اخبار داغ

هشدار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

مردم از استفاده ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ماه محرم خودداری کنند

مردم از استفاده ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ماه محرم خودداری کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مردم باید از استفاده ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای احسان و نذورات در ماه محرم خودداری کنند و از ظروف یکبار مصرف کاغذی و گیاهی استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، دکتر جعفر صادق تبریزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی آناج با بیان اینکه آموزش های بهداشتی باید به مردم در ماه محرم در خصوص احسان و نذورات داده شود، اظهار کرد: مشابه هر سال یک هفته قبل از آغاز ماه محرم، آموزش ها و توصیه های لازم بهداشتی در جلسات هیئت های مذهبی و مداحان و مساجد به مردم ارایه می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم نقش اساسی در رعایت اصول بهداشتی دارند، اعلام کرد:  رسانه ها بخصوص صدا و سیما باید آموزش های لازم را به مردم در خصوص اصول بهداشتی در خصوص استفاده از ظروف یکبار مصرف برای نذورات ماه محرم اطلاع رسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید برای پخش نذر و احسان خود در این ماه از ظروف یکبار مصرف استفاده کنند، گفت: با توجه به اینکه مدت زمان تجزیه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در طبیعت 500 هزار سال است، استفاده از این ظروف در این ماه و ریختن آن، باعث آلودگی محیط زیست می شود و همچنین زمانی که غذا یا مایعات گرمی در این نوع ظروف ریخته می شود، ماده ای از این ظروف آزاد می شود که بسیار مضر، سرطان زا و برای سلامتی افراد مضر است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه نباید به جای احسان دادن و خیرات سلامتی مردم را با رعایت نکردن اصول بهداشتی به خطر بیندازیم، خاطرنشان کرد: باید ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاغذی را جایگزین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مضرر کنیم.
 
وی همچنین یادآور شد: در تهیه مواد غذایی سعی کنیم غذا ها بدون نمک یا با نمک کم طبخ شود و جهت رعایت اصول بهداشتی میوه و سبزیجات آنها را قبل از توزیع بین مردم، ضد عفونی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه