اخبار داغ

هضم بهتر غذا با فلفل سیاه/ فلفل سیاه، سلطان ادویه ها

هضم بهتر غذا با فلفل سیاه/ فلفل سیاه، سلطان ادویه ها
فلفل سیاه خیلی بیشتر از آنچه که اکثر مردم تصور می‌کنند برای بدن خاصیت دارد و مفید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخه طوبی، فلفل سیاه از هسته گیاه فلفل بدست می‌آید. هسته‌های فلفل را هنگامی‌ که نارس و قرمز هستند می‌چینند و خشک‌می‌کنند که این امر باعث پژمردگی و سیاه شدن فلفل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

فلفل سیاه خیلی تند و طعم‌دار‌تر از دیگر فلفل‌هاست و بصورت هسته فلفلهای ترک‌دار و یا پودر شده در دسترس می‌باشد.

,

محبوبیت فلفل به علت کمک به اهداف آشپزی است، فلفل نه تنها می‌تواند غذاهای بی‌مزه را تند کند بلکه می‌تواند مزه ماندگی غذا را تغییر دهد.

,

هضم بهتر غذا با فلفل سیاه

, هضم بهتر غذا با فلفل سیاه,

فلفل سیاه فعالیت مجاری گوارشی را تقویت می‌کند و علاوه بر بهبود فرآیند هضم غذا، تحریک کننده ترشحات بزاقی است. این ادویه هم چنین در بهبود عملکرد معده نقش مفیدی دارد.

,

فلفل سیاه پرزهای چشایی را تحریک می‌کند و پیامی ‌به معده می‌فرستد که باعث ترشح اسید هیدروکلوریک و در نتیجه هضم بهتر غذا می‌شود که وجود اسید هیدروکلوریک برای هضم پروتئین‌ها و دیگر مواد غذایی در معده ضروری است.

,

هنگامی‌که مقدار اسید هیدروکلوریک بدن کافی نباشد، غذا به مدت طولانی در معده باقی می‌ماند که باعث ترش کردن و سوء هاضمه می‌شود یا ممکن است غذا به روده‌ها برود، جایی که می‌توان ازآن بعنوان منبع غذایی برای باکتریهای مضر روده‌ای استفاده کرد، که فعالیت آنها باعث ایجاد گاز، سوزش و اسهال یا یبوست می‌شود.

,

 فلفل سیاه از گذشته بعنوان بادشکن (مادهای که به جلوگیری از ایجاد گاز روده کمک می‌کند) شناخته شده‌است، خاصیتی که باعث تأثیر مفید تحریک کنندگی اسید هیدروکلوریک می‌شود. بعلاوه، فلفل سیاه خاصیت معرق (افزایش تعرق) و پیشاب‌آور (افزایش ادرار) دارد.

,

 فلفل سیاه همچنین اثرات مفید آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال مؤثر را در خود نشان داده است.

,

فلفل سیاه نه تنها به جذب مواد مفید از غذا به بدن کمک می‌کند بلکه لایه بیرونی دانه فلفل فعالیت سلولهای چربی را مختل می‌کند و شما را درحین دادن انرژی لازم برای سوزاندن لاغر نگه می‌دارد.

,

 

,

فلفل سیاه، فلفلی طعم‌دار

, فلفل سیاه، فلفلی طعم‌دار ,

فلفل سیاه خیلی تند و طعم‌دار‌تر از دیگر فلفل‌هاست و بصورت هسته فلفلهای ترک‌دار و یا پودر شده در دسترس است.

,

فلفل سیاه همیشه بصورت پودر شده یا خرد شده در دسترس است که برای اطمینان از طعم بهتر، هسته‌های فلفل را خریداری کرده و خودتان آن را قبل از تهیه غذا آسیاب کنید.

,

این کار به شما این اطمینان را می‌دهد که پودر فلفل بدست آمده خالص است چون پودر فلفلهای آماده معمولاً ناخالصی دارند. هسته‌های فلفل باید سنگین، کم حجم و و بدون هیچگونه عیب باشد.

,

فلفل سیاه را باید در ظرفی شیشه‌ای در پوش‌دار و در جای خشک و خنک و تاریک نگهداری کرد.

,

هسته فلفل سیاه را می‌توان تا زمان طولانی نگهداشت اما پودر فلفل سیاه تا 3 ماه تازه می‌ماند. فلفل را می‌توان فریزر کرد که با این کار طعم آن بیشتر مشخص می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه