مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارت های ملی قدیمی تنها تا پایان سال 96 اعتبار دارند و از سال آینده این کارت ها اعتبار قانونی نخواهند داشت.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد علی تقوی امروز در گفت و گو با صبح زاگرس اظهار کرد: برای ثبت نام کارت هوشمند ملی باید مراحلی همچون مرحله پیش ثبت نام در سامانه و ثبت نام اصلی که شامل اسکن مدارک ، انگشت نگاری و تصویربرداری از فرد متقاضی طی شود.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,وی بیان کرد: در مرحله سوم نیز که مرحله تحویل کارت به متقاضی است حتما باید خود شخص حضور یابد و از وی اثر انگشت اخذ شود.
,تقوی اظهار کرد: دلیل حضور متقاضی در مرحله تحویل کارت هوشمند ملی این است که کارت تحویل همان شخصی شود که در مرحله ثبت نام حضور داشته و این راستی آزمایی با اخذ اثر انگشت مجدد از وی میسر می شود.
,این مسئول عنوان کرد: صدور کارت ملی هوشمند یک ماه تا 20 روز طول می کشد.
,تقوی ابراز داشت: اولویت ثبت نام با افرادی است که با ورود به محدوده سنی 15 سال تمام هستند و همچنین شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سالهای 1380 تا 1389 دریافت کرده و یا آنرا مفقود نموده اند.
,وی گفت: برای دریافت کارت ملی هزینه صدور کارت هوشمند ملی مبلغ 200،000 ریال است که هنگام ثبت نام و به صورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب دریافت می گردد.
,وی بیان کرد: حداکثر کارمزد تکمیل ثبت نام مبلغ 90،000 ریال است که هنگام تکمیل ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دریافت می شود و کارمزد تحویل کارت هوشمند ملی مبلغ 20،000 ریال بوده که هنگام تحویل کارت دریافت می گردد.
,مدیرکل ثبت احوال استان ابراز داشت: علاوه بر این هزینه ها باید پیش نیازهایی شامل همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا، همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت و آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت را انجام داد.
,تقوی عنوان کرد: کارت های ملی قدیمی تنها تا پایان سال 96 اعتبار دارند و از سال آینده این کارت ها اعتبار قانونی نخواهند داشت.
,مدیرکل ثبت احوال استان از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست تا هرچه سریعتر نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند تا بتوانند از خدمات و مزایای ان بهره مند شوند.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه