اخبار داغ

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان:

عشایر به عنوان بخشی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه بیشتر هستند

عشایر به عنوان بخشی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه بیشتر هستند
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با تأکید بر اینکه عشایر در تولید گوشت قرمز، پشم و لبنیات شهرستان سهم خوبی دارند و نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند، خواستار توجه بیشتر به این قشر از جامعه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا حجت الاسلام علی کاروند در گفت و گو با رودآور، در حاشیه بازدید از اجرای طرح های قرآنی ماه مبارک رمضان در بین چادرهای عشایر شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین عشایر طرح ملی تربیت حافظان قرآن برای فرزندان عشایر، مشاوره دینی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و برگزاری گفتمان دینی در ماه مبارک رمضان در بین چادرهای عشایر اجرا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, رودآور,

وی به سرکشی از عشایر و اجرای برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان در بین عشایرنشین های تویسرکان اشاره کرد و افزود: عدم برخورداری از دفترچه های بیمه سلامت، عرضه علوفه به قیمت خارج از تعاونی توسط دلالان سود جو و کمبود آبرسانی به چادرهای ییلاقی عشایر را از مشکلات مردم عشایر در تویسرکان است که نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.

,

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با تأکید بر اینکه عشایر در تولید گوشت قرمز، پشم و لبنات شهرستان سهم خوبی دارند و نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند، ابراز کرد: شهرستان تویسرکان از ۲۰۰ خانوار عشایری در قالب سه هزار نفر جمعیت برخوردار است می طلب مسئولان ذی ربط در راستای حل مشکلات آنان گام های مؤثری بردارند.

,

۲۰۰ گفتمان دینی ویژه ماه مبارک رمضان در تویسرکان برگزار شد

,

حجت الاسلام کاروند در ادامه با بیان اینکه گفتمان دینی ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد، بقاع متبرکه و هیئات مذهبی شهرستان تویسرکان در حال برگزاری است، اظهار کرد: برگزاری گفتمان ها در ارتقای آموزه های دینی و باورهای مذهبی جوانان و نوجوانان بسیار موثر است.

,

وی افزود: در ماه مبارک رمضان از وجود مبلغان اعزامی، روحانیان مستقر، طرح هجرت و پاره وقت در برپایی گفتمان های دینی استفاده می‌شود.

,

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان محل برگزاری گفتمان های دینی را مساجد، هیئات مذهبی، محافل دینی به‌ویژه امامزاده ها و موسسات قرآنی نام برد و ابراز کرد: با توجه به استقبال مخاطبان، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای استفاده از این برنامه ملی و مذهبی است.

,

حجت الاسلام کاروند عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ گفتمان کارگاهی در طول ماه مبارک رمضان به همت ۱۰۵ مبلغ مقیم، اعزامی از شهرمقدس قم، روحانیان طرح هجرت، مستقر و پاره وقت اداره تبلیغات اسلامی در شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و ۷دهستان تابعه بخش های مرکزی و قلقلرود برگزار می‌شود.

,

فعالیت ۲۸۱هیئت مذهبی ویژه ایام ماه مبارک رمضان

,

وی همچنین از فعالیت ۲۸۱هیئت مذهبی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و افزود: هم اکنون ۲۸۱ هیئت مذهبی ثبت شده در سطح شهرستان تویسرکان  با برگزاری جلسات قرآنی، گفتمان های دینی، پاسخ به شبهات مذهبی و کلاس های آموزش قرآن در سطوح مختلف عمومی وتخصصی  مشغول به فعالیت مذهبی و دینی تا پایان ماه مبارک رمضان هستن.د

,

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با بیان اینکه هیئات مذهبی بازوان اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی هستند، گفت: با هماهنگی های انجام شده توسط شورای هیئات مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت این هیئات به سمت برگزاری جلسات قرآن و برگزاری نشست های بصیرت افزایی جوانان ونوجوانان در زمینه مذهبی، سیاسی واجتمایی معطوف هست.

,

حجت الاسلام کاروند در ادامه از اجرای طرح قرآنی۱۴۴۸ویژه تابستان۹۳در سطح شهرستان تویسرکان خبر داد و ابراز کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد فضای قرآنی،آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاهیم حیاتبخش کلام وحی وحفظ آیات موضوعی قرآن کریم و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان تویسرکان است.

,

وی با بیان اینکه طرح قرآنی ۱۴۴۸ از ابتدای تیرماه در سطح شهرستان تویسرکان در حال اجراست، افزود: بیش از یک هزار نفر از مشتاقان کلام نور در سطح شهرستان از برنامه های قرآنی بهره مند شدند.

,

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان تصریح کرد: مؤسسات قرآنی بینات، نورالحکمه، نوالهدایه، کوثر، جامعة القرآن، موسسه قرآن و نهج البلاغه و چهار باب خانه قرآن شهری و ۹ باب خانه نور روستایی در تویسرکان، فرسفج و سرکان طرح قرآنی ۱۴۴۸ را در شهرستان تویسرکان اجرا می‌کنند.

,

بهره مندی بیش از ۱۰ هزار نوجوان و جوان از محافل و جلسات قرآنی رمضان امسال در تویسرکان

,

حجت الاسلام کاروند همچنین ازشرکت بیش از ۱۰ هزار نوجوان و جوان در محافل و جلسات قرآنی رمضان امسال در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این محافل قرآنی در بیش از ۴۰۰ مسجد، حسینیه، هیئت مذهبی و بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

,

وی ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه در راستای انس بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با قرآن را ضروری دانست و گفت: بی تردید رشد و تعالی هر انسانی در گرو عمل به دستورات الهی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه