اخبار داغ

مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان مطرح کرد؛

برنامه های بسیج دانش آموزی استان کرمان در طول این هفته/ طرح دانش آموز محوری بسیج فرصت مناسبی دانش آموزان است

برنامه های بسیج دانش آموزی استان کرمان در طول این هفته/ طرح دانش آموز محوری بسیج فرصت مناسبی دانش آموزان است
سعادت گفت: در بحث دانش آموز محوری، مسئولیت و اداره یک سازمان را در یک مدرسه که واحد بسیج دانش آموزی است، به دانش آموز محول کرده ایم که فرد با توجه به توانایی که داشته، توسط حوزه های بسیج دانش آموزی شناسایی، انتخاب و آموزش داده شده و در حال مدیریت یک واحد بسیج دانش آموزی در مدرسه خود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید سعادت در گفتگو با آرمان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و بزرگ رهبر کوچک، شهید فهمیده، در خصوص فعالیت های بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت: سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان با گستره سرزمین حدود 22 شهرستان و 31 منطقه آموزش و پرورش، در 2500 آموزشگاه شهر کرمان واحد بسیج دانش آموزی را در سه مقطع امیدان، پوینده و پیشگام تحت پوشش و حمایت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,

مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان تصریح کرد: عمده فعالیت هایی که در واحدهای بسیج دانش آموزی انجام می دهیم در بحث های تربیتی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و علمی است که در هر یک از این زمینه ها، برنامه های ویژه خود را اجرا می کنیم.

,

وی ابراز کرد: در زمینه علمی، مسابقات و لیگ های علمی و آزمون های ادواری داریم و در بخش تربیتی، شجره طیبه صالحین و حلقه های صالحین را دنبال می کنیم؛ برای دانش آموزان خاص تر و فرماندهان واحدهای پیشگام، حلقه های صالحین با موضوع رهبر کوچک به طور هفته ای در شهرستان های مدنظر برگزار می شود.

,

سعادت در خصوص رویکرد بسیج دانش آموزی برای تقویت روحیه انقلابی دانش آموزان اذعان داشت: در سال جاری شعار "مدرسه انقلابی، دانش آموز انقلابی" مدنظر ماست که به همین منظور بحث دانش آموز محوری را در استان و کشور در حال گسترش و پیاده کردن داریم.

,

وی افزود: در بحث دانش آموز محوری، مسئولیت و اداره یک سازمان را در یک مدرسه که واحد بسیج دانش آموزی است، به دانش آموز محول کرده ایم که فرد با توجه به توانایی که داشته، توسط حوزه های بسیج دانش آموزی شناسایی، انتخاب و آموزش داده شده و در حال مدیریت یک واحد بسیج دانش آموزی در مدرسه خود است.

,

مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان در ادامه عنوان کرد: این دانش آموز در مدرسه خود کلیه برنامه های فرهنگی مانند یادواره شهدا، اعیاد، مناسبت ها و برنامه های کلی مذهبی را پیاده می کند و همچنین پیگیر برنامه های اخلاقی، تربیتی و حلقه های صالحین است.

,

سعادت بیان کرد: 4 سال است که در حال پیاده کردن این طرح هستیم و اثرات خوبی داشته است؛ درواقع جایی برای دانش آموز است که با آزمون و خطا، برنامه های مدیریتی را پیگیری کرده و درقالب یک ساختار و تشکیلات انجام دهد؛ سالانه حدود 200 یادواره شهید توسط همین دانش آموزان در مدرسه برگزار می شود همچنین مسابقات فرهنگی شامل کتابخوانی و روزنامه دیواری در طول سال اجرا می شود.

,

وی درخصوص برنامه های مربوط به هفته بسیج دانش آموزی خاطرنشان کرد: دوروز گذشته برنامه پدافند غیرعامل در مدارس کل استان با همکاری آموزش وپرورش اجرا شد؛ همچنین برنامه هایی از قبیل دیدار با خانواده شهدا ، زنگ ایثار و شهادت در مدارس، دیدار با ائمه جماعات و مسئولین استانی، برگزاری یادواره شهدای شاخص دانش آموزی یعنی شهید محمدحسین ذوالفقاری و شهیده زینب کمایی و برنامه های متنوع دیگری برای مدارس سطح استان داریم که در طول هفته بسیج دانش آموزی به آنها خواهیم پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه