اخبار داغ

امام جمعه اراک:

امام خمینی(ره) به دین و دنیای اسلام عزت و عظمت داد/هر اهانتی به مقدساتمان اهانت به کیان وجودی ماست

امام خمینی(ره) به دین و دنیای اسلام عزت و عظمت داد/هر اهانتی به مقدساتمان اهانت به کیان وجودی ماست
دری نجف آبادی گفت: برای حل مشکلات آذرآب پابه پای آقای استاندار دویده ایم، آذرآب یک سرمایه ملی است که امروز اگر بخواهیم این کارخانه را بسازیم حداقل ۱۲ هزار میلیارد پول و ۱۰ سال وقت می خواهد لذا همه باید برای حفظ این سرمایه کمک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک در مصلی بیت المقدس ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: عشق به اهل بیت(ع) بسیار با عظمت و موجب کرامت انسان هاست که باید آن را قدر بدانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
امام جمعه اراک ضمن انتقاد از رویکرد جشنواره ضد ایرانی و سیاسی کن در فرانسه و محتوای توهین آمیز یکی از فیلم های این جشنواره نیز اظهار داشت: چندسال قبل اتفاقی در مشهد رخ داده که برخورد هم شده اما حالا برخی با اهداف خاص این موضوع را بهانه کرده اند که در این جشنواره طبل ملت ایران را پیش بی هنران عالم بزن، این ظلم بزرگی است.
,
 
,
دری نجف آبادی ادامه داد: یک عده ای عقده ای برای اینکه علیه ملت ایران کار کنند با پول های آمریکایی و اسرائیلی و غیره ملت و نوامیس ما را زیر سوال می برند و بدتر از همه به آستان مقدس رضوی اهانت می کنند.
,
 
,
هر گونه اهانت به مقدساتمان اهانت به کیان وجودی ماست/ آب به آسیب دشمن ریختن هنر نیست بلکه خیانت است
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: هنرمندان شایسته ما، وزرات و ارشاد و صدا و سیما باید با جدیت به این اقدامات موهون پاسخ بدهند و حتی وزارت خارجه هم باید به این مسئله ورود کند و پیگیری داشته باشد، مردم ما تحت تاثیر این آدم های بی هویت قرار نخواهند گرفت اما در عین حال با دیدن چنین اتفاقاتی متاثر می شویم.
,
 
,
امام جمعه اراک افزود: هنر واقعی ان است که شخصیت ملت ها را نشان بدهد، اما جریاناتی خاص که پشت پرده آنها مشخص است با خرج کردن پول های میلیاردی برخی مسائل مرده را زنده می کنند و به آن آب و رنگ می دهند تا به اهداف شوم خود برسند.
,
 
,
دری نجف آبادی همچنین خواستار محکومیت این اقدامات توسط مجامع بین المللی و اسلامی شد و افزود: ملت ایران از کیان اهل بیت و نظام اسلامی با تمام وجود دفاع می کند و این وظیفه ی دینی و شرعی ماست، هر گونه اهانت به مقدساتمان اهانت به شخصیت و کیان وجودی ماست و برای ملت ما این قبیل بی ادبی ها قابل تحمل نیست اینها لایق همان ادم های بی سر و پایی است که دنبال یک جایزه و مدال هستند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: هنر این است که امروز برای عظمت ایران فداکاری کنیم و برای نجات ملت فلسطین و یمن تلاش کنیم نه اینکه آب به آسیب دشمن بریزیم، این خیانت و بی هنری است.
,
 
,
وی ضمن انتقاد از برخی اظهارات حاشیه ای در جشنواره کن و سکوت در برابر مظلومیت ملت ایرام تصریح کرد: اگر کسانی بنام هنر در این محافل حضور پیدا می کنند حداقل انتظار این است که از مظلومیت مردم ایران و تحریم های ظالمانه ی ضد بشری علیه ملت ما بگویند.
,
 
,
برای حل مشکلات آذرآب دویده ایم/ عده ای معدود به دنبال حاشیه سازی هستند؛ کارگران شریف آذرآب کمک کنند
,
 
,
نماینده ولی فقیه همچنین در بخش دیگر از سخنان خود به پیگیری ها برای رفع مشکلات کارخانه آذرآب اراک اشاره کرد و افزود: تقریبا سه ماه قبل یک جلسه سنگین با حضور مسئولان استان در خصوص آذرآب داشتیم و تا به امروز  راه های بهبود وضعیت این شرکت را دنبال کرده ایم.
,
 
,
وی ادامه داد: شخصا بعد از ملاقات ماه رمضان با مقام معظم رهبری هم حتی با حضور در منزل معاون اول رئیس جمهور موضوع  آذرآب را مطرح کردم که در پی آن آقای مخبر معاون خودشان را مامور پیگیری کردند که در همین خصوص آقای زاهدی وفا معاون آقای مخبر موضوع را مورد پیگیری قرارداده است.
,
 
,
دری نجف آبادی با بیان اینکه موضوع آذرآب را از طریق آقای اژه ای هم پیگیری کرده ایم گفت: آقای  پرنا(سهامدار سابق) این شرکت را به زمین زده و حدود هزار میلیارد سرمایه آن را برده که امروز پرونده سنگینی و قطوری در دستگاه قضایی دارد که باید با جدیت مورد رسیدگی قرار بگیرد.
,
 
,
امام جمعه اراک با بیان اینکه آذرآب یک سرمایه ملی است خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم این کارخانه را بسازیم ۱۲ هزار میلیارد پول و ۱۰ سال وقت می خواهد لذا همه باید برای حفظ این سرمایه کمک کنند.
,
 
,
وی با تأکید براینکه واگذاری های نادرست ۱۸ کارخانه و صنعت بزرگ استان مرکزی همچون آونگان، هپکو و آذرآب را به سمت نابودی کشاند تأکید کرد: اگر در مورد پالایشگاه شازند به مقام معظم رهبری نامه نمی نوشتم پالایشگاه را به ۲.۳ میلیارد دلار با دلار ۳۲۰۰ تومانی از بین برده بودند، آن موقع گفتیم قیمت واقعی ۱۰ میلیارد دلار است و امروز هم کارشناسان همین را می گویند.
,
 
,
امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات آذرآب پابه پای آقای استاندار دویده ایم اظهار داشت: سهام عمده آذرآب در اختیار بانک کشاورزی است و مدیر این بانک هم به تازگی تغییر کرده و هنوز توجیه نشده لذا کارگران عزیر که قضایا و شرایط را می دانند باید به ما کمک بدهند.
,
 
,
دری نجف آبادی تصریح کرد: آذرآب نقدینگی می خواهد و باید برای انجام کار ضمانت نامه بگیرد که برای حل مشکلات در حال تلاش هستیم اما عده ای معدود بازی در می آورند و به دنبال حاشیه سازی هستند لذا خواهش می کنم کارگران شریف آذرآب امروز کشور کمک کنند ضمن اینکه مسئولین هم باید وظایف خود را به خوبی انجام بدهند.
,
 
,
آدم های بی همت و تنبل سربار جامعه هستند
,
 
,
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همت یک مسئله بسیار مهم در فرهنگ دینی ماست افزود:  آدم های  با همت هستند که بارها را به مقصد می رسانند اما آدم های بی همت و تنبل سربار جامعه هستند و بی اراده و سست عنصر اند.
,
 
,
در نجف آبادی خاطرنشان کرد: انسان های با همت هستند که مردانه وارد صحنه می شوند و لحظات عمرشان با فداکاری و جهاد سپری می شود.
,
 
,
وی تقوا و معرفت دو اصل مهم عنوان کرد و افزود: کلاس اهل بیت (ع)  کلاس معرفت است لذا باید حق را شناخت و نسبت به آن معرف پیدا کرد و انسان ها را با آن سنجید.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: شهدایی همچون شهید قدبیگی  و صیاد خدایی بودند که به علم و دانش شخصیت بخشیدند چراکه مدارک علمی و عناوین برای افراد شخصیت نمی آورد، شخصیت انسان ها به شناسنامه واقعی آنهاست.
,
 
,
امام خمینی(ره) به دین و دنیای اسلام عزت و عظمت داد
,
 
,
دری نجف آبادی در بخشی دیگری از خطبه ها با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام بزرگترین مرد تاریخ بعد از ائمه (ع) و فقیهی شجاع، زمان شناس و با اخلاص بود که افتخار و عزت همه ی ما مدیون این شخصیت بزرگ است.
,
 
,
امام جمعه اراک با بیان اینکه امام راحل زنجیرهای اسارت طاغوت را در هم شکست و به دین و مکتب و دنیای اسلام عزت و عظمت داد افزود: بعد از امام شاگرد با بصیرت، زمان شناس و بافضیلت او سکاندار انقلاب اسلامی شدند و امروز ۳۳ سال از این دوره پر افتخار می گذرد و به آن مفتخریم، اگرچه نقاط ضعیفی در جامعه و اقتصاد ما وجود دارد که باید تلاش کنیم تا برطرف شود اما اصل کار با عظمتی که با انقلاب اسلامی صورت گرفت را باید قدر بدانیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه