اخبار داغ

یک جامعه‌شناس:

مسئولیت‌پذیری در کودکان نباید فدای تک‌فرزندی شود

مسئولیت‌پذیری در کودکان نباید فدای تک‌فرزندی شود
امانی گفت: والدین نباید تک‌فرزندی را فدای مسئولیت‌پذیری کنند، زیرا با این کار به بچه‌ها ظلم می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدیه امانی استاد جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: برای داشتن فرزند مسئولیت پذیر باید از کودکی آموزش های لازم به آنها داده شود و والدین در خانواده فرهنگ سازی کنند.
وی با بیان اینکه دوران کودکی شخصیت بنیادی فرزند شکل می گیرد، ادامه داد: توجه و دقت به فرزند در این سن بسیار اهمیت دارد.

امانی افزود: والدین در این سن حساس تلاش می کنند، فرزند ایده آل خود را تربیت کنند اما بچه از رفتار و کردار شما الگو می گیرد.

این مسئول تصریح کرد: والدین باید بهترین دوست برای فرزند خود باشند زیرا آدم ها بیشتر از دوستان خود الگو می گیرند.

وی گفت: باید از کودکی به فرزندان خود مسئولیت دهید تا در بزرگسالی بتوانند در پذیرش مسئولیت موفق شوند.

امانی ادامه داد: متاسفانه تک فرزندی باعث شده والدین از واگذار کردن مسئولیت در خانه در سنین کودکی به فرزندان امتناع کنند و این زنگ خطر جدی برای آینده است.

این مسئول افزود: والدین نباید تک فرزندی را فدای مسئولیت پذیری کنند زیرا با این کار به بچه ها ظلم می کنند.

وی تاکید کرد: دانش آموز ۱۵ ساله به مرکز مشاوره مراجعه کرد که والدینش به شدت از اینکه فرزندشان هیچ مسئولیتی نمی پذیرفت، گلایه داشتند و وقتی موضوع را ریشه یابی کردیم به تک فرزندی رسیدیم زیرا والدین به دلیل تک بودن فرزند از سپردن مسئولیت به او امتناع می کردند و اکنون این نوجوان از پذیرش مسئولیت سرباز می زند.

امانی گفت: این دانش آموز در عرصه نوجوانی دچار بحران هویت شده و به دلیل تربیت نادرست والدین دچار گمراهی شده است و برای درک این مهم باید ماه ها به مراکز مشاوره مراجعه کند.

این مسئول ادامه داد: روحیه مسئولیت پذیری از کودکی در افراد نهادینه می شود و بی توجهی به این فرصت در آینده به سختی قابل جبران است.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه مسئولیت پذیری در کودکی باعث تربیت کودکی کارآفرین در آینده می شود، افزود: توجه به تربیت در سن کودکی بسیار مهم است و باید مورد توجه والدین قرار گیرد زیرا فرصت جبران در آینده محدود و سخت است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه