اخبار داغ

یک لقمه نان به قیمت جان/ مرگ 33 نفر در حوادث کار سیستان وبلوچستان

یک لقمه نان به قیمت جان/ مرگ 33 نفر در حوادث کار سیستان وبلوچستان
در حالی هر ساله ده‌ها میلیون کارگر در جهان قربانی حوادث کار یعنی کشته‌شدن یا از کار افتادگی می‌شوند که در سیستان وبلوچستان نیز سال گذشته 33 نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، همه ما بارها در صفحات روزنامه ها و اخبارخبرگزاری ها با حوادث ناشی از کار، سقوط کارگر از ارتفاع، سقوط آسانسور، ریزش آوار ساختمانی و مواردی از این قبیل که آن را با آب و تاب خاصی هم بیان می کنند، مواجه شده ایم.
به طور مثال فوت یک کارگر ساده ساختمانی هنگام کار با دستگاه مخلوط کن سیمان که در حین کار سقوط کرد و یا جوانی هنگام جوشکاری تیر آهن ها به پایین سقوط کرد و همین سقوط منجر به مرگش شد؛حادثه ای دلخراش که حتی تصورش فکر و احساسات هر انسانی را جریحه دار می کند.
در این راستا ارتقای سطح ایمنی محیط کار و همچنین توجه جدی به قوانین مربوط به کار می تواند جلوی بروز این گونه حوادث را بگیرد یا اینکه شمار آنها را کاهش دهد.
زیرا بخش عمده ای از حوادث کار قابل پیشگیری است، برنامه های پیشگیری از وقوع حوادث، همچون استفاده از وسایل حفاظت فیزیکی (برای جلوگیری از سقوط حین کار، استفاده از کلاه ایمنی در کارگاه ها)، آموزش بهداشت کار و نظارت موثر بر کارگاه ها می تواند در کاهش حوادث حین کار و مرگ و میر ناشی از آن موثر باشد.

مرگ 33 نفر در حوادث کار سال 1396  
در همین راستا بر اساس گزارش پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته 33 نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال 1395 که آمار تلفات حوادث کار 45 نفر بود، 27درصد کاهش یافته است.
 
اصابت جسم سخت بیشترین دلایل مرگ در حوادث کار
در این گزارش آمده است همه 33 نفر فوتی سال گذشته که بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند مرد بوده که بیشترین آن ها در چابهار با 10 فوتی جان باخته اند.
در سال گذشته اصابت جسم سخت بیشترین دلایل مرگ در حوادث کار را به خود اختصاص داد که با 36 درصد تلفات در رتبه اول مرگ و میر ناشی از حوادث کار قرار می گیرد.
گفتنی است در این سال 12 نفر به اثر اصابت جسم سخت در حین کار جان خود را از دست داده اند.
پس از اصابت جسم حوادث ناشی از وسایل نقلیه با 8 فوتی در رتبه دوم دلایل مرگ در حوادث کار قرار می گیرد که 24 درصد از تلفات حوادث کار را شامل می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
, مرگ 33 نفر در حوادث کار سال 1396  ,
,
,
, اصابت جسم سخت بیشترین دلایل مرگ در حوادث کار,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه