اخبار داغ

دادستان خلیل آباد مطرح کرد؛

برخورد قاطع با ناهنجاری‌های جامعه در دستور کار دستگاه قضایی است

برخورد قاطع با ناهنجاری‌های جامعه در دستور کار دستگاه قضایی است
دادستان خلیل آباد با بیان اینکه اصلاح برخی از جرائم در سطح شهرستان نیازمند کار فرهنگی است، گفت: در برخورد با ناهنجاری های جامعه، دستگاه قضایی برخورد قاطع و توأم با سرعت و دقت خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حمید سلطانی، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی خلیل آباد که در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ یکسری بایدها و نبایدهایی است که افراد یک جامعه به آن پای بند هستند، اظهار داشت: انسان ها و افرادی که در جامعه هستند فرهنگ را در امور مثبت و منفی دنبال می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی با تأکید بر اینکه باید راهکارهایی برای مقابله با فرهنگ های مضر جامعه ارائه شود، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان خلیل آباد نیز متدین و مذهبی هستند و این تدین و اعتقادات و حضور افراد در مساجد و مراسمات مذهبی باعث شده تا خیلی از ناهنجاری هایی که در جوامع دیگر وجود دارد در خلیل آباد کمتر دیده شود.

,

 

,

رانندگی موتورسیکلت بدون گواهینامه ضررها و مفسده هایی را به دنبال دارد

, رانندگی موتورسیکلت بدون گواهینامه ضررها و مفسده هایی را به دنبال دارد,

دادستان خلیل آباد با اشاره به اینکه رانندگی موتورسیکلت بدون گواهینامه یکی از فرهنگ های منفی است که در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: خلیل آباد به موتورسواران زیاد خود مشهور است و خیلی از این موارد نیز بدون گواهینامه رانندگی می کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه رانندگی موتورسیکلت بدون گواهینامه ضررها و مفسده هایی به دنبال دارد و اکثر استفاده کنندگان جوانان و نوجوانان هستند، اذعان کرد: در خیابان های شهر و اطراف شهر افرادی سوار موتورسیلکت می شوند که به وضوح مشخص است که گواهینامه رانندگی ندارند و گاهاً حرکات نمایشی خطرناک و صداهای ناهنجاری از موتور ایجاد می کنند که دیگر افراد جامعه از این صحنه ها آزرده خاطر می شوند.

,

 

,

سلطانی با تأکید بر اینکه در پیشگیری از این موارد تنها برخورد قضایی جوابگو نیست و باید راهکاری برای اصلاح این فرهنگ غلط ارائه شود، عنوان کرد: جلوی درب مدارس موتورسیکلت هایی پارک می شوند که اکثر راکب های آن گواهینامه ندارند و باید با استفاده از کارهای تبلیغاتی و ظرفیت ائمه جماعت این موارد اصلاح شوند.

,

 

,

نزاع های مراسمات عروسی در سطح شهرستان یک ضد فرهنگ است

, نزاع های مراسمات عروسی در سطح شهرستان یک ضد فرهنگ است,

وی نزاع های مراسمات عروسی را از دیگر ضد فرهنگ های شهرستان دانست و تشریح کرد: نزاع ها در برخی از موارد مراسم شادی یک جوان را با ناراحتی هایی روبرو می کند.

,

 

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نزاع هایی که در عروسی ها رخ می دهد نشان می دهند که جای کار فرهنگی در این موارد وجود دارد، بیان کرد: صاحبان مجالس در برخی اوقات نگران مراسم خود می باشند و قبل از برگزاری آن به دنبال تامین امنیت آن هستند.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه انتقام گیری یکی دیگر از فرهنگ های نامیمون است، ابراز کرد: آتش زدن خانه ها، باغات و... از جمله موارد انتقام گیری است که باعث شده دستگاه قضایی در برخی از پرونده ها برای اجرای عدالت با مشکلاتی روبرو شود.

,

 

,

دستگاه قضا با افراد که به دنبال انتقام هستند با جدیت برخورد می کند

, دستگاه قضا با افراد که به دنبال انتقام هستند با جدیت برخورد می کند,

سلطانی یکی از ابزارهای اجرای عدالت و اثبات ارتکاب جرائم را شهود پرونده دانست و تأکید کرد: تحمل شهادت و در صورت خواست قاضی ادای شهادت یکی از تکالیف شرعی محسوب می شود ولی برخی از افراد به خاطر ترسی که از انتقام گیری دارند از ارائه شهادت خودداری می کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه عدم ارائه شهادت یک کار غلطی است که باید با کار فرهنگی اصلاح شود، افزود: شهرداری ها با ارائه تبلیغات درون شهری و فعالان مجازی باید در خصوص آگاه سازی مردم در این زمینه پیشگام باشند و مطمئناً دستگاه قضا با افرادی که به دنبال انتقام هستند با جدیت برخورد می کند.

,

 

,

اعتیاد به مواد مخدر انسان را از انسانیت دور می کند

, اعتیاد به مواد مخدر انسان را از انسانیت دور می کند,

دادستان خلیل آباد با تأکید بر اینکه اعتیاد بحثی است که در جامعه با آن دست‌به‌گریبان هستیم و ریشه بسیاری از جرائم است، خاطرنشان کرد: اعتیاد و مصرف مواد مخدر، انسان را از انسانیت دور می کند و پرونده های خانوادگی زیادی به خاطر این پدیده شوم همه روزه در حال تشکیل و رسیدگی است.

,

 

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: در برخورد با ناهنجاری های جامعه که برخی از آن‌ها برشمرده شد، دستگاه قضایی برخورد قاطع و توام با سرعت و دقت خواهد داشت و از عموم شهروندان شهرستان خلیل آباد می خواهیم با اعلام به موقع این‌گونه موارد، دادستانی را یاری رسانند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه