اخبار داغ

مشروح/ فرهاد دانشجو در جمع خبرنگاران:

می‌خواستند شخصی هماهنگ با وزارت علوم رئیس دانشگاه آزاد شود/ عضو هیئت امنا می‌مانم

می‌خواستند شخصی هماهنگ با وزارت علوم رئیس دانشگاه آزاد شود/ عضو هیئت امنا می‌مانم
فرهاد دانشجو گفت: ترجیح اکثریت اعضای هیئت امنا این بود که شخصی تصدی ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده بگیرد که بتواند هماهنگ‌تر با وزرای علوم و بهداشت همکاری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از فارس، فرهاد دانشجو رئیس معزول دانشگاه آزاد در حاشیه جلسه هیئت امنای این دانشگاه، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در یک فضای دوستانه و آرام برگزار شد و اینطور عنوان شد که به علت مصلحت دانشگاه و شرایط پس از انتخابات و نیز ترجیح اکثریت اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، شخصی تصدی ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده بگیرد که بتواند هماهنگ‌تر با وزرای علوم و بهداشت همکاری کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

رئیس معزول دانشگاه‌ آزاد با اشاره به نتیجه جلسه هیئت امنا تصریح کرد: در آخر جلسه، نتیجه این شد که رئیس دانشگاه تغییر کرده و آقای حمید میرزاده به عنوان سرپرست دانشگاه، به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شوند.

,

وی پیرامون نظرات اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد نیز گفت: شش نفر از 8 نفر اعضای حاضر در این جلسه، رأی به سرپرستی آقای میرزاده دادند و من نیز برای رئیس جدید آرزوی توفیق می‌کنم.

,

وی خاطرنشان کرد: آقای فریدون عزیزی در این جلسه غایب بودند چون برای همایشی در خارج از کشور به سر می‌برند.

,

فرهاد دانشجو در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اکثریت اعضای هیئت امنا با توجه به شرایط پس از انتخابات، مصلحت را به تغییر دانستند.

,

وی همچنین در خصوص اینکه اینطور عنوان می‌شد که تصمیمی بر عزل شما وجود نداشت، گفت: در این جلسه، اکثریت قاطع اعضای هیئت امنا مصلحت دانستند که با توجه به شرایط موجود کشور، فردی سکان دانشگاه آزاد را برعهده بگیرد که بتواند با هماهنگی بیشتر، منافع بیشتری را برای دانشگاه رقم بزند. بنابراین با توجه به این قضیه و رأی آوردن این موضوع، عزل بنده اتفاق افتاد.

,

رئیس سابق دانشگاه آزاد همچنین خاطرنشان کرد: همانطور که من با رأی اکثریت این اعضا انتخاب شدم، حال نیز فرد دیگری بر همین اساس انتخاب شده است.

,

فرهاد دانشجو با بیان این موضوع که تغییر و تحول در دانشگاه‌ها یک امر طبیعی است، اظهار داشت: در دانشگاه آزاد که رئیس قبلی به مدت 30 سال ریاست را برعهده داشته، این تغییر و تحول غیرطبیعی به نظر می‌رسد اما آن 6 نفری که رأی به تغییر من دادند، این مصلحت را تشخیص دادند که ریاست دانشگاه بر عهده فرد دیگری قرار گیرد.

,

وی درخصوص مدت زمان سرپرستی میرزاده بر دانشگاه آزاد نیز اظهار داشت: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد، سرپرست باید طی سه ماه برای بررسی سوابق به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود.

,

رئیس سابق دانشگاه آزاد در جواب این سؤال که در آینده به چه فعالیتی خواهید پرداخت، گفت: تخصص من در مهندسی سازه و مهندسی زلزله است و در آینده نیز به اتاق خودم در دانشگاه رجوع خواهم کرد که خیلی هم از آن دانشگاه دور نبودم و به راهنمایی دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد و همچنین به تدریس خواهم پرداخت و البته به انجام پروژه‌های تحقیقاتی که می‌تواند برای کشور حائز اهمیت باشد، مشغول خواهم شد.

,

فرهاد دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا به مسئولین دانشگاه آزاد مشاوره نیز خواهید داد، گفت: من از همه اعضای هیئت امنا و همچنین معاونینم تشکر و قدردانی می‌کنم. از من خواستند به عنوان عضو هیئت امنا به کارم ادامه دهم و من نیز در همین حوزه فعالیت خواهم کرد.

,

وی پیرامون شیرین‌ترین خاطره خود در دانشگاه‌ آزاد گفت: شیرین‌ترین خاطره‌ام در دانشگاه‌ آزاد یک خاطره مستمر بوده که دوستی‌ها و صمیمیت‌هاست و نیز پیشرفت علمی که در دانشگاه آزاد ایجاد شد.

,

فرهاد دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا به شما پیشنهاد کار دیگری نیز شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مسئله موضوعیت ندارد چرا که جایگاه من در دانشگاه مشخص است و من عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و مانند گذشته در دانشگاه به تدریس مشغول خواهم شد.

,

فرهاد دانشجو در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد بنده از همه کسانی که در این مسیر به من کمک کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند تشکر و قدردانی کنم. رئیس جدید نیز عنوان کردند که با همه مسئولان و معاونینی که در دوران ریاست بنده در دانشگاه آزاد مشغول به کارند ادامه همکاری خواهند داد که انشالله معاونین و کارکنان فعلی دانشگاه بتوانند با فعالیت خود کاری کنند که رئیس جدید دانشگاه آزاد در فعالیت خود موفق باشد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه