اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش استان:

سیستان و بلوچستان رتبه نخست ساخت و ساز مدرسه در کشور را دارد/ مشارکت در امر مدرسه سازی استان را از فقر تحصیلی نجات می دهد

سیستان و بلوچستان رتبه نخست ساخت و ساز مدرسه در کشور را دارد/ مشارکت در امر مدرسه سازی استان را از فقر تحصیلی نجات می دهد
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان، رتبه اول ساخت و ساز مدرسه در کشور را دارد اما از این ظرفیت ها باید استفاده بیشتری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ مراسم جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور ، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان، خیرین و مسئولین شهرستان هیرمند در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان هیرمند برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای هیرمند؛ ,

علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: دولت در سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان 1500 میلیارد تومان خرج آموزش و پرورش کرده که این مبلغ در سال جاری 10 درصد افزایش یافته است.

,

وی با بیان اینکه این مبلغ پنج برابر اعتبار عمرانی تخصیص یافته استان سیستان و بلوچستان است افزود: کل پروژه های عمرانی و ملی در استان 300 میلیارد تومان است.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تعداد 40 هزار معلم، در 6 هزار و 700 مدرسه استان سیستان و بلوچستان فعالیت دارند که هزینه سنگینی را در بر می گیرد لذا می طلبد دولت بیش از این رقم به آموزش و پرورش کمک کند اما این مقدار در توان هیچ دولتی نیست.

,

نخعی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان، رتبه اول ساخت و ساز مدرسه در کشور را دارد اما از این ظرفیت ها باید استفاده بیشتری کرد.

,

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز ایجاد همدلی و هبستگی است گفت: کسانی هستند در استان که حتی با ماهی هزار تومان در این امر خیر همکاری می کنند، لذا ساخت مدرسه به منظور تکمیل کامل آن نیست مشارکت در امر مدرسه سازی می تواند استان را از فقر تحصیلی نجات دهد.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فقرترین شهرهای کشور در این استان وجود دارند افزود: هزینه های آموزش و پرورش در این استان بسیار سنگین است، لذا هر شهروند می تواند یک خیر مدرسه ساز عنوان گیرد تا این محرومیت از استان برچیده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه