اخبار داغ

استاندار سمنان در آیین افتتاح متمرکز پروژه های شاهرود:

توسعه استان سمنان نیازمند بلندنظری/دست مدیری را که در کار مردم گره ایجاد کند از مدیریت کوتاه می کنیم

توسعه استان سمنان نیازمند بلندنظری/دست مدیری را که در کار مردم گره ایجاد کند از مدیریت کوتاه می کنیم
استاندار سمنان گفت: عمران و آبادنی استان سمنان نیازمند بلندنظری است لذا در این مسیر دست مدیری را که به مردم خدمت کرده و کار مردم را راه می اندازد می بوسیم اما دست مدیرانی را نیز که در کار مردم گره ایجاد کنند از مدیریت کوتاه می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر استاندار سمنان برای افتتاح متمرکز  ۱۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی بااعتباری بالغ‌بر ۶۵ میلیارد تومان به شاهرود سفر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

, ,

رفع وابستگی به بیگانگان از ویژگی های انقلاب اسلامی است

, رفع وابستگی به بیگانگان از ویژگی های انقلاب اسلامی است,

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در آیین افتتاح متمرکز 133 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی را رفع وابستگی به بیگانگان است گفت: رفع وابستگی به بیگانگان از امتیازات انقلاب انبیا است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است و انقلاب ما نیز که شناسنامه دینی دارد از این موضوع مستثنی نیست.

,

وی با بیان اینکه یکی از راه های رفع وابستگی دست یافتن به مرجعیت علمی است اظهار کرد: پیشرفت های کمی باید به پیشرفت کیفی، تولید علم و نهضت گسترش علم منجر شود.

,

امام جمعه شاهرود با اشاره به قطع وابستگی سیاسی کشور به بیگانگان افزود: رفع وابستگی اقتصادی نیز تنها با اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

,

, ,

حمایت مردم عامل پیشرفت و توسعه

, حمایت مردم عامل پیشرفت و توسعه,

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی نیز در این آیین با اشاره به نقش موثر مردم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت های کشور گفت: حضور مردم در صحنه به رهبری امام راحل منجر به پیروزی انقلاب شد که برکات زیادی در طول این 39 سال برای کشور داشته است.

,

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم در کشور، استان و شهرستان شاهد توسعه باشیم باید از حمایت مردم برخوردار باشیم و از مردم کمک بخواهیم اظهار کرد: در طول سال های بعد از انقلاب هر زمان دولت ها از مردم کمک خواسته اند مردم به میدان آمده، دولت را کمک کرده اند و اتفاقات خوبی افتاده است.

,

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی با برشمردن ظرفیت های این منطقه خطاب به استاندار سمنان بیان کرد: این منطقه از کویر خارتوران تا جنگل ابر و طرود شاهرود و کالپوش و میامی مستعد است و ظرفیت های معدنی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی دارد و با نگاه متوازن می توانیم در همه حوزه ها توسعه را داشته باشیم.

,

با تصویب مرز هوایی شاهرود به توسعه متوازن در استان سمنان نزدیک  می شویم

, با تصویب مرز هوایی شاهرود به توسعه متوازن در استان سمنان نزدیک  می شویم,

حسینی شاهرودی با بیان اینکه تصویب منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد مرز هوایی شاهرود در تولید، اشتغال و بهبود وضعیت مردم شرق استان موثر است و ما را به توسعه متوازن در استان نزدیک می کند افزود: در استان سمنان اولین اولویت منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شاهرود بود اما به هر دلیلی این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

,

وی عنوان کرد: با مساعدت استاندار محترم ظرف 48 ساعت پروپوزال اولیه منطقه ویژه اقتصادی شاهرود نوشته، استعلامات آن انجام شد و ظرف کمتر از یک هفته طرح توجیهی همراه با استعلامات به دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تحویل داده شده است تا در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح و با انجام فرایندهای قانونی به تصویب برسد.

,

عضو خانه ملت یادآور شد: سال گذشته در همین ایام تمام کارهای مربوط به مرز هوایی در شهرستان انجام شد از وزارت کشور خواستیم تا قبل از انتخابات با اعلام مجوز مرز هوایی شاهرود کام مردم شیرین شود اما به هر دلیلی این اتفاق نیز نیفتاد، بیش از یک سال است تمام کارهای فنی و قانونی مرز هوایی شاهرود در وزارت کشور و کمیسیون عالی دولت به انجام رسیده، پیش نویس این طرح نیز تهیه شده اما در هیات دولت مطرح نشده است که امیدواریم با پیگیری های استاندار محترم و تصویب مرز هوایی به توسعه متوازن در استان سمنان نزدیک تر شویم.  

,

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه زیرساخت های شهرستان شاهرود با همت مردم و بدون کمک دولتی ایجاد شده است گفت: دانشگاه، فرودگاه، کارخانه سیمان و بسیاری از زیرساخت های دیگر شهرستان شاهرود با کمک مردم ایجاد شده و اگر قرار بود مردم صبر کنند تا اعتبارات از کشور به استان و استان به شهرستان بیاید تا کنون هیچ توسعه ای اتفاق نمی افتاد.

,

, ,

دست مدیری را که در کار مردم گره ایجاد کند از مدیریت کوتاه می کنیم

, دست مدیری را که در کار مردم گره ایجاد کند از مدیریت کوتاه می کنیم,

سید شهاب الدین چاووشی استاندار سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه شاهرود سهم بزرگی در تمدن ایران و اسلام داشته است گفت: شاهرود شهر علم و ادب همچون ستاده ای در آسمان کشور می درخشد.

,

وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و معدنی شهرستان شاهرود اظهار کرد: با توقف خام فروشی در بخش معدن و افزایش ارزش افزوده در معادن کارآفرینی و تولید ثروت محقق خواهد شد.

,

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه باید استان سمنان به استانی پر بهره و پر فایده تبدیل گردد افزود: عمران و آبادنی استان نیازمند بلندنظری است و همه باید برای عمران و آبادانی استان و آرامش مردم تلاش کنیم لذا در این مسیر دست مدیری را که به مردم خدمت کرده و کار مردم را راه می اندازد می بوسیم اما دست مدیرانی را نیز که در کار مردم گره ایجاد کنند از مدیریت کوتاه می کنیم.

,

توسعه استان سمنان نیازمند بلندنظری است

, توسعه استان سمنان نیازمند بلندنظری است,

چاووشی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه ایده استاندار سمنان در مدیریت و اداره استان ایده های کاربردی و اجرایی یکایک هم استانی ها است افزود: با برگزاری همایش های مختلف و دعوت از نخبگان و اندیشمندان استان و استفاده از خرد جمعی به دنبال تحقق توسعه هستیم.

,

وی تاکید کرد: در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها نباید تنها به توان مدیران اکتفا شود بلکه باید از طرح ها و نظرات اساتید دانشگاه، اندیشمندان، نخبگان و جوانان نیز استفاده شود.

,

استاندار سمنان بر ساماندهی فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر با ناهمگونی موجود در بازار کار و تولید علم شاهد بیکاری تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم.

,

چاووشی همچنین توسعه دانشگاه های استان و تنوع رشته های این دانشگاه ها را در توسعه استان موثر دانست.

,

, ,

133 پروژه عمرانی و اقتصادی در شاهرود افتتاح شد

, 133 پروژه عمرانی و اقتصادی در شاهرود افتتاح شد,

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این آیین با مقایسه کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه مردم کشور در جمهوری اسلامی ایران نقش دارند، در انتخابات شرکت می کنند و برای آینده کشور خود تصمیم گیری می کنند.

,

وی امنیت را یکی از شاخص ترین دستاوردهای انقلاب برشمرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک جزیره امن است در حالیکه کشورهای همسایه نظیر افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق در ناامنی به سر می برند.

,

فرماندار شهرستان شاهرود ولایت را دیگر دستاورد شاخص انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم خیلی از کشورها از جمله بحرین، لیبی، مصر، یمن و ... قیام کردند اما چون رهبری و مرجعیت نداشتند قیام آنها با شکست مواجه شد اما مردم ایران در دهه 50 قیام کردند پرچمدار قیام مردم ولایت فقیه بود.

,

هاشمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه های نظامی، پزشکی و اقتصادی گفت: قبل از انقلاب پزشکانی از کشورهای افغانستان، هند و بنگلادش در کشور ما طبابت می کردند اما اکنون کشور ایران قطب پزشکی در غرب آسیا است و در حوزه نظامی نیز وقتی جنگ شروع شد حتی سیم خاردار و اسلحه نداشتیم اما امروز جزو هشت کشور برتر دنیا در زمینه تسلیحات نظامی هستیم.

,

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به افتتاح 133 پروژه عمرانی و اقتصادی طی دهه فجر در شهرستان شاهرود گفت: برای انجام این پروژه ها اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان هزینه شده است و بیشترین پروژه ها مربوط به بخش راه و ترابری است.

,

معاون استاندار سمنان اظهار کرد: از این تعداد 123 پروژه عمرانی و 10 پروژه اقتصادی است که برای پروژه های عمرانی 59 میلیارد تومان هزینه شده و بیش از 5 میلیارد تومان نیز سهم پروژه های اقتصادی از اعتبارات است.

,

هاشمی افزود: همچنین عملیات اجرایی 24 پروژه با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد تومان در شهرستان شاهرود آغاز خواهد شد که 7 پروژه در بخش بسطام، 4 پروژه در بخش مرکزی، 3 پروژه در بخش بیارجمند و 10 پروژه دیگر نیز در شهر شاهرود کلنگ زنی می شود.

,

, ,

3 پروژه دانشگاه صنعتی با اعتبار 16 میلیارد تومان افتتاح شد

, 3 پروژه دانشگاه صنعتی با اعتبار 16 میلیارد تومان افتتاح شد,

محمد مهدی فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این آیین با بیان اینکه دانشگاه شاهرود یک دانشگاه تخصصی با جایگاه ملی است گفت: سال گذشته این دانشگاه همراه با 43 دانشگاه دیگر کشور در جمع موثرترین دانشگاه های دنیا قرار گرفت و تمام موفقیت های این دانشگاه مرهون همدلی و همراهی کارکنان و دانشجویان است.

,

وی با اشاره به افتتاح سه طرح عمرانی دانشگاه صنعتی شاهرود در پردیس تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اظهار کرد: برای این طرح ها اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان هزینه شده است.

,

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود افتتاح دانشکده مهندسی مکانیک و مواد را نخستین پروژه این دانشگاه عنوان و افزود: این دانشکده با زیربنای 4 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 67 میلیارد ریال از محل از محل بودجه عمومی دولت و درآمدهای اختصاصی ساخته شده است.

,

فاتح بیان کرد: فاز یک کارگاه های آموزشی در پردیس مهندسی فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود دیگر پروژه این دانشگاه است که با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد ریال احداث شد و امروز به بهره برداری رسید.

,

وی گفت: دیگر پروژه دانشگاه صنعتی شاهرود مسجد نور پردیس مهندسی فناوری های نوین این دانشگاه است که با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد ریال از اعتبارات و درآمدهای خود دانشگاه شاهرود ساخته شده است.‌

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه