به امربه معروف و نهی از منکر)،نظافت سرویسهای بهداشتی،نظافت محیط اداری،فضای سبز،تکریم ارباب رجوع(تهیه صندلی و اتاق انتظار)،نظم در رفت و آمد،احترام به همکاران در محیط اداری،تبعیّت از مسئول،شجاعت در اجرای قانون،رعایت در برخورد با جنس مخالف،رعایت پوشش اسلامی زن و مرد،پرهیز از اسراف در برنامه ها،رعایت اموال بیت المال وعیادت از همکاران بیمار از جمله راهکارهایی برای اجرای هرچه بهتر این دو فریضه هستند.

,
,


مجید عسگری سرپرست فرمانداری شهرستان شازند نیز در این نشست ضمن بیان نکاتی در ارتباط با این دو فریضه ی الهی افزود:ما باید قدر این فضایی  که در جامعه داریم را بدانیم واز آن به نحو احسن استفاده کنیم.

,
, ,


عسگری اضافه کرد:ما تنها کشوری هستیم که خودمان تصمیم می گیریم وخودمان عمل می کنیم و میوه انقلاب اسلامی،اختیار وعزت این ملت است.

,
,


وی در توصیه به مسئولین ادارات گفت:اولین و مهمترین توصیه ،همان توصیه ای است که مولا علی(ع) به فرزندانش داشت و آن داشتن تقوا و نظم در انجام امورات است و اینکه عالم به عمل باشیم.

,
,


سرپرست فرمانداری شازند افزود:مراجعات مردم به ما، دری است از درهای بهشت.ما باید این را بدانیم که اگر مردم حتی به ما سیلی زندند وناسزا گفتند هم باید تحمل و ظرفیت داشته باشیم.

,
,


عسگری عنوان کرد:خط قرمز ما  حدود الهی و منویات مقام معظم رهبری است.ولایت با مدعاست نه با ادعا.ما باید تلاشمان در بالا بردن امید در مردم باشد اما امید واهی هم به کسی ندهیم.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه