اخبار داغ

روزهای بی‌رونق روغن جهان

چرخ جهان ایستاد/ کارگران آواره شدند

چرخ جهان ایستاد/ کارگران آواره شدند
چرخ معیوب جهان کارگران را برای چندمین بار مقابل استانداری زنجان پیاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; با تعطیلی مجدد کارخانه روغن نباتی جهان کارگران این شرکت برای اعتراض به وضعیت موجود و احقاق حقشان مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

اگر روزی نام روغن نباتی با جهان معنا پیدا می‌کرد اما امروز همه روغن جهان را با تعطیلی‌های مکررش می‌شناسند، این ماجرا برای کارگران جهان تبدیل به عادت شده و آنها روغن بیکاری را بر تن خود مالیده‌اند اما در این میان بیخیالی مسئولان در تعیین تکلیف کارگران این کارخانه حال ده‌ها نفر را بد کرده است.

,

گرچه بارها از مشکلات روغن جهان و تعطیلی‌های مکررش نوشته‌ایم و کمتر کسی در این شهر از حال و روز این کارخانه و کارگران خانه‌نشینش بی‌اطلاع است اما وقتی به پای حرفهای این کارگران می‌نشینیم انگار قولهای مسئولان برای این افراد هنوز هم تازگی دارد.

,

روغن نباتی جهان

, روغن نباتی جهان,

این کارخانه در کیلومتر 16 بزرگراه زنجان - قزوین قرار گرفته و با بیش از 50 سال فعالیت از بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانجات تولید روغن در ایران است که انواع روغن‌های نباتی از جمله روغن‌های مایع و قنادی و کره گیاهی را تولید می‌کرد.

,

در روزهایی که تجمعات کارگران روغن نباتی جهان به اوج خود رسیده بود و هر روز شاهد تجمعاتی مقابل استانداری زنجان بودیم، سیدبیوک موسوی معاون سیاسی سابق زنجان با پیگیری موضوع این کارخانه مشکلات کارخانه را حل شده عنوان کرد اما طولی نکشید که دوباره قفل تعطیلی بر درب جهان زده شد و حتی مدیرکل سابق امنیتی استانداری زنجان نیز بحث ورود جهانگیری و شریعتمداری را به ماجرای جهان مطرح کرد اما گویا ورود اسحاق جهانگیری و محمد شریعتمداری به موضوع جهان بی‌ثمر بوده که امروز شاهد تعطیلی این کارخانه از 28 شهریور ماه هستیم.

,

, ,

هرچند که معاون سیاسی سابق استاندار زنجان با گرفتن پست جدیدش در بانک صادرات از مشکلات پیرامونی این کارخانه و مطالبات کارگران رهایی یافت اما گویا تلاشهای سیدبیوک موسوی برای این کارگران گره‌گشای مشکلات نبوده است.

,

یکی از کارگران این کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا در مورد تعطیلی این کارخانه گفت: از 28 مرداد ماه ما را خانه‌نشین کرده‌اند و از عید امسال نیز بیمه کارگران پرداخت نشده است، علاوه بر این 27 ماه نیز قبل از عید معوقات داشتیم.

,

وی افزود: وقتی به اداره کار می‌رویم راه استانداری را نشان‌مان می‌دهند و ما برای همین مقابل استانداری زنجان آمدیم. اکنون 120 نفر از کارگران این کارگران بیکار شده‌اند.

,

این کارگر روغن نباتی جهان با بیان اینکه مواد اولیه در کارخانه موجود است، عنوان کرد: نمی‌دانم برای چه کارخانه را به تعطیلی می‌کشانند، ما مسئولان را مقصر اصلی می‌دانیم چرا که نتوانسته‌اند در این چهار سال به وضعیت کارخانه سر و سامان دهند.

,

وی با بیان اینکه مرام مالک این کارخانه مشخص بوده و ما انتظار بیشتری از وی نداریم اما حرف ما با مسئولان است، خاطرنشان کرد: حرف ما این است که چرا مسئولان یک استان نمی‌توانند مشکل این کارخانه و ما کارگران را حل کنند.

,

یکی دیگر از کارگران نیز گفت: وضعیت طوری شده که ما هر از چند ماه شاهد تعطیلی این کارخانه هستیم، حتی به ما اجازه ندادند که شیفت نیز تمام شود و دستور رسید که کارخانه باید تعطیل شود.

,

حال با تعطیلی روغن نباتی جهان که دلیل آن نبود مواد اولیه نیست باید دید که این کارگران به چه دلیلی بیکار شدند و مسئولان نیز چه اقدامی برای برگشت به کار بیکارشدگان انجام خواهند داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه