اخبار داغ

جمع دانشجویان دنا نشین مطرح شد:

جنبش های دانشجویی وابسته به گروههای سیاسی نیست / فرمانداردنا: رتبه اول را در کاهش بیکاری کسب کرده ایم

جنبش های دانشجویی وابسته به گروههای سیاسی نیست / فرمانداردنا: رتبه اول را در کاهش بیکاری کسب کرده ایم
فرماندار دنا گفت: امروز جنبش دانشجویی دست هیچ گروه سیاسی نیست و نخواهد بود و باید برای توسعه و حفظ آرمانهای انقلاب کوشا باشد و حاشیه ها را از خود دور کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از سفیردنا ؛ عباس بهشتی رو در دیدار دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر سی سخت به مناسبت فرا رسیدن ۱۶آذر و روز دانشجو با تبریک هفته وحدت گفت:نگاه امروز جامعه به تفکر و قلم دانشجویان است‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا ؛,

وی با تبریک روز دانشجو به دانشجویان گفت: روز دانشجو روز مطالبه گری و انباشت تفکرات برای دنیای بهتر برای جامعه است.

,

فرماندار شهرستان دنا بیان کرد: بزرگترین ظلمی که به این روز شده این است که به روز دانشجو فقط برای سخن گفتن در مورد آن اشاره می کنیم بلکه باید روایت تاریخی این روز را به دانشجویان منتقل کنیم.

,

بهشتی رو ادامه داد: امروز می طلبد جنبش های دانشجوبی آسیب ها و حرکت ها را به سمت آرمانها در روز دانشجو مطالبه گری کنند.

,

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی در ایران اسلامی سه فصل مختلف را سپری کرد که می توان اندیشه های جهانی را از ان جمله دانست.

,

فرماندار دنا افزود: اندیشه برخواسته دین و مذهب و سیاست از انگیزه های مهم دانشجویی است که شهید چمران برای اولین بار با اسم جنبش مستقل دانشجویی آن را ثبت جهانی کرد.

,

بهشتی رو بیان کرد:جنبش دانشجویی امروز توانسته یک گفتار بین المللی باشد که فرهنگ دانشجویی ایران اسلامی باید به دنبال مطالبه گری باشد و آن را برای جهانیان به اثبات برساند.

,

وی با بیان اینکه مطالبه گری نقطه وحدت جنبش های دانشجویی است؛عنوان کرد: انسجام با واقعیت و أرمان از مهمترین خصیصه های جنبش دانشجوی بوده که این نهاد را به سمت جلو برده است.

,

فرماندار دنا تصریح کرد: نگاه به توسعه در همه برند های سازمانی یک نگاه اصولی از جنبش های دانشجویی است ولی باید دانست که برخی مواقع نباید به انحراف رفت.

,

بهشتی رو ادامه داد:جنبش دانشجویی نشان داده که متاثر از سیاست دولت ها نبوده و مستقل کاردخودش را برای روحیه مطالبه گری طی کرده است‌.

,

وی ادامه داد:در جریان های عملیاتی جنبش دانشجویی همیشه سعی کرده در حال انعکاس فعالیت های خود و مطالبه گری در جامعه باشد و متاثر از جریانهای سیاسی نیست.

,

فرماندار دنا بیان کرد: دانشگاه و دانشجو امروز باید مجموعه ای فکری و متاثر از اصالتی خاص برای ایران اسلام باشد.

,

بهشتی رو ادامه داد: امروز سخن دانشجوی ما باید همان سخن جمهوری اسلامی ایران باشد و برای راهبرد خاص در منطقه حرکت کند.

,

وی افزود: از اوایل انقلاب گروه لیبرال از دانشگاه ما برای نپذیرفتن شعارانقلاب اسلامی جدا شدند و شعار امروز جنبش دانشجویی همراه با مردم برای نگه داری آرمان های این انقلاب است که نقطه قوت این جنبش محسوب‌می شود.

,

فرماندار دنا بیان کرد:امروز جنبش دانشجویی دست هیچ گروه سیاسی نیست و نخواهد بود و باید برای توسعه و حفظ آرمانهای انقلاب کوشا باشد و حاشیه ها را از خود دور کند.

,

پاسخ فرماندار دنا به سوالات دانشجویان

,

در ادامه جلسه هم اندیشی دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذر، عباس بهشتی رو فرماندار دنا پاسخگوی سوالات دانشجویان بود.

,

فرماندار دنا در پاسخ یکی دانشجویان برای توسعه اردوهای جهادی گفت: تمام قدرت و توان خود را برای این اردوها خواهیم گذاشت.

,

عباس بهشتی رو با بیان اینکه حتی برای برخی اردوهای جهادی ماشین فرمانداری را دراختیار این گروهها قرار داده ام بیان کرد: رفع محرومیت هاازشهرستان وظیفه همه بوده  و نباید دراین زمینه کوتاهی کرد.

,

وی با بیان اینکه ارودهای جهادی یک کار عام المنفعه برخواسته از لسان مبارک مقام معظم رهبری است ودراین زمینه انحصار طلب نیستیم و کاری به گروههای سیاسی نداریم و برای جامعه و توسعه سخن های مقام معظم رهبری خواهیم گذاشت،گفت:برای توسعه اشتغال کاری به اشتغال دولتی نداریم و سعی کرده ایم با توجه به همان توسعه اقتصاد مقاومتی‌و نمایش میدانی کارها را به جلو ببریم.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر دارای رتبه اول در کاهش بیکاری هستیم بیان کرد: امروزدر بحث اشتغال ۵۰۰اشتغال را با سه بند اقتصاد مقاومتی درون زا فعال کرده ایم.

,

فرماندار دنا با بیان اینکه امروز باید به روستا زاده بودن خود افتخار کنیم؛بیان کرد:امروز توسعه صنعت بومی یک چرخ توسعه بوده و به اشتغال کمک کرده که این موضوع نیازمند دید وافر تری است.

,

بهشتی رو ادامه داد:دانشجویان در کلاس من اگر نمره می خواستند باید تلاش می کردند و اگر نمره صوری می خواستند دست خودشان بود.

,

وی در پاسخ یکی دیگر از دانشحویان در مورد توسعه زیرساختها گفت:نیاز امروز دانشگاههای ما باید به زیرساختهای علمی جامعه باشد و به آن نگاه کنند و نباید دغدغه زیرساخت عمرانی در دانشگاه داشته باشند.

,

فرماندار دنا گفت:سخن امروز دانشجویان باید امروز توسعه باشد و سعی کنند توسعه را به زبان و  در عمل نشان دهند و امروز روحیه مطالبه گری برای جامعه داشته باشند.

,

بهشتی رو افزود:امروز این محرومیت کهنه استان در قسمتی باعث پیشرفت ما شده اما باید ان را از بین ببریم که در این زمینه باید وحدت داشت و در راستای ان کوشید.

,

فرماندار دنا به توسعه زیرساختهای سایت دانشگاه پیام نور سی سخت و دغدغه دانشجویان اشاره کرد و گفت:سایت دانشگاه پیام نور سی سخت باید توسعه یابد و به ان توجه کافی کرد.

,

بهشتی رو به توسعه روند کارهای پژوهشی در دانشگاهها اشاره و تصریح کرد:افتخار ما این است که استانداری پژوهش گر داریم که باعث شده ادارت ما را پژوهش گر باشند که باید قدر این موقعیت را دانست.

,

وی با بیان اینکه امروز دانشجویان ما باید در تحصیلات آکادامیک تمرین پژوهش بکنند،گفت:به اساتید باید گفت نباید اجازه دهند نمره دانشجو فقط برای قبول شدن باشد بلکه باید دانشجویان ما علم محور باشند.

,

بهشتی رو ابراز کرد:امروز دانشگاههای ما باید در حوزه تخصص باشد و باید دانست که دانشجو همراه با علم و تخصص سیاست جامعه می داند.

,

وی با تاکید براینکه مدیران امروزی باید متحرک باشند و حرکت انها برای جامعه مثمر ثمر جلوه داده شود،افزود:در بحث کار فرهنگی ایده های جدیدی اورده ایم و حتی در برخی موارد مورد حمله برخی دوستان قرار گرفتیم.

,

بهشتی رو ادامه داد:تنها فرمانداری بودم که ۱۵میلیارد ریال در زمینه کارهای فرهنگی بودجه اختصاص دادم.

,

وی در پاسخ یکی از دانشجویان در مورد آسیب های اجتماعی گفت:در زمینه آسیب های اجتماعی کارهای زیادی انجام دادیم که باید برای انها بیشتر کوشید.

,

فرماندار دنا به مشاغل کاذب در سطح شهرستان نیز اشاره داشت و افزود:شهرستان دنا دربرهه ای پل ترانزیت برای مواد مخدر شده بود که قریب به ۳۰۰نفر در این زمینهمورد بازخواست قرار گرفتند.

,

وی در ادامه در پاسخ یکی از دانشجویان در مورد پدیده شوم خودکشی گفت:امروز مبارزه با پدیده شوم خودکشی را باید با کارهای علمی انجام داد و در راستای بازدارندگی ان کوشید.

,

بهشی رو تصریح کرد:اگر می خواهیم روی این زمینه کار کنیم باید اول از همه تربیت جامعه را مورد آنالیز قرار دهیم که نسبت به خود احساس مسولیت بکنیم که این فیلترها باید در همه حوزه ها از جمله دانشگاهها فعال شود.

,

وی ادامه داد:امروز باید روحیه امید را در جامعه رونق دهیم و به مردذم امید دهیم که دانشگاهیان در این زمینه با روش علمی و زیر ساختی باید واردمیدان عمل شوند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه