اخبار داغ

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت:

صف 18کیلومتری کامیون های ترانزیتی در مرز ایران با ترکیه

صف 18کیلومتری کامیون های ترانزیتی در مرز ایران با ترکیه
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه به بسته بودن 6 روزه مرز بازرگان، سرو و رازی رسیدگی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، محمد علی پور نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت اظهار کرد: ترکیه افزایش قیمت سوخت را بهانه ای برای بستن مرزهای خود با کشورمان قرار داده و اجازه تردد از مرزهایش با ایران را نمی دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اظهار کرد: به دلیل گران بودن قیمت گازوئیل در ترکیه، هر لیتر گازوئیل ایران به کامیون های ترانزیتی این کشور، 2 هزار تومان فروخته می شد که بعد از افزایش آن به 4 هزار و 700 تومان، ترکیه نیز عوارض 50 یورویی برای هر 100 کیلومتر تردد کامیون های ایران در خاک کشورش را تعیین کرد.

,

چالش قیمت گازوئیل سبب بسته شدن مرز ایران با ترکیه شد

, چالش قیمت گازوئیل سبب بسته شدن مرز ایران با ترکیه شد,

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر بود توافقی بین ایران و ترکیه از 10 آذر اجرایی شود که بر اساس آن باک کامیون های ترکیه در بدو ورود به ایران پلمپ می شد و اجازه سوخت گیری نداشتند، اما کامیون های ترک با باک خالی به ایران آمده و مسئولین ایرانی براساس توافقنامه اجازه ورود به خاک کشور را نمی دادند که این موضوع بهانه ای برای بستن مرز برای ترکیه شد.

,

وی گفت: دولت ترکیه 6 روز است که مرز خود را در بازرگان بسته و در این مدت طول صف کامیون های ایران و ترکیه به 18 کیلومتر رسیده است.

,

به گفته علی پور، رسانه‌های ترکیه، کشور ایران را مقصر بستن مرز قلمداد می کنند در حالی که عملاً این دولت ترکیه است که مرز را بسته است.

,

وی با اشاره به اینکه در گذشته روزانه حدود یک هزار کامیون از مرز بازرگان تردد می کردند، گفت: هم اکنون تردد به 100 کامیون هم نمی رسد و این موضوع سبب شده در هر دو طرف مرز ازدحام ایجاد شود.

,

بسته شدن مرز ایران با ترکیه یک قربانی بر جای گذاشت

, بسته شدن مرز ایران با ترکیه یک قربانی بر جای گذاشت,

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی شرایط آب و هوایی و بهداشتی در مرز بازرگان مساعد نبوده و اخیرا یکی از رانندگان ایرانی به دلیل روشن کردن گاز پیک نیک در کابین ماشین دچار گاز گرفتگی شده و فوت کرده است.

,

وی رسیدگی فوری به این مشکل را خواستار شده و گفت: باید مسئولان راه و شهر سازی و وزارت امور خارجه به این مشکل حاد به سرعت رسیدگی کنند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه