اخبار داغ

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین تصریح کرد:

عدم جانمایی صحیح تله سی یژ و برج تجاری قزوین/بسیاری از مدیران شهری به عمل جهادی و سلامت کاری اعتقاد ندارند

عدم جانمایی صحیح تله سی یژ و برج تجاری قزوین/بسیاری از مدیران شهری به عمل جهادی و سلامت کاری اعتقاد ندارند
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین مطرح کرد: در مجموعه مدیریت شهری، مدیریت جهادی کم داریم و باور جهادی و سلامت کار کردن در خیلی از مدیران شهر وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حسین غیاثوند درگفت و گو با صبح قزوین  با تأکید بر لزوم توسعه پایدار شهری اظهار داشت: درایران، یک شهر پایدار نداریم  و تصور شهر پایدار به صورت ایده آل است. شهر پایدار تمام  مولفه ها و از جمله جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی را در شهر همگام با هم پیش می برد البته علاوه بر تأمین نیازهای حال حاضر بشر، نیاز نسل های آینده را در نظر می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, صبح قزوین,

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین بیان کرد: توسعه شهر قزوین، پایدار نیست و در خیلی از مواقع اقداماتی بر ضد شهر پایدار صورت گرفته است.

,

غیاثوند بیان کرد: شهر قزوین را به عنوان شهر دارای باغ های سنتی با قدمت هزار ساله می شناسیم ولی به راستی امروز از مجموعه باغ های سنتی چیزی باقی مانده است؟ و چه میزان برای حفظ باغ ها و باغستان های سنتی سرمایه گذاری می کنیم.

,

26872733_17991037dfefd

, 26872733_17991037dfefd, 26872733_17991037dfefd,

وی افزود: به دلیل عدم وجود یک نقشه راه پایدار، باغستان های سنتی هر روز در حال تخریب است.

,

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: بلندمرتبه سازی در شهر قزوین بدون هیچ برنامه ای در گذشته دنبال شده است و امروز در شورای شهر چهارم در بسیاری مواقع در مقابل اقدامات و پروژه های از پیش انجام شده قرار گرفتیم.

,

تله سی یژ قزوین به درستی مکان یابی نشده است

,

وی خاطرنشان کرد: هدف از پروژه  تله سی یژ کامان و زرشک، برگزاری مسابقات ورزشی و اسکی بازی است در حالی که این منطقه برف گیر نیست؛ تله سی یژ قزوین به درستی مکان یابی نشده است.

,

114510_840

, 114510_840, 114510_840,

غیاثوند افزود: تله سی یژ در مرحله ای است که امکان تعطیل پروژه نیست و با توجه به هزینه و سرمایه گذاری صورت گرفته هر چند مانند میوه نرسیده ای است ولی مجبوریم با بازطراحی از آن بهره مند شویم.

,

وی ادامه داد: در خصوص برج تجارت قزوین نیز جانمایی مناسبی صورت نگرفت و هیچ کدام از مولفه های شهرسازی در آنجا رعایت نشده است.

,

احداث برج تجارت قزوین، کارشناسی دقیقی نشده است

,

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین با انتقاد از کارشناسی های نادرست صورت گرفته قبل از احداث پروژه های شهر بیان کرد: کارشناسان پروژه ها کار خود را به درستی و دقیق انجام نداده اند. کارشناسی که  احداث برج تجارت را در کنار دروازه درب کوشک بدون رعایت اصول شهرسازی و جانمایی مناسب تأیید نموده است برای افکار عمومی و ذهن بیدار جامعه دانشگاهی حداقل به لحاظ مولفه های بصری مورد پذیرش نیست و امکان احداث برج یک کیلومتر بالاتر  از این منطقه وجود داشت.

,

image_gallery

, image_gallery, image_gallery,

وی با اشاره به اینکه نبود درآمد پایدار در شهرداری ها  منجر به مشکلاتی در اجرای پروژه ها شده است افزود: شهرداری ها با توجه به رکود اقتصادی و نبود منابع شهر مجبور هستند با سرمایه گذاران به هر قیمتی و طبق مکان پیشنهادی  آن همراه شوند.

,

غیاثوند ادامه داد: علاوه بر این دست هایی نیز روی کار است. درآمدهای شهرداری  از محل عوارض و مالیات برای شهر کافی نیست و جوابگوی نیازهای شهر نیست.

,

عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد:۱۸ میلیارد تومان فقط هزینه پسماند شهر است و کل عوارض پسماند در سال ۹۰ نسبت به اکنون تغییربسیاری داشته است. هیچ کدام از برنامه های دولت در حوزه حمل و نقل عمومی محقق نشده است؛ ما در شرایطی هستیم که کل بودجه های استان کمتر از ۱۷ درصد در سال گذشته محقق شده است.

,

نباید به قیمت برهم زدن آرامش شهر بلندمرتبه سازی کنیم

,

وی تأکید کرد: اینکه با چه شرطی به سمت پروژه های سرمایه گذاری برویم مهم است؛ نباید به شرط و به قیمت فروختن شهر و یا قیمت بر هم زدن آرامش شهر سرمایه گذاری و بلندمرتبه سازی صورت بگیرد.

,

غیاثوند تصریح کرد: امروز شهر کرج به عنوان یک کلانشهر مطرح است و در این شهر بلندمرتبه سازی و همه نوع ساخت و ساز صورت می گیرد ولی آیا مردم کرج امروز آرامش دارند و از آسیب های اجتماعی به دور هستند و آیا شهر اصالت و هویت خود را حفظ نموده است و آیا به دنبال این هستیم شهر را به هر قیمتی به این نقطه برسانیم.

,

IMG_2070

, IMG_2070, IMG_2070,

وی ادامه داد: اگر در راستای یک شهر پایدار که شاخصه های زندگی شهروندی و سایر شاخصه ها در آن رعایت شده باشد حرکت می کنیم نباید بگذاریم جمعیت شهرمان از یک حدی بیشتر شود؛ از یک حداکثر و یک حداقل باید تبعیت کنیم و برای هر اقدامی و پروژه ای برنامه از پیش تعیین شده داشته باشیم.

,

غیاثوند ابراز کرد: کمیسیون ماده پنج نیز باید به این موضوع مانند شورای شهرنگاه کند. هرچند که شهرداری اول پیش قدم شده و پیشنهاد می کند ولی کمیسیون ماده پنج نیز می تواند تصویب نکند و اگر برجی ساخته می شود در شمال شهر و منطقه آزاد با رعایت اصول شهرسازی و مکان یابی درست آن باشد.

,

اغماض هایی در ساخت پروژه های شهر صورت می گیرد

,

غیاثوند ادامه داد: یکسری اغماض هایی صورت می گیرد و یکدفعه مثلا شاهدیم مرکز خلیج فارس در چهار راه طالقانی درحال احداث است که با هیچ کدام از مولفه های شهرسازی و ترافیک همخوانی ندارد.

,

 وی افزود: در خصوص ساخت برج تجارت و مجتمع هایی که بدون رعایت اصول شهرسازی و جانمایی مناسب در حال احداث است همه از جمله شهرداری، کمیسیون ماده ۵، معاونت شهرسازی، نظام مهندسی و مردم مقصر هستند. همه شاهد احداث این مجتمع بودیم و شورای شهر سوم در زمان خودش به عنوان نماینده مردم اعتراضی نکرده است و باید جلوی مجوز چنین مجتمع ها و برج هایی گرفته می شد.

,

غیاثوند درخصوص تعطیل نمودن پروژه های نارکارآمد در حال ساخت گفت: برای مثال پل نادری هیچ کارایی ندارد ولی نمی توان آن را تخریب کرد چرا که اثرات اجتماعی منفی آن بیشتر از مثبت است و در واقع اعتماد مردم را نسبت به پروژه ها از بین می برد و تبدیل به یک رویه می شود.

,

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: در اینکه باید جلوی ضرر را گرفت شکی نیست ولی این درخواست در مردم ایجاد می شود که پس می توان هر پروژه ای را تخریب کرد.

,

image_gallery

, image_gallery, image_gallery,

وی اذعان داشت: بسیاری از کاربری های ایجاد کننده تقاضا و جاذب سفرهای درون شهری در مرکز شهر واقع شده اند و هیچ حرکت عملی و موثری برای مهار این وضعیت نشده است.  شورای شهر این اختیار را ندارد و در مسائل اجرایی نمی تواند وارد شود.

,

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی قزوین افزود: شورا تنها سیاست گذاری و نظارت می کند و دغدغه شهر را مطرح می کند و به مجموعه شهرداری  انتقال می دهد. شورا می تواند جلوی بودجه را بگیرد ولی پروژه هتل بین المللی حکم آباد با توجه به هزینه های صرف شده، مانند آبی است که ریخته شده است و قابل برگشت نیست.

,

وی تصریح کرد: کمیسیون ماده پنج از اول نباید مجوز احداث برج را در ابتدای خیابان حکم آباد و جای پمب بنزین سابق صادر می نمود. اکنون اسکلت ساختمان تمام شده و فوندانسیون ریخته شده  و در پروژه ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

,

غیاثوند با اشاره به تراکم غیر منطقی مجتمع های تجاری در نقاط مرکزی و پر ترافیک شهر افزود: مجتمع های تجاری در بافت مرکزی شهر افزایش یافته و تغییر کاربری ها بدون تأمین نیاز به پارکینگ صورت گرفته است.

,

بر اساس نیازهای آینده قزوین باید  به آن نگریست

,

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای  اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: اکنون در منطقه ولیعصر هنوز بسیاری از برج های ما ساخته نشده است. قزوین را بر اساس نیازهای آینده قزوین باید نگریست. چشم انداز قزوین با محوریت گردشگری و تبدیل شدن به یک شهر جاذب توریست شاید برای آینده شهر توجیه داشته باشد ولی باید اندیشید مخاطراتی که برای شهرهای جاذب سفر مثلا برای  مشهد، تهران و کرج به وجود آمد برای ما پیش نیاید.

,

chehelsotounQazvin2

, chehelsotounQazvin2, chehelsotounQazvin2,

غیاثوند با بیان اینکه ساخت مجتمع های تجاری از میدان آزادی تا چهارراه ولیعصر ممنوع شد افزود: باتوجه به اینکه شهر موجودی زنده است و باید به ظاهر و باطن آن رسیدگی کرد، ایجاد شرایط مناسب برای سهولت تردد و توقف مد نظر قرار گرفته است.  برهمین اساس اخیرا در شورا” مصوبه ای مطرح شد که بر اساس آن از میدان آزادی تا چهار راه ولیعصر پروانه ای برای تراکم تجاری صادر نشود.

,

وی یادآور شد:  همچنین براساس این مصوبه تمام تغییراتی که شهرداری در طرح تفصیلی بدهد باید از شورای شهر مجوز بگیرد؛ چند برجی هم که در این محور درحال احداث هستند، مصوبه ی ماده ۵ را از سنوات قبل داشته اند و در این میان شهرداری تنها تصمیم گیرنده نیست بلکه نظر دستگاه هایی چون استانداری و اداره راه وشهر سازی دخیل است.

,

لزوم حفظ بافت مرکزی شهر و در نظرگرفتن تمام نیازهای شهر

,

غیاثوند با تأکید بر اینکه باید تمام نیازهای شهر رادر نظرگرفت و بافت مرکزی شهر را حفظ کنیم ادامه داد: در طرح تفصیلی فضاهایی برای بلندمرتبه سازی در نظرگرفته شده است و توجه به مسائل توسعه ای شهر، نیازهای اجتماعی شهروندان، توسعه متوازن همه نقاط شهر، تخصیص امکانات با توجه به فراهم بودن امکانات، ایجاد فضاهای سبز محلی وحفظ کاربری های مسکونی، از مسایلی است که در روند این بررسی به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

,

32

, 32, 32,

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای  اسلامی شهر قزوین اظهارداشت: شورای قبلی به دلیل تعداد و تخصص کمتر ضعف های بسیاری داشته است و هر لایحه ای را تصویب نموده است؛ البته هر چه از عمر شورا بگذرد تجربیات بهتری حاصل خواهد شد و شورای پنجم قطعا از شورای چهارم تجربیاتش بیشتر است.

,

وی تصریح کرد: طرح تفصیلی شورای اسلامی چهارم در نهایت با تغییرات فراوانی مواجه شد و با طرح اولیه هیچ شباهتی نداشت . در ساخت برخی از پروژه های شهری همچون پل نادری و پل سرداران اشکالاتی وجود داشته است و از این پس ضروری است این پروژه ها در کمیسیون های مربوطه ارزیابی شوند.

,

باور جهادی و سلامت کار کردن در خیلی از مدیران ما وجود ندارد

,

غیاثوند در پایان اظهار داشت: مدیر و کارشناس سالم در امور شهرسازی باید انتخاب کنیم وگرنه مدام باید فیلتر گذاشته و کنترل کنیم. در مجموعه مدیریت شهری، ما مدیریت جهادی کم داریم و باور جهادی و سلامت کار کردن در خیلی از مدیران ما وجود ندارد.

,

انتهای پیام/۳۰۰۷

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه