اخبار داغ

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی خبرداد؛

افزایش ۷۵ درصدی واردات برنج به کشور در سال جاری

افزایش ۷۵ درصدی واردات برنج به کشور در سال جاری
نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از واردات برنج ، گفت: در امسال واردات برنج از نظر وزنی ۷۵ درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد لاهوتی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد شدید از واردات یک میلیون و ۶۰ هزار تن برنج در یک سال گذشته، اظهار کرد: مصرف سرانه برنج هر ایرانی ۳۶ کیلوگرم است و بر این اساس نیاز برنج کشور دو میلیون و ۸۰۰ هزار تُن برآورد شده و با توجه به تولید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تُن برنج در کشور فقط به واردات ۴۰۰ هزار تن برنج نیاز است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برنج وارد کشور شد، افزود: که این مقدار از نظر ریالی نسبت به پارسال که ۵۰۹ میلیون دلار بود و معادل ۹۶ درصد و از نظر وزنی ۷۵ درصد افزایش یافته است.

,

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از وزیر کشاورزی، تصریح کرد : وی در هنگام دریافت رأی اعتماد به نمایندگان استان های شمالی قول داده بود که داستان واردات برنج را مدیریت کند.

,

به گفته لاهوتی نه تنها اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است بلکه دقیقا در زمانی که شالیکاران  می خواهند دسترنج شان را به قیمت مناسب بفروشند بازار پر از برنج خارجی است و این یعنی کاهش هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تومانی قیمت برنج ایرانی می باشد.

,

وی خاطرنشان کرد : نتیجه واردات بی رویه برنج و این کاروزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری حدود سه هزار هکتار از شالیزاره است.

,

لاهوتی با شاره به اینکه تاکنون یک میلیون تُن برنج وارد شده است، افزود: تا پایان امسال  نیز یک میلیون تُن دیکر وارد می شود. در این میان یک میلیون تُن هم به صورت قاچاق وارد می شود، پس به باید به کشاورزان گفته شود شالیزارهای خود را فروخته و برنج نکارند.

,

مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه