اخبار داغ

کارشناس سرطان علوم پزشکی قزوین:

سرطان پوست، شایع‌ترین سرطان در استان است

سرطان پوست، شایع‌ترین سرطان در استان است
کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سرطان پوست، شایع ترین سرطان در استان قزوین است و تماس بیش از حد با اشعه ماورای بنفش خورشید باعث تمام انواع سرطان پوست می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ دکتر نسرین تنکابنی، کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در همایش سرطان در مصلای شهر اقبالیه اظهار کرد: سرطان‌ها به عنوان سومین عامل مرگ و میر است و مهمترین عوامل تاثیرگذار سرطان‌ها میزان سن، نوع تغذیه، فعالیت بدنی، دخانیات، آب و هوا و نور خورشید و جنس و ژن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین, ؛,


به گفته وی، تشخیص زودرس با هدف درمان موثرتر در مورد بسیاری از سرطان‌ها میسر است و تخمین زده می‌شود که بیش از 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است. 

این کارشناس سرطان اذعان کرد: کنترل دخانیات، رژیم غذایی سالم، فعالیت‌های فیزیکی و پرهیز از چاقی، کاهش مصرف الکل، کاهش تماس‌های محیطی و شغلی با مواد سرطان زا، کنترل عوامل بیولوژیکی مسبب سرطان، اجتناب از مجاورت طولانی با نور خورشید و آموزش بهداشت درباره عوامل جنسی و تولید مثلی و داشتن زندگی روانی، معنوی و اجتماعی سالم از جمله موارد پیشگیری از این بیماری است.

وی ادامه داد: سرطان پوست، شایع ترین سرطان در استان قزوین است و تماس بیش از حد با اشعه ماورای بنفش خورشید باعث تمام انواع سرطان پوست می‌شود.

دکتر تنکابنی ابراز کرد: برنامه‌های آموزشی موفق برای ترغیب مردم برای پرهیز از تماس غیرضروری با نور خورشید می‌تواند به طور چشمگیری این موارد را کاهش دهد. 

وی بیان کرد: پرهیز از تماس طولانی با نور شدید خورشید بین ساعت 10 تا 16 از راه‌های پیشگیری مهم است و استفاده از کلاه لبه دار، سایبان، لباس روشن و آستین بلند و استفاده از کرم ضد آفتاب از عوامل موثر دیگر است. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه