اخبار داغ

مانور زلزله نیروهای امدادی آشتیان برگزار شد+ تصاویر

مانور زلزله نیروهای امدادی آشتیان برگزار شد+ تصاویر
برای آمادگی بیشتر نیروهای امدادی شهرستان آشتیان زمین لرزه ای فرضی با بزرگی 6/3 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، روز گذشته شهرستان آشتیان را لرزاند تا سطح کارآمدی پرسنل امدادی شهرستان ارزیابی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر آشتیان، محمد طهماسبی  با اشاره به لزوم آمادگی کامل نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد:ایران جزء 10 کشور حادثه خیز دنیاست و به همین مناسبت در کشور یک هفته تحت عنوان هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نامگذاری شده  و می بایست برنامه هایی در راستای پیشگیری تبیین گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر آشتیان,

 وی اظهار داشت: شهرستان آشتیان یکی از شهرهای استان مرکزی است که روی خط گسل زلزله  تفرش قرار دارد، این هفته فرصت مناسبی برای امتحان توان و مقابله دستگاه ها و همچنین جمعیت با بحران های مربوط به بلایای طبیهی احتمالی است.

وی با اشاره به چهارمین روز از هفته بلایای طبیعی، اظهار داشت: این روز با عنوان «مدیریت بحران؛ فناوری‌های اطلاع‌رسانی و کاهش خسارات» نام‌گذاری شده  و به همین منظور مانور لحظه صفر دور میزی در راستای افزایش آمادگی  برای کاهش خسارات جانی و مالی به هنگام بروز بلایای طبیعی، بدون اطلاع قبلی اجرا شد.

رئیس هلال احمر آشتیان به جزئیات این مانور اشاره کرد و افزود: این مانور ساعت 11:45 صبح با اعلام زلزله ای فرضی با قدرت 6/3 ریشتر  از طریق ستاد استان به جمعیت اطلاع داده شد و  سریعا تیم های جستجو و نجات که شامل  4 تیم امداد و نجات برادران و خواهران، 1 تیم اسکان، 1 تیم حمایت روانی و 1 تیم ارزیاب اولیه با حضور دستگاه های امداد رسان شهرستان وارد مناطق شده و نسبت به آوار برداری و تخلیه مجروحین اقدام نمود.

وی در ادامه افزود: این حادثه در منطقه فرضی با حدود 100 خانوار اتفاق افتاد که  تیم های ارزیاب خبر از تخریب 60 منزل مسکونی با بیش از 50% خسارت دادند و با وجود سردی هوا  اهالی منطقه بسیار مضطرب و نگران و آب، برق و گاز قطع شده است.

طهماسبی  شهرستان آشتیان را اولین شهرستانی برگزار کننده مانور در استان معرفی کرد و افزود: در این مانور 60 عدد چادر، 120 تخته پتو و 4 والر استفاده شد.

وی به اهمیت اطلاع‌رسانی رسانه‌های جمعی برای ارتقای سطح آگاهی مردم در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و متذکر شد:‌ هر چه میزان آگاهی و شناخت ما نسبت به حوادث و بلایای طبیعی احتمالی بیشتر باشد به نحو مطلوب تری می توانیم در راستای مقابله و مهار آن گام برداریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,






, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه