اخبار داغ

گزارش «تهران نیوز» از ظهر عاشورا در پایتخت ایران ؛

تهران گریست+تصاویر

تهران گریست+تصاویر
همزمان با به اوج رسیدن شور حسینی همه جا حال و هوای کربلاست و در پایتخت ایران اسلامی زمزمه «یا حسین (ع)» گوش جان را نوازش می‌دهد و رد پای عشق حسین علیه‌السلام در هر کوی و برزن سراسر استان تهران به چشم می‌خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ، ظهر عاشورا در میان حزن و اندوه میلیون‌ها عاشق آل‌الله در تهران، پایتخت ام‌القری کشورهای اسلامی سپری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

مردم خداجوی ایران اسلامی بعد از گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال ، بار دیگر نیز در غم شهادت حضرت حسین بن علی علیه‌السلام و ظلم و ستمی که به اهل بیت علیهم‌السلام گذشت ، به اقامه عزا پرداختند.

,

آری، عاشورا یعنی وادع آخرین خواهری خسته با برادری از جنس نور، یعنی عین صداقتی که در آسمان‌ها نظیر نداشت.

,

عاشورا یعنی قطرات اشکی که امام حسین علیه‌السلام برای فردای اهل بیت علیهم‌السلام خویش ریخت، عاشورا یعنی جمع کردن خارهای بیابان در شب تاریک، یعنی سیراب کردن کودک شیرخواره با سرانگشتان پیکانی تیز، عاشورا یعنی ضجه‌های کودکانی غریب در صحرایی سوزان، یعنی فرو رفتن خارهای بیابان در پاهای کودکانه‌ای که به‌دنبال عشق ندای لبیک سرداده بودند، یعنی اوج مردانگی و ایستادگی، یعنی تجسم تمام غیرت‌هایی که در چشمهای نجیب عباس سو سو میزد، عاشورا یعنی دلدادگی به سرچشمه پاکی‌ها، عاشورا یعنی صدای گریه‌هایی که از سر تشنگی در گلو خفه می‌شد، یعنی پر کردن مشک آب در عین عطش، یعنی پرپر شدن و دم بر نیاوردن، یعنی به آسمان پرتاب کردن خون گلوی شش ماهه‌ای که از تشنگی به چشمان پدر خیره شده بود، یعنی دفن کردن تمام احساس خویش در پشت خیمه‌ها، عاشورا یعنی وادع آخرین خواهری خسته با برادری از جنس نور،
یعنی عین صداقتی که در آسمان‌ها نظیر نداشت.

,
,

آحاد مختلف جامعه به اندازه وسع خودشان این روزها به درستی قدرشناسی خودشان از این همه ایثار و شجاعت، جوانمردی و از خودگذشتگی و … به جهانیان نشان دادند.

,

واقعاً چه زیبا گفت شاعر آئینی که «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست … »

,

آری، این روزها زن و مرد، پیر و جوان ، همه م همه به عشق سید و سالار شهدا و یاران باوفایش رخت سیاه به تن کرده و به اقامه عزا پرداختند. 

,

وقتی در این ایام در خیابان‌های پایتخت ایران اسلامی گام برمی‌داری به وضوح حس می‌کنید که ملت یک‌دل و یک‌صدا نوای «یا حسین علیه‌السلام» سر داده و بار دیگر یکپارچگی خودشان را به رخ جهانیان می‌کشند و به درستی امام خمینی (ره) فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه می‌دارد.

,

شبکه خبری تهران نیوز بر آن شد تا در این روزها که شاهد معنویت و یکپارچگی بیش از بیش ملت ایران هستیم گزارشی از سراسر استان تهران که دوشادوش مردم سراسر این گیتی به اقامه عزا می‌پردازند را به اندازه بضاعت خود، جهت آگاهی بیشتر مخاطبان به تصویر بکشد که در ادامه گزارش و تصاویر این شکوه و عظمت مردم پایتخت نشین در روز عاشورا را با هم می‌خوانیم و مشاهده می‌کنیم:

, تهران نیوز, تهران نیوز,

 

,

* اقامه عزا در سرتاسر استان تهران / نوای «یا حسین (ع)» در آسمان پایتخت ایران طنین‌انداز شد

, * اقامه عزا در سرتاسر استان تهران / نوای «یا حسین (ع)» در آسمان پایتخت ایران طنین‌انداز شد, * اقامه عزا در سرتاسر استان تهران / نوای «یا حسین (ع)» در آسمان پایتخت ایران طنین‌انداز شد,

عاشقان آل‌الله همزمان با عاشورای حسینی در استان تهران با حضور در مساجد، اماکن مقدس، حسینیه‌ها و تکایا در رثای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یاران باوفایش به اقامه عزا پرداختند.

,

مردم خداجوی استان تهران با برپایی دستجات عزاداری و برگزاری مراسمات متعدد در مساجد، اماکن مقدس ، حسینه‌ها و تکایا و اقامه عزا برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بار دیگر ایستادگی خودشان پای ارزش‌های انقلاب را به رخ جهانیان کشیدند.
مراسم ویژه عزاداری با حضور هیات‌های مذهبی استان تهران مسجدها و حسنیه‌های پایتخت ایران اسلامی همراه با مداحی، مرثیه سرایی، سینه‌زنی و زنجیرزنی برگزار شد.

,
,

بر اساس اخبار ارسالی از سوی خبرنگاران اعزامی شبکه خبری تهران نیوز به شهرستان‌های استان تهران ، آیین عزاداری عاشقان آل‌الله با حضور پر شور اقشار مختلف جامعه در تمام شهرستان‌های استان تهران ، فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد.

,

گفتنی است؛ در تاسوعای حسینی، مردم شهرستان‌های ری، ورامین، پیشوا ، قرچک، پاکدشت ، شهر قدس، بهارستان ، رباط کریم ، شهریار ، ملارد ، دماوند ، فیروزکوه و …با حضور در خیابان‌ها، مساجد، صحن مطهر امامزادگان واجب التعظیم و لازم التکریم و تکایا در غم شهادت حضرت ابوالفضل علیه‌السلام، به عزاداری پرداختند.

,

مردم استان تهران با حضور در خیابان‌های شهر و حرکت به سمت واجب التعظیم و سایر بقاع متبرکه، با به راه انداختن دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی، عزادار شهیدان کربلا به ویژه حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام شده و با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در غم شهدای مظلوم کربلا به سوگواری پرداختند.

,

همچنین بسیاری از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از زائران پذیرایی کرده و با برپایی خوان بی‌کران امام حسین علیه‌السلام عزاداران حسینی را اطعام می‌کنند.

,

 

,

* نماز ظهر عاشورا در پایتخت ایران اقامه شد

, * نماز ظهر عاشورا در پایتخت ایران اقامه شد, * نماز ظهر عاشورا در پایتخت ایران اقامه شد,

همزمان با ظهر عاشورا میلیون‌ها عاشق و دلداده در جنوب تهران نماز ظهر عاشورا را با شکوه اقامه کردند.
در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام هزاران عزادار حسینی در هنگام ظهر عاشورا به نوای «حی علی الصلاه» لبیک گفته و نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

,
,

همچنین در امامزاده جعفر علیه‌السلام پیشوا زائران و مجاوران با اشک دیده و دلی پر از اندوه به نماز ایستادند.

,

صفوف به هم پیوسته وارثان ۱۵ خرداد در بلوار مسجد جامع ورامین شکوه خاصی را به نمایش گذاشته بود و عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا را به امامت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اقامه کردند.

,

همچنین مردم ولایی تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاهای سراسر استان تهران با حضور در میعادگاه نمازجمعه این شهر پس از عزاداری و در هنگام اذان ظهر به اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا پرداختند.

,

میعادگاه نمازجمعه دماوند، پردیس، فیروزکوه، شهریار، بهارستان، شهر قدس، رباط کریم، ملارد، قرچک، پاکدشت، گلستان، نسیم‌شهر، جوادآباد، خیرآباد، حسن‌آباد، خاورشهر و قیامدشت و بقاع متبرکه از دیگر نقاطی بود که مردم خداجوی پهنه جنوب تهران پس از عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با اشک دیده نماز جماعت ظهر عاشورا را اقامه کردند.

,

در ساعات ابتدایی روز عاشورا عزاداران حسینی در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیر‌زنی با حضور در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام اقامه عزا کرده و در غم و اندوه و شهادت امام حسین علیه‌السلام و ۷۲ تن از یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

,

مردم خداجوی ایران اسلامی امروز همنوا و هم‌صدا در ظهر عاشورا با اقتدا به سرور و سالار شهیدان به صورت یکپارچه و منسجم نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و بار دیگر شکوه و جلال و عظمت اسلام و شیعیان را به رخ جهانیان کشیدند.

,

سوگواران حضرت ابا‌عبدالله الحسین علیه‌السلام امروز با اشک دیده خود برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و همچنین اقتدار و پیشرفت اسلام و مسلمین و سلامتی مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دست دعا برداشتند.

,

در همان ساعات ابتدایی امروز تمام صحن‌های بارگاه ملکوتی منور حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام مملو از جمعیت بود و تمام مسیرهای منتهی به استان حضرت عبدالعظیم با حضور دسته‌های عزاداری امام حسین علیه‌السلام فضای معنوی و روحانی را به خود گرفته بود.

,

شهرستان ری در عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام یکپارچه سیاه پوش شده بود و مردم ولایی خداجوی این شهرستان یکصدا نوای یا حسین یا حسین سر می‌دادند امروز کربلای ایران حال و هوای عاشورایی به خود گرفته بود و زمزمه‌های لبیک یا حسین آسمان این منطقه را فرا گرفته است.

,

همچنین میلیون‌ها عزادار حسینی روز تاسوعا در قالب صدها هیئت‌های عزاداری در شهرستان پیشوا حضور یافتند تا این مصیبت عظما را به امامزاده جعفر علیه‌السلام تسلیت بگویند.

,

شهرستان پیشوا مدفن امامزاده جعفر علیه‌السلام برادر بلا فصل امام رضا علیه‌السلام از ساعات اولیه روز میزبان صدها هیئت عزاداری بود که از شهر و روستاهای اطراف این شهرستان خود را به صحن مطهر این امامزاده جلیل القدر می‌رساندند تا در عزای سید و سالار شهیدان به سر و سینه بزنند.

,

خیل عظیم جمعیت به حدی بود که خیابان‌های اطراف حرم مطهر از فاصله چند کیلومتری بسته شده بود و مردم به همراه هیئت‌های عزاداری پای پیاده خود را به صحن و سرای امامزاده جعفر علیه‌السلام می‌رساندند.

,

هیئت‌های عزاداری پس از ورود به صحن مطهر امامزاده جعفر علیه‌السلام به عزاداری پرداختند و پس از خروج از صحن مطهر در محل پیش بینی شده از سوی آستان مقدس استقرار می‌یافتند تا خود را برای نماز ظهر و عصر روز تاسوعا آماده کنند.

,

هنگام اذان تمام هیئت‌های عزاداری به یاد نماز روز تاسوعا و عاشورای امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان در صفوفی منظم نماز جماعت را اقامه کردند تا رسالت سید و سالار شهیدان در اقامه نماز را به جای آورده باشند.

,

طی سالیان متوالی حجت‌الاسلام حسن روحانی در روز عاشورا در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام حضور می‌یافت و در مراسم عزاداری دسته‌های عزادار حضور می‌یابد و پیش از ظهر امروز نیز بار دیگر حجت‌الاسلام حسن روحانی با همراهی آیت‌الله ری‌شهری، واعظی، شریعتمداری، استاندار تهران، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام حضور یافت.

,

این گزارش حاکی است، محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم که از همان سال ابتدایی ریاست جمهوری‌اش تا آخرین سال مسئولیتش ظهر عاشورا در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام حضور یافته و در میان عزاداران حسینی به اقامه عزا می‌پرداخت، روز گذشته و همزمان با ظهر تاسوعا پس از سفر به شهرستان ری در آستان حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام حضور یافت و به جمع عاشقان و شیفتگان عزادار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام پیوست.

,

 

,

* حضور رئیس جمهور در جمع عزاداران حسینی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

, * حضور رئیس جمهور در جمع عزاداران حسینی حرم حضرت عبدالعظیم (ع), * حضور رئیس جمهور در جمع عزاداران حسینی حرم حضرت عبدالعظیم (ع),

رئیس‌جمهور لحظاتی پیش و همزمان با عاشورای حسینی با حضور در حرم مطهر حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام همراه با عزاداران حسینی به اقامه عزا پرداخت.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی لحظاتی پیش و همزمان با عاشورای حسینی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی الحسنی علیه‌السلام حضور یافت.

,

رئیس جمهور با حضور در میان دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری حاضر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام همراه آنان برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش به اقامه عزا پرداخت.

,

آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ، شریعتمداری ، استاندار تهران و هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمع کثیری از مسئولان استان تهران و شهرستان ری و مدیران و معاونان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، رئیس جمهور را در این حضور همراهی می‌کردند.

,

گفتنی است، مراسم پرشور سوگواری حضرت سید‌الشهداء علیه‌السلام در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام از جمله بزرگترین مراسم عزاداری در سطح کشور است که حضور یکپارچه دسته‌های عزادار و برگزاری سینه‌زنی و زنجیرزنی به شکل سنتی حال و هوای خاصی را به این روزهای عزا و ماتم می‌بخشد.

,

روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ابتدای روز هیئت‌های عزاداری،‌سینه‌زنی و زنجیرزنی در صحن‌ها و مسیرهای منتهی به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام عزاداری خواهند کرد.

,

بنا بر سنت قدیمی، مقصد نهایی همه دسته‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی پس از مراسم سوگواری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام است و دسته‌های عزا با حضور در این بارگاه به عزا می‌پردازند.

,

از لحظات ابتدایی این روز صحن‌ها، شبستان‌ها و مسیرهای منتهی به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام مملو از جمعیت عزاداران حسینی است و عزاداران با حضور در این مراسم عزاداری باشکوه ضمن تجدیدبیعت با حضرت سید‌الشهدا علیه‌السلام و یاران باوفایش به ارزش‌های والای دین مبین اسلام ادای احترام کردند.

,

عزاداران حسینی امروز ضمن اقامه عزا برای سرور و سالار شهیدان و بزرگ مرد استکبارستیز نفرت و انزجار خود و خشم خود را از جنایات و ظلم و ستم مستکبران جهان اعلام داشتند.

, , , , 1 , 1, , , 2 , 2, , , 3 , 3, , , 4 , 4, , , 5 , 5, , , 7 , 7, , , 8 , 8, , , 9 , 9, , , 10 , 10, , , 11 , 11, , , 12 , 12, , , 14 , 14, , , 15 , 15, , , 17 , 17, , , 20 , 20, , , 21 , 21, , , 22 , 22, , , 23 , 23, , , 24 , 24, , , 25 , 25, , 1, 2, ,

 

,

* عزاداری قبله تهران در عاشورای حسینی

, * عزاداری قبله تهران در عاشورای حسینی, * عزاداری قبله تهران در عاشورای حسینی,

قبله تهران در عاشورای حسینی ماتم زده و عزادار شده و ندای «یا حسین (ع)» همه جا طنین انداز شده است.

,

عزاداران حسینی، زائران و مجاوران حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام و دسته های عزاداری روز عاشورا با دلی شکسته و اندوهی بی‌پایان، در سوگ شهادت امام حسین علیه‌السلام در این مکان مقدس حضور یافته و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

,

نوای یا حسین علیه‌السلام و یا ابالفضل علیه‌السلام در همه جای شهرستان ری اعم از امامزادگان واجب التعظیم، مساجد، هیات‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایا به گوش می‌رسد و عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام در سوگ امام مظلوم خود بر سر و سینه می‌زنند.

,

حضور اقشار مختلف مردم اعم از جوانان، نوجوانان، کودکان، زنان و مردان در آیین های عزاداری و دسته جات سوگواری جلوه خاصی به این آیین باشکوه و معنوی داده و نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نیز در سرتاسر قبله تهران طنین انداز شده است. امروز علاوه بر دسته‌های

,

عزاداری بخش‌ها و مناطق مختلف شهرستان ری، هیات‌های عزاداری عراقی‌ها و افغانستانی‌های مقیم شهرری نیز به‌صورت دسته‌های عزاداری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام حرکت کرده و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

,

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران حسینی و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی در ارتباط با وقایع عاشورا از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط هیات‌های مختلف مذهبی شهرری است.

,

نماز ظهر عاشورا در صحن‌های بارگاه حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، تکایا، مساجد، حسینیه‌ها و حتی کوچه‌ها و خیابان‌ها با جلال و شکوه خاصی توسط توسط عزاداران حسینی اقامه شد.

,

 

, , , , photo_2017-10-01_06-02-28 , photo_2017-10-01_06-02-28, , , photo_2017-10-01_06-02-31 , photo_2017-10-01_06-02-31, , , photo_2017-10-01_06-02-35 , photo_2017-10-01_06-02-35, , , photo_2017-10-01_06-02-39 , photo_2017-10-01_06-02-39, , , photo_2017-10-01_06-02-43 , photo_2017-10-01_06-02-43, , , photo_2017-10-01_06-03-25 , photo_2017-10-01_06-03-25,

 

,

* برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا در ورامین

, * برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا در ورامین, * برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا در ورامین,

همزمان با روز عاشورا مراسم عزاداری سرور و سالار شهدا در نقاط مختلف شهرستان ورامین با حضور حداکثری عموم مردم و مسئولان برگزار شد.

,

هیئت‌های سینه‌زن و زنجیرزن برنامه‌های خود را در شهر ورامین، شهر جوادآباد، بخش مرکزی و بخش جوادآباد آغاز کرده و به رسم هر ساله به سمت اماکن مقدسی که در آن تجمع می‌کردند به حرکت در آمدند.

,

امامزاده هادی علیه‌السلام جوادآباد، امامزاده حسین رضا علیه‌السلام ورامین، امامزاده قاسم علیه‌السلام امرآباد، شاهزاده محمد علیه‌السلام ایجدانک، میدان امام حسین علیه‌السلام ورامین، امامزاده طاهر و مطهر علیهم‌السلام خیرآباد از مهم‌ترین مراکزی بودند که هیئت‌های شهرستان برای اقامه عزای سرور و سالار شهیدان در این محل‌های گردهم جمع شدند.

,

اکثر هیئت‌های مذهبی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمان ظهر در محل‌های مقرری گردهم آمده و به اقامه نماز ظهر به جماعت در روز عاشورا برآمدند.

,

در شهر ورامین نماز جماعت ظهر عاشورا مقابل مسجد صاحب الزمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف به امامت آیت‌الله سید مرتضی محمودی امام جمعه ورامین و همچنین در میدان امام حسین علیه‌السلام برگزار شد.

,

نماز جماعت ظهر عاشورا در آستان امامزادگان طاهر و مطهر علیهم‌السلام خیرآباد به امامت حجت‌الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد و امامزاده هادی علیه‌السلام بخش جوادآباد به امامت حجت‌الاسلام رضاپور امام جمعه جوادآباد برگزار شد.

, , , , photo_2017-10-01_01-13-12 , photo_2017-10-01_01-13-12, , , photo_2017-10-01_01-13-13 (2) , photo_2017-10-01_01-13-13 (2), , , photo_2017-10-01_01-13-13 , photo_2017-10-01_01-13-13, , , photo_2017-10-01_01-13-14 (2) , photo_2017-10-01_01-13-14 (2), , , photo_2017-10-01_01-13-14 , photo_2017-10-01_01-13-14, , , photo_2017-10-01_01-13-15 (2) , photo_2017-10-01_01-13-15 (2), , , photo_2017-10-01_01-13-15 (3) , photo_2017-10-01_01-13-15 (3), , , photo_2017-10-01_01-13-15 , photo_2017-10-01_01-13-15, , , photo_2017-10-01_01-13-16 , photo_2017-10-01_01-13-16, , , photo_2017-10-01_01-13-17 (2) , photo_2017-10-01_01-13-17 (2), , , photo_2017-10-01_01-13-17 (3) , photo_2017-10-01_01-13-17 (3), , , photo_2017-10-01_01-13-17 , photo_2017-10-01_01-13-17,

 

,

*شکوه عزاداری در شهرستان عاشورایی بهارستان

, *شکوه عزاداری در شهرستان عاشورایی بهارستان, *شکوه عزاداری در شهرستان عاشورایی بهارستان,

آیین عزاداری عاشورای حسینی در شهرستان عاشورایی بهارستان با حضور خیل عظیمی از شهروندان برگزار شد.

,

در آخرین روز دهه اول ماه محرم، شهرستان بهارستان که به شهرستان عاشوراییان معروف است، بیش از روزهای گذشته شلوغ بود و غم و اندوه وصف ناشدنی سراسر شهرستان را پوشانده بود، چرا که تمام شهروندان برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام به خیابان‌های شهر آمده بودند.

,

گفتنی است، در بهارستان هرساله همزمان با ظهر عاشورا خیمه‌های نمادینی را به آتش می‌کشند و مراسم‌های تعزیه بسیاری در سطح شهرستان برگزار می شود که نشان از وجود شور عاشورایی در بین شهروندان می باشد.

,

همچنین از آنجا که شهرستان بهارستان بیشترین تعداد هیئت‌های مذهبی در سطح  کشور را در خود جای داده است، شرایط و فضای سه شهر این شهرستان در طول دهه محرم متفاوت‌تر نسبت به سایر مناطق بوده که در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می‌رسد.

,

شهروندان بهارستانی همه به این معتقدند که دهه محرم فرصتی مناسب برای شناساندن فرهنگ عاشورایی و دین مبین اسلام به فرزندانشان است و اگر سری به هیئت‌های مذهبی سطح شهرستان بزنید کودکان نوزاد و خردسالی را در مراسم‌های عزاداری خواهید دید که به‌همراه بزرگ‌ترهایشان برای سوگواری سید و سالارشهیدان به خیابان‌های شهر آمده‌اند.

,

شهرستان بهارستان به‌دلیل داشتن بافت و آداب معاشرت سنتی، به‌گونه‌ای است که همسایه‌ها و حتی شهروندان به خوبی یکدیگر را می‌شناسند و زمانی که یکی از شهروندان قصد نذری دادن به هیئتی را داشته باشد، همسایه‌های دیگر برای کمک کردن و سهیم شدن در ثواب این نذر به کمک می‌آیند، که این خود به نوعی سبب صمیمیت و ایجاد فضایی دوستانه در مراسم‌های عزاداری می‌شود.

, , , , photo_2017-10-01_03-04-12 , photo_2017-10-01_03-04-12, , , photo_2017-10-01_03-04-13 , photo_2017-10-01_03-04-13, , , photo_2017-10-01_03-04-15 (2) , photo_2017-10-01_03-04-15 (2), , , photo_2017-10-01_03-04-15 , photo_2017-10-01_03-04-15,

 

,

* اقامه عزاداری باشکوه در فیروزکوه / ایستگاه‌هایی که عشق بازی با حضرت سیدالشهداء (ع) را معنا می‌کنند

, * اقامه عزاداری باشکوه در فیروزکوه / ایستگاه‌هایی که عشق بازی با حضرت سیدالشهداء (ع) را معنا می‌کنند, * اقامه عزاداری باشکوه در فیروزکوه / ایستگاه‌هایی که عشق بازی با حضرت سیدالشهداء (ع) را معنا می‌کنند,

مردم شهرستان فیروزکوه همراه با ملت عزادار ایران اسلامی در سوگ حسین بن علی علیه‌السلام به عزاداری و سوگواری پرداختند.

,

همزمان با دهمین روز از ماه محرم هیات مذهبی شهرستان فیروزکوه با راه انداختن دسته های زنجیرزنی به مداحی و سوگواری حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام پرداختند؛ دسته‌های عزاداری امام حسین علیه‌السلام در این شهرستان با عزاداری در ساحت مقدس امامزاده اسماعیل علیه‌السلام این شهرستان ارادت خود را به خاندان پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم به نمایش گذاشتند.

,

با شروع ماه عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام جوانانی مشتاق و عاشق در اقدامی، ایستگاه‌هایی را در سراسر شهرستان برپا می‌کنند که نشان از نهفتن عشق امام حسین علیه‌السلام در سینه جوانان دارد.

,

چند سالی است که با حضور مردم در اربعین حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام فرهنگ تازه‌‌ای بین جوانان این سرزمین پا گرفته است؛ از شب اول محرم در مسیر هیات عزاداری امام حسین علیه‌السلام شاهد برپایی ایستگاه‌هایی برای پذیرایی از عزاداران حسینی هستیم؛ در پس تمام لذت‌های معنوی این فرهنگ جوانانی هستند که بی‌هیچ چشم‌داشتی در پی نظر و لطف حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام خادمی عزاداران حسین علیه‌السلام را در این ایام می‌کنند؛ فارغ از تمام مرتبه‌بندی، پست و مقام عصر خود واژه «گمنامی» را معنا می‌کنند.

,

رنگ و بوی مادیات و زندگی دنیوی در این ایستگاه‌ها و با شور و حال جوانان عاشق از چهره شهر زدوده می‌شود؛ کمتر کسی است که در مسیر این ایستگاه‌ها قرار گیرد و میزبان این جوانان نشود؛ برخی از ایستگاه‌ها قصه جوانانی است که محرم را در کنار همراهان خود نیستند.

,

در سوی دیگر این عشق بازی با حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام مردم عاشقی هستند که از کمترین‌های‌ خود برای پذیرایی از عزاداران حسین ابن علی علیه‌السلام دریغ نمی‌کنند؛ مردمی که به عشق مولای خود از همه دغدغه‌های زندگی مادی می‌گذرند تا بگویند حسین علیه‌السلام زمان خود را هم‌پا و هم‌قدم هستند.

, , , , photo_2017-10-01_05-08-19 (2) , photo_2017-10-01_05-08-19 (2), , , photo_2017-10-01_05-08-19 , photo_2017-10-01_05-08-19, , , photo_2017-10-01_05-13-02 , photo_2017-10-01_05-13-02, , , photo_2017-10-01_05-13-14 , photo_2017-10-01_05-13-14, , , photo_2017-10-01_05-13-32 , photo_2017-10-01_05-13-32, , , photo_2017-10-01_05-14-05 , photo_2017-10-01_05-14-05,

 

,

* ادای احترام مردم پاکدشت به ارزش‌های دین مبین اسلام

, * ادای احترام مردم پاکدشت به ارزش‌های دین مبین اسلام, * ادای احترام مردم پاکدشت به ارزش‌های دین مبین اسلام,

مردم شهرستان پاکدشت نیز دوشادوش ملت ایران در سراسر کشور همزمان با عاشورای حسینی با تجمع در مساجد و اماکن مقدسه همچون امام زاده محمد علیه‌السلام و … ضمن اقامه عزا حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به ارزش‌های والای دین مبین اسلام ادای احترام کردند.

,

عزاداری عاشورای حسینی در شهرستان پاکدشت با تشکیل دسته‌های منظم در  امامزاده‌ها و خیابان‌ها و در راستای اقامه عزا و یکپارچگی هیئت‌های عزاداری برگزار شد.

,

برخی از محبان اهل بیت علیهم‌‌السلام نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

,

همچنین عزاداران مهاجر شهرستان پاکدشت نیز در کنار آحاد مختلف جامعه با حضور پرشور در اماکن مقدس به اقامه عزای سیدوسالار شهیدان پرداختند.

, , , , photo_2017-10-01_06-38-27 , photo_2017-10-01_06-38-27, , , photo_2017-10-01_06-38-44 , photo_2017-10-01_06-38-44, , , photo_2017-10-01_06-38-50 , photo_2017-10-01_06-38-50, , , photo_2017-10-01_06-38-54 , photo_2017-10-01_06-38-54, , , photo_2017-10-01_06-38-57 , photo_2017-10-01_06-38-57,

 

,

* اسلامشهر ظهر عاشورا غرق در عزا و ماتم شد

, * اسلامشهر ظهر عاشورا غرق در عزا و ماتم شد, * اسلامشهر ظهر عاشورا غرق در عزا و ماتم شد,

همزمان با سالروز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش مردم اسلامشهر با حضور در دسته‌های عزاداری به سوگ نشستند.

,

در دهمین روز از ماه محرم و سالروز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش مردم اسلامشهر با حضور در دسته‌های عزاداری به سوگ نشستند.

,

امروز هم‌زمان با عاشورای حسینی مردم اسلامشهر پس از برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه با برپایی دسته‌های عزاداری به سر و سینه زدند و در مظلومیت و شهادت سید و سالار شهید حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اشک ریختند.

,

در برخی از مناطق شهرستان تعزیه‌خوانی و اجرای نمادین برخی از صحنه‌های واقعه عاشورا و صحنه‌های اسارت اهل‌بیت علیهم‌السلام به نمایش گذاشته شد. در این میان ایستگاه‌های صلواتی همچون روزهای گذشته به مردم عزادار خدمت‌رسانی می‌کردند.

,

پس از حدود سه ساعت عزاداری، مراسم خیمه سوزان دقایقی پیش از اذان ظهر در میان اشک و اندوه عاشقان اهل‌بیت علیهم‌السلام در جای‌جای شهرستان برگزار شد. پس از این مراسم مردم مؤمن به پیروی از امام حسین علیه‌السلام نماز ظهر عاشورا را اول وقت اقامه کردند.

, , , , photo_2017-10-01_05-11-40 , photo_2017-10-01_05-11-40, , , photo_2017-10-01_05-11-42 , photo_2017-10-01_05-11-42, , , photo_2017-10-01_05-11-43 , photo_2017-10-01_05-11-43, , , photo_2017-10-01_05-11-44 , photo_2017-10-01_05-11-44, , , photo_2017-10-01_05-11-46 , photo_2017-10-01_05-11-46,

 

,

* قرچک صحنه پرشور عزاداران حسینی در روز عاشورا بود

, * قرچک صحنه پرشور عزاداران حسینی در روز عاشورا بود, * قرچک صحنه پرشور عزاداران حسینی در روز عاشورا بود,

همزمان با عاشورای حسینی حال و هوای شهرستان قرچک نیز یکپارچه ماتم و اندوه شد و مردم این شهرستان در قالب هیأت‌ها و دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی، عشق و علاقه خویش را به اهل بیت پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم به نمایش گذاشتند و یاد و نام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان را در فضای شهرستان طنین‌انداز کردند.

,

شهرستان قرچک در روز عاشورا صحنه پرشور عزاداری عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش شده بود و مردم این شهرستان قرچک در رثای سرور و سالار شهیدان، با مرثیه‌سرایی، مدیحه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی اشک ماتم می‌ریختند.

,

امروز دهم محرم از اطراف کوچه‌ها و خیابانها، دستجات و هیات‌های عزاداری از سراسر شهرستان قرچک به حرکت درآمدند تا شور حسینی را به نمایش درآورند.

,

مردم شهرستان قرچک به رسم همه ساله با حضور در خیابان‌های اصلی و با شرکت در دستجات عزاداری در قالب هیئت‌های زنجیرزن و سینه‌زن در سوگ سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به عزاداری پرداختند.

,

امروز حرم امامزادگان و مساجد محوری شهر به همراه قبرستان‌ها و مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پذیرای عزادارن حسینی است.

,

بسیاری از هیات‌ها کفن پوش آمدند و برخی سینه زنان و برخی زنجیرزنان درحالی که پرچم های سبز و سرخ و سیاه به دست داشتند. هیات ها و دستجات عزادار در مسیر حرکت خود در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) می گریستند. عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت امروز در جای جای شهرستان قرچک با شور حسینی، شعور دینی و مذهبی خود رابه نمایش گذاشته اند.

,

عزاداران در شهرستان قرچک نیز پس از عزاداری، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

,

 

, , , , 1-300x154 , 1-300x154, , , 2-300x144 , 2-300x144, , , 92-08-746 , 92-08-746, , , IMG_9742-300x200 , IMG_9742-300x200, , , IMG_9748-1-300x200 , IMG_9748-1-300x200, , , IMG_9750-1-300x200 , IMG_9750-1-300x200, , , IMG_9755-300x200 , IMG_9755-300x200, , , url9-300x170 , url9-300x170, , , IMG_9789-300x200 , IMG_9789-300x200, , , IMG_9799-300x200 , IMG_9799-300x200, , , IMG_9806-300x200 , IMG_9806-300x200, , , IMG_9875-300x200 , IMG_9875-300x200, , , MG_1664-300x200 , MG_1664-300x200, , , MG_9724-300x200 , MG_9724-300x200, , , photo_۲۰۱۷-۰۹-۳۰_۲۲-۲۰-۵۵-2-300x200 , photo_۲۰۱۷-۰۹-۳۰_۲۲-۲۰-۵۵-2-300x200, , , photo_۲۰۱۷-۰۹-۳۰_۲۲-۲۰-۵۵-300x200 , photo_۲۰۱۷-۰۹-۳۰_۲۲-۲۰-۵۵-300x200, , , photo_۲۰۱۷-۱۰-۰۱_۱۰-۱۸-۴۹-300x292 , photo_۲۰۱۷-۱۰-۰۱_۱۰-۱۸-۴۹-300x292,

 

,

* صحنه‌های دلدادگی مردم رباط کریم به اسلام

, * صحنه‌های دلدادگی مردم رباط کریم به اسلام, * صحنه‌های دلدادگی مردم رباط کریم به اسلام,

مردم شهرستان رباط کریم بار دیگر با امام حسین علیه‌السلام و آرمان‌هایی که در راه آن اهل بیت علیهم‌السلام ایشان به شهادت رسیدند بیعت بستند، بیعیتی که کودکانشان را نیز در این راه سهیم کرده بودند.

,

 امام جمعه رباط کریم: صهیونیست‌ها به‌دنبال حذف عاشورا از مبانی اسلامی هستند

,  امام جمعه رباط کریم: صهیونیست‌ها به‌دنبال حذف عاشورا از مبانی اسلامی هستند,  امام جمعه رباط کریم: صهیونیست‌ها به‌دنبال حذف عاشورا از مبانی اسلامی هستند,

امام جمعه رباط کریم گفت: در ادبیات صهیونیستی‌ ظلم و ستم یک اصل است و این با اصل عاشورا هم‌خوانی ندارد و بر این اساس به‌دنبال حذف آن از مبانی اسلامی هستند.

,

حجت‌‌الاسلام محمدی‌نژاد، امام جمعه رباط کریم در گفت‌وگویی در حاشیه برگزاری مراسم روز عاشورای حسینی در شهر رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس آیین و اندیشه شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: عاشورا یک مسیر و یک فرهنگ ناب است و نباید در میانه راه توقف و این راه عظیم را رها کرد.

, تهران نیوز, تهران نیوز,

وی گفت: امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا قیام کرد تا مردم آن زمان را از جهالت رها کند و آیینه تما نما برای مردمان اینده دنیا باشد.

,

امام جمعه رباط کریم ادامه داد: حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام با شهادت اشان مسیر تازه ای را پیش روی انسان ها نهادند و باید از آن پیروی کرد.

,

وی با اشاره به تشییع پیکر شهید حججی در ماه محرم، عنوان کرد: این ماجرا موج عجیبی در کشور به راه انداخت و سبب شد تا مردم عاشقانه در این مراسم حضور یابند.

,

حجت‌الاسلام محمدی‌نژاد تأکید کرد: در زمانی که عده‌ای هفتاد ساله به‌دنبال مسئولیت‌های آن‌چنانی هستند شهید حججی به‌عنوان یک نسل دهه هفتادی ثابت کرد که به‌دنبال شهادت هستند.

,

وی فرهنگ عاشورا را فرهنگی ظلم ستیز دانست و گفت: رژیم صهیونیستی به‌دنبال آن است که عاشورا را از مبانی اسلامی حذف کنند چراکه در ادبیات صهیونیستی‌ ظلم و ستم یک اصل است و این با اصل عاشورا هم‌خوانی ندارد.

, , , , DSC_0079 , DSC_0079, , , DSC_0081 , DSC_0081, , , DSC_0083 , DSC_0083, , , DSC_0095 , DSC_0095, , , DSC_0099 , DSC_0099, , , DSC_0103 , DSC_0103, , , DSC_0104 , DSC_0104, , , DSC_0107 , DSC_0107, , , DSC_0112 , DSC_0112, , , DSC_0116 , DSC_0116, , , DSC_0122 , DSC_0122, , , DSC_0124 , DSC_0124, , , DSC_0127 , DSC_0127, , , DSC_0131 , DSC_0131, , , DSC_0132 , DSC_0132, , , DSC_0136 , DSC_0136, , , DSC_0140 , DSC_0140, , , DSC_0150 , DSC_0150, , , DSC_0152 , DSC_0152, , , DSC_0153 , DSC_0153, , 1, 2, ,

 

,

* زمزمه «یا حسین (ع)» در باقرشهر

, * زمزمه «یا حسین (ع)» در باقرشهر, * زمزمه «یا حسین (ع)» در باقرشهر,

امسال ظهر عاشورا خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز در باقرشهر به‌دنبال آن بود که بیش از پیش رنگ و بوی حسینی را در یکی از جنوب‌ترین مناطق استان تهران را بیش از پیش به تصویر کشیده و در عزاداری امام حسین علیه‌السلام با خادمان آل‌الله شریک باشد.

, تهران نیوز , تهران نیوز,

پرچم‌های یا حسین علیه‌السلام و خیمه‌های صلواتی چایی و شربت در این منطقه بسیار زیاد و چشمگیر است.

,

این خلوص نیت چیزی جزء عشق به حسین علیه‌السلام نیست. در هر کوچه و محله این منطقه که قدم می‌زنم پرچم «بفرمایید روضه » برپاست.

,

همه با افتخار و غرور پرچم مزین به نام امام‌شان را سردر خانه‌هایشان کوبیده‌اند و از ۱۰ روز صبح تا شب در انتظار هم‌محلی‌های خود می‌مانند.

,

دسته‌های عزاداری از صبح روز عاشورا با حضور در خیابان‌های باقرشهر به عزاداری پرداختند. خواندن نوحه‌های محلی با آداب و رسوم متفاوت در عزاداری بر شکوه این مراسم معنوی افزوده است.

, , , , photo_2017-10-01_04-10-40 , photo_2017-10-01_04-10-40, , , photo_2017-10-01_04-10-43 , photo_2017-10-01_04-10-43, , , photo_2017-10-01_04-10-47 , photo_2017-10-01_04-10-47, , , photo_2017-10-01_04-10-51 , photo_2017-10-01_04-10-51, , , photo_2017-10-01_04-10-56 , photo_2017-10-01_04-10-56,

 

,

* عشق عاشورایی در شهر قدس غوغا می‌کند

, * عشق عاشورایی در شهر قدس غوغا می‌کند, * عشق عاشورایی در شهر قدس غوغا می‌کند,

مردم عزادار شهرستان قدس همزمان با ظهر عاشورا، به تأسی از امام حسین علیه‌السلام نماز ظهر را در پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» اقامه کردند.

,

همزمان با دهم محرم‌ مردم شهرستان قدس در سوگ اعظم مصائب عالم، شهادت امام حسین علیه‌السلام گریستند و به اقامه عزا در عاشورای حسینی پرداختند.

,

حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مرکز شهر در قالب هیأت‌های مذهبی و راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیززنی خود را به سوی امامزاده حضرتین این شهرستان رساندند و خود را شریک غم ایشان و امام زمان(ارواحناه فداه) دانستند.

,

حضور دسته‌جمعی اعضای خانواده‌ها، صحنه‌ای است که این روزها بیشتر در سطح شهر جلوه می‌کند،حضور اعضای یک خانواده از فرزندان خردسال تا پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در این مراسمات رمز و راز ماندگاری عاشورا و انتقال فرهنگ عاشورایی از نسلی به نسل بعد است.

,

گفتنی است؛ در تمام نقاط شهرستان همزمان با اوقات نماز ظهر مردم عزادار و بصیر قدس در صف‌هایی فشرده و متراکم نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

, , , , 20171001_140014 , 20171001_140014, , , IMG_20171001_123937-1024x768 , IMG_20171001_123937-1024x768, , , IMG_20171001_133128-1024x768 , IMG_20171001_133128-1024x768, , , IMG_20171001_133316-1024x768 , IMG_20171001_133316-1024x768, , , IMG_20171001_133355-1024x1024 , IMG_20171001_133355-1024x1024, , , IMG_20171001_133357-1024x1024 , IMG_20171001_133357-1024x1024,

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ؛ نگارنده این گزارش به اندازه بضاعت اندک خود گوشه‌ای ناچیز از شکوه و عظمت دلدادگی ملت ایران و پایتخت نشینان به دین مبین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را به رشته تحریر در آورده است و به واقع باید اذعان داشت که هیچ قلم و تصویری نمی‌تواند ترجمان اوج عشق و ارادت ملت ایران به آل‌الله باشد. امید است این چند خط نگارش و تصاویر که به همت تعدادی از خبرنگاران و عکاسان شبکه خبری تهران نیوز است، مرضی درگاه احدیت باشد و ان‌شاءاله توفیق شهادت نصیبمان و آخر عاقبتمان ختم به خیر شود.

, تهران نیوز ؛ , تهران نیوز, تهران نیوز,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه