اخبار داغ

بزرگترین روستای سرعین با جاده ای متفاوت +تصاویر

بزرگترین روستای سرعین با جاده ای متفاوت +تصاویر
جاده اصلی "روستای تاریخی، مذهبی، گردشگری آتشگاه" که از بزرگترین روستا های سرعین است تبدیل به حفره روباهی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ،به نقل از ،چشمه لر،روستای اتشگاه  که در8کیلومتری شهر سرعین واقع شده است و از نظر تاریخی  به زمان زردتشتیان بر می گردد ودر وسط این روستا اتشکده ای واقع بوده که به نظر برخی مورخان قدمت این روستا حتی از شهر اردبیل بیشتر می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , چشمه لر,

این روستا با وجود منابع طبیعی خدادادی اعم از چشمه های پر آب و گازدار که بسیاری از میهمانان برای استفاده از این آبهای معدنی  به این روستا مراجعه می کنند .

,

از دیگر نعمات الهی دره ای سرسبز با درختانی فراوان رودخانه ای که در تمام فصول سال اب دارد وآب هوای معتدل و دلچسب زمین های کشاورزی مرغوب ییلاقات و...

,

از نظر مذهبی نیز می توان به بنای مقدس امام زاده عبدالله اکبر(ع) که از منتسب به امام موسی کاظم (ع) است و در طول سال زائران زیادی را از تمام گوشه وکنار ایران اسلامی  پذیرا است.

,

مردمان این روستا با توجه به روحیه انقلابی و ولایی 23شهید که منتسب به این روستا است و قبور 6تن از شهیدان در این روستا واقع است را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند.

,

روستای آتشگاه از نظر علمی هم از دانش اموختگان بسیاری  که از مراکز علمی کشور اخذ مدرک نموده اند برخوردار است که این نشان از اهمیت دادن مردم این روستا به علم وآموزش می باشد.

,

آیا با وجود همه این موارد فوق که بی بدیل است در شان و مقام مردم این روستا است که جاده اصلی آنها شبیه حفره روباهی شود البته لازم به ذکر است که حفره روباهی در زمان جنگ برای حفاظت جان انسان ها از تیر و ترکش استفاده می شود.

,

, , ,

 

,

با توجه به اینکه زائران و مسافران زیادی از این روستا دیدن می کنند اکثر انها در این حقیقت اذعان دارند که این جاده در شان این مردم  نیست و برای اخرین بار دیدن می کنند.

,

متاسفانه بعلت عملکرد ضعیف دهیاری این روستا  جاده  اصلی سالهاست  از نظر تردد قابل استفاده نیست  که اکثر رانندگان  مسافر کش روستا هزینه های گزافی را صرف تعمیر وسیله نقلیه خود می کنند.

,

احداث این جاده باتوجه به وصیت شهید محی الدین احمدی آتشگاه  مبنی بر این که تمام هزینه های احداث از محل سهم الارث وی تامین شود سالیان پیش انجام شد وبعد ها توسط یک خیر اسفالت ریزی شد و در سال76 با توجه به اینکه رییس جمهور وقت اقدام به دیدن از وضعیت ساخت وساز مسکن روستاییان که بر اثر زلزله ویران شده بود نمود در ان زمان جاده دوباره اسفال ریزی شد واز ان مان تاکنون اقدامی برای باسازی این جاده صورت نگرفته است.

,

امروز روز روستاست شاید این صدای روستاییان  آتشگاه به مسئولین بینا وشنوا برسد.

,

, , ,

, , ,

 

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه