اخبار داغ

همه چیز در خصوص نیتروژن مایع (ازت مایع) و خرید و نگهداری آن

همه چیز در خصوص نیتروژن مایع (ازت مایع) و خرید و نگهداری آن
نیتروژن مایع (Liquid Nitrogen) یا ازت مایع از تقطیر جز به جز هوای مایع به دست می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیتروژن مایع (Liquid Nitrogen)  یا ازت مایع از تقطیر جز به جز هوای مایع به دست می آید. این مایع با دمای ۱۹۶ درجه زیر صفر بی بو و بدون رنگ است و بسیار شبیه آب می باشد. از نیتروژن مایع در صنایع هوا فضا، انرژی، نوشیدنی و خوراکی، سلامت (پزشکی)، تولید فلزات، نفت و گاز، داروسازی، جوشکاری و خالص سازی استفاده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, Liquid Nitrogen,

نیتروژن مایع با نام ازت مایع یا LN2 نیز شناخته می شود. در حال حاضر ازت مایع جز پرکاربردترین محصولات گازی در جهان است. در ادامه به توضیح نحوه تهیه نیتروژن مایع اشاره خواهیم کرد.

, ازت مایع, LN2,

تهیه نیتروژن مایع

, تهیه نیتروژن مایع ,

برای تهیه نیتروژن مایع در ایران در تناژ های مختلف می بایست نکاتی را مدنظر قرار دهید. اول اینکه در هنگام خرید توجه فرمایید که فلاسک های نیتروژن دوجداره با سیستم خلا، و همراه با درپوش های گشاد و کمی شل به شما ارائه شود. در هنگام خرید و برای حمل حتما از دستکش های برودتی استفاده نمایید. اما مهمتر از اینها این است که از کجا و چگونه ازت مایع را بخریم؟

,

شرکتها و گروه های صنعتی مختلفی اقدام به فروش این محصول می کنند. با یک جستجو ساده در گوگل می توانید بسیاری از این شرکتها را پیدا کنید، اما تمام شرکت ها توانایی ارائه تناژ مناسب، ایمنی و کیفیت بالا، و ارائه خدمات فروش و پس از فروش مناسب را ندارند. از این رو ما در بخش تهیه نیتروژ مایع قصد معرفی گروه صنعتی سهیل گاز را داریم.

,

گروه صنعتی سهیل گاز با حدود چهل سال سابقه درخشان در تولید و توزیع انواع گازهای تک‌ پایه و میکس، گازهای فوق تخصصی در حد PPM وPPB صنعتی، طبی، آزمایشگاهی، کالیبراسیون، لیزر و همچنین حمل میعانات فوق سرد (O2,N2,AR,CO2, … ) با ناوگانی مجهز و عظیم شامل انواع سمی تریلر، ایزو تانک، کرایوژنیک تانک و بهرهگیری از نیروهای فوق متخصص و پرتوان در زمینه های گوناگون در حال ارائه سرویس به مجموعه های مختلف در اقصی نقاط ایران عزیز می‌باشد.

, گروه صنعتی سهیل گاز, PPM, PPB, O2,N2,AR,CO2,

, , ,

حمل و نگهداری ازت مایع

, حمل و نگهداری ازت مایع, حمل و نگهداری ازت مایع,

با توجه به شرایطی که در نیتروژن مایع وجود دارد و اینکه با کوچکترین تماسی و برخورد با جسم گرمتر دمای آن از ۱۹۶- تجاوز خواهد کرد، برای نگهداری و حمل و نقل آن باید ازهرگونه برخوردی با اجسام دیگر ممانعت به عمل آید ، این جسم حتی می­تواند هوا باشد، هوای عادی تقریبا ۲۲۰ درجه سانتی­گراد گرم­تر از نیتروژن مایع می ­باشد.

,

با این وجود تنها راه حل برای حمل و نقل استفاده از مخزن ها و تانک های مخصوص حمل نیتروژن مایع می­باشد که ازویژگی های مهم آن می توان به جداره خلاء دار بودن این تانک ها اشاره کرد که باعث می شود برخورد فضای اطراف به فضای داخل مخزن تقریبا به صفر برسد. این تانک­ها هزینه های بسیار زیادی دارند و بسیار حساس و آسیب­پذیر هستند. این تانک­ها قادرهستند بسته به نوع طراحی و فرم خود از چند ساعت تا حتی یک سال نیتروژن مایع ذز خود نگهداری کنند.

,

چطور نیتروژن مایع را نگهداری می نمایید؟

,

هنگامی که ظرفی بطور مناسبی از هوای محیط ایزوله شود، نیتروژن مایع می تواند ذخیره و حمل شود. ( به عنوان مثال در تانک ازت). دما در ۷۷ درجه کلوین همراه با جوشیدن آهسته نیتروژن مایع که نتیجه آن نیتروژن می باشد، ثابت نگه داشته می شود.

,

چطور هیدروژن مایع را حمل و نقل کنیم؟

,

حمل مایعات کرایوژنیک به سراسر ایران توسط ناوگان بزرگ حمل و نقل متشکل از انواع مخازن موبایل (سمی تریلر و ایزو تانک) در حجم و فشارهای مختلف .  مخازن کرایوژنیک یا همان مخازن مادون سرد (دوئر) جهت حمل و نقل گازهای مایع در دمای بسیار پایین مانند ۱۵۰- درجه سانتی گراد و حتی دماهای پایین تر کاربرد دارد.

,

, , ,

مخازن کرایوژنیک مخازنی هستند که از دو لایه داخلی و خارجی تشکیل شده اند. این لایه ها به گونه طراحی و ساخته شده است که کمترین تبادل دمایی را با محیط اطراف داشته باشد. قسمت داخلی این مخزن از جنس استنلس استیل و لایه خارجی آن از فولاد کربن است.  خاصیت این مخازن در این است که دمای داخلی آن ۱۹۶- درجه سانتی گراد و دمای مخزن خارجی آن ۵۰+ درجه سانتی گراد می‌باشد.

,

نگهداری از این مخازن بدون نیاز به مصرف برق و انرژی می‌باشد. گروه صنعتی سهیل گاز تجهیزات لازم برای بارگیری و حمل مخازن کرایوژنیک را دارد.

,

برای حمل مایعات کرایوژنیک از جمله ازت مایع نیز می توانید از خدمات گروه صنعتی سهیل گاز بهره ببرید.

, برای , حمل مایعات کرایوژنیک, از جمله ازت مایع نیز می توانید از خدمات گروه صنعتی سهیل گاز بهره ببرید. ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه