اخبار داغ

عکس کارکنان شبکه بهداشت و فرمانداری مریوان،

روبان قرمز چطور به نشان ایدز تبدیل شد/ اطلاع رسانی با نماد ایدز

روبان قرمز چطور به نشان ایدز تبدیل شد/ اطلاع رسانی با نماد ایدز
روبان قرمز، نشان آشنایی است که این روزها در جنس های مختلف کاغذی، پارچه یی، فلزی به شکل سنجاق سینه در کلیه سازمان های دولتی و غیردولتی که در حوزه اطلاع رسانی در مورد ایدز یا خدمات رسانی به افراد مبتلا به ایدز فعالیت می کنند دیده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زریوار خبر، روبان قرمز، نشان آشنایی است که این روزها در جنس های مختلف کاغذی، پارچه یی، فلزی به شکل سنجاق سینه در کلیه سازمان های دولتی و غیردولتی که در حوزه اطلاع رسانی در مورد ایدز یا خدمات رسانی به افراد مبتلا به ایدز فعالیت می کنند، به وفور یافت می شود. فعالان این حوزه و البته بسیاری از افراد مبتلا، این روبان ها را روی لباس خود نصب می کنند. اما این روبان از کجا آمده است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زریوار خبر,
 
,
در سال۱۹۹۱ گروهی از هنرمندان، که بسیاری از دوستان خود را بر اثر ابتلا به ایدز از دست داده بودند، با تاسیس گروه ایدز تجسمی (THE VISUAL AIDS ARTISTS CAUCUS) در شهر نیویورک تصمیم گرفتند با به خدمت گرفتن هنر، به نبرد با این بیماری مرگبار بپردازند. آنها برای اولین بار روبان قرمز را به عنوان نشان گروه خود انتخاب کردند.
,
 
,
پاتریک اوکانل بنیانگذار گروه ایدز تجسمی، که خود مبتلا به ایدز است، روی همه لباس های خود یک روبان قرمز دارد. او می گوید؛ من از ایدز نمی میرم، من با ایدز زندگی می کنم. رفقای زیادی داشتم که وقتی بیمار شدند، خیلی جوان بودند. آنها همه در جوانی از دنیا رفتند و من زندگی خود را برای آنها صرف می کنم. 
,
 
,
همزمان با روز جهانی ایدز در مریوان نیز کارکنان و مدیران این شهرستان با بستن روبان قرمز به اطلاع رسانی در مورد این بیماری کمک کردند. روز یکشنبه نیز کارکنان فرمانداری در اقدامی عکس دسته جمعی خود را با روبان قرمز منتشر کردند و در روز دوشنبه نیز در اقدامی زیبا کارکنان شبکه بهداشت شهرستان مریوان در محوطه این مرکز با شکل دادن نوار قرمز رنگی به نماد ایدز به اهمیت این روز و اطلاع رسانی در مورد آن پرداختند.
,
 
,
رئیس مرکز بهداشت شهرستان مریوان اینگونه اقدامات را جهت اطلاع رسانی به مردم دانست و گفت: فرد مبتلا به ایدز مجرم نیست بلکه یک بیمار است وی تأکید کرد: مرکز بهداشت مریوان آماده است خدماتی مشاوره ای و آزمایشات رایگانی در مورد ایدز به افرادی که مشکوک به این بیماری هستند ارائه دهد.
,
 
,
انتهای پیام/پ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه