اخبار داغ

امام جمعه اردبیل:

عشایر ارزش و قدر خاک کشور را می داند/پایاب سد خداآفرین و بندرخشک اصلاندوز اقتصاد مغان را متحول می کند

عشایر ارزش و قدر خاک کشور را می داند/پایاب سد خداآفرین و بندرخشک اصلاندوز اقتصاد مغان را متحول می کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نقش موثر عشایر در دوران دفاع مقدس و همچنین در تاریخ کشور را بی بدیل دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،"آیت الله سید حسن عاملی"پیش از امروز چهارشنبه در یادواره 168 شهید والامقام بسیج عشایری اصلاندوز با اشاره به تقدیم 220 هزار شهید در طول 38 سال از انقلاب اسلامی با توطئه های دشمنان افزود:اگر امروز در آسایش و امنیت زندگی می کنیم و در دنیا حرفی برای گفتن داریم به برکت ولایت،خون شهدا و ایثارگریهای رزمندگان اسلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

وی نقش موثر عشایر در دوران دفاع مقدس و همچنین در تاریخ کشور را بی بدیل دانست و گفت:ارزش و قدر خاک کشور را عشایر می داند و وطن را این قشر زحمتکش جامعه نگهداشته است.

,

امام جمعه اردبیل با اشاره به خسارات فراوان رضاخان به کشور در دوران پهلوی و دادن خاک کشور به بیگانگان از جمله آرارات ترکیه،افغانستان و بحرین گفت:جوانان باید بدانند که یکی از علتهای انقلاب مردم ایران بخاطر از دست دادن بیش از 60درصد خاک کشور توسط رضاخان به بیگانگان بود.

,

آیت الله عاملی بابیان اینکه در دوران پهلوی حیثیت و شرف ملت ایران در زیر پای دشمنان و بیگانگان له شده بود، گفت:در طول 38 سال از پیروزی انقلاب تمامی آحاد مردم ایران بخصوص عشایر و مرزبانان کشور نگذاشتند ذره ای از خاک ایران در اختیار دشمنان قرار گیرد.

,

وی در ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی در منطقه مغان گفت:3 هزار میلیارد تومان برای پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین از صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص یافته که 2 میلیارد تومان آن مربوط به امور آب استان بوده و یک هزار میلیارد تومان دیگر نیز برای جهاد کشاورزی به جهت کاشت اراضی پایاب اختصاص یافته است.

,

نماینده ولی فقیه دراستان اردبیل با بیان اینکه باید اراضی پایاب به عشایر واگذار شود، گفت:عشایر در دوران های مختلف سختیها را سپری کرده و باید روزهای خوشی را نیز ببیند.عشایر، مخلصانه در خدمت آرمانهای انقلاب و ولایت و موجب افتخار ماست.

,

آیت الله سید حسن عاملی افزود:با اتمام پروزه پایاب سدخداآفرین جوانان تحصیلکرده و نخبگان مجموعه های عظیم کشاورزی را به راه بیندازند.

,

وی در مورد فرمانداری اصلاندوز نیز گفت:بخش اصلاندوز برای شهرستان شدن انتخاب شده و از چند بخش تقاضا وجود داشت که در این مورد از وزیر کشور در زمان معارفه خواستیم و آمدند منطقه بررسی کردند و این نشان می دهد که آینده اصلاندوز خیلی خوب خواهد بود.

,

امام جمعه اردبیل در مورد بندرخشک اصلاندوز نیز گفت:دولت آذربایجان اعلام کرده که اگر بار کم باشد قبول نمی کند و این دولت راضی نیست ایران در مراودات اقتصادی منفعت ببرد.

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه دولت آذربایجان گفته که باید چند هزار تن بار بیاید تا توافق صورت گیرد، افزود:در این رابطه با کارخانه های روسیه صحبت شده تا جنس را از طریق اصلاندوز بیاورند.الحمدالله این بهانه را از دست دولت آذربایجان خارج کردیم.

,

وی خاطرنشان کرد که با تحقق بندرخشک اصلاندوز و اتمام پروژه پایاب سدخداآفرین در آینده شاهد رونق اقتصادی و فرهنگی در منطقه مغان و استان اردبیل خواهیم بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با قدردانی از حضور پرشکوه و بی نظیر مردم و عشایر اصلاندوز در مراسم یادواره بسیج عشایری گفت:حضور اهالی اصلاندوز در چنین مراسمات استثناست و این حضور در سطح استان اردبیل به این عظمت تاکنون دیده نشده است.

,

امام جمعه اردبیل در پایان ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدا از جمله سپاه،بسیج ،نیروی انتظامی و مرزبانی،از کلیه مردم و مسئولان به جهت حضور در این مراسم معنوی تقدیر و تشکر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه