اخبار داغ

گفت و گو با معلمان بسیجی؛

روایتی از جهاد معلمان بسیجی در دوران کرونا/ قطعی و ضعیف بودن اینترنت یکی از مشکلات اساسی ما بود

روایتی از جهاد معلمان بسیجی در دوران کرونا/ قطعی و ضعیف بودن اینترنت یکی از مشکلات اساسی ما بود
در دوران شیوع بیماری کرونا معلمان بسیجی به صورت مجاهدانه هم‌پای دیگر گروه‌ها پای کار آمدند و اولین گروهی به شمار می‌روند که با تمامی ترس از بیماری کرونا وارد میدان شدند و تصور غلطی است که بسیج را فقط حاصل جنگ تحمیلی بدانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سپاس؛ به مناسبت هفته بسیج خبرنگار سپاس به پای صحبت‌های تعدادی از معلمان بسیجی استان بوشهر که در ایام کرونا به ایفای نقش پرداختند، نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

نعیمه ایاز معلم بسیجی پایه ششم یکی از مدارس شهرستان دشتستان در گفتگو با خبرنگار سپاس می‌گوید: پس از آغاز ویروس کرونا، احساس بسیار ناخوشایندی داشتم و شوک بزرگی به من وارد شد و اصلا فکر نمی‌کردم یک روز آرزوی دیدن چهره دانش آموزانم را داشته باشم، دانش آموزانی که همواره مانند فرزندم بوده اند.

,



ایاز می‌گوید: بعد از ۱۰ روز تعطیلی مدارس به مدیر مدرسه پیشنهاد دادم که میخواهم تدریس را در فضای مجازی را آغاز کنم؛ برخی دانش آموزان در گروه حضور نداشتند و بعضا پاسخگوی تلفن نبودند و برای اینکه از سرگیری کلاس‌ها در فضای مجازی مطلع شوند شماره همراه همسایه و اقوام‌شان را پیدا می‌کردم.

, ,
,
,

برای آرام بودن فضای خانه همسر و فرزندانم را به بیرون از خانه می‌فرستادم

این معلم بسیجی ادامه داد: دانش آموزی که غایب بود جویای حالش می‌شدم و دلیل غیبت‌شان را می‌پرسیدم. آموزش مجازی برای معلم و و خانواده‌ها سخت بود، گاهی اوقات اتفاق می‌افتاد برای آرام بودن فضای خانه همسر و فرزندانم را به بیرون از خانه می‌فرستادم تا با تمرکز به تدریس بپردازم.

ایاز خاطر نشان کرد: معلمان همین که با تمام توان خود حتی زمانی که در بستر بیماری روی تخت بیمارستان و با وجود درگیری بالای ریه و ماسک اکسیژن، دست از تدریس بر نمی‌داشتند یک اقدام جهادی است.

, برای آرام بودن فضای خانه همسر و فرزندانم را به بیرون از خانه می‌فرستادم,
,
,
,
,

فکر نمی‌کردم یک ویروس باعث شکل گیری این همه ترس و ایجاد فاصله میان مردم کند

فرخنده لقا یکی از معلمان بسیجی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهار داشت: از دوران دبستان به شغل معلمی برای یاد دادن درس به دیگران علاقه‌مند بودم و هیچ زمانی فکر نمی‌کردم یک ویروس باعث شکل گیری این همه ترس و ایجاد فاصله میان مردم کند.

, فکر نمی‌کردم یک ویروس باعث شکل گیری این همه ترس و ایجاد فاصله میان مردم کند,
,
,



وی با بیان اینکه بسیج یعنی اینکه تمام وجود خود را برای پیشبرد اهداف نهادی که در آن مشغول فعالیت هستیم بگذاریم، گفت: در راه رسیدن به هدف با همه سختی‌ها و کاستی‌ها دلسرد نشدن و ادامه دادن با عشق و مهر که همان پیشبرد اهداف آموزشی هست.

, ,
,
,

 قطعی و ضعیف بودن اینترنت یکی از مشکلات اساسی ما بود

لقا تصریح کرد: قطعی و ضعیف بودن اینترنت یکی از مشکلات اساسی ما بود اما یکی از صحنه‌های جالب در این دوران طاقت فرسا، یکی از دانش آموزانم عمل جراحی انجام داده بود، تماس تصویری گرفتم و گفتم آماده‌ام عیادت مجازی (با خنده)

مریم بیابانی معلمی که تازه وارد عرصه آموزش و پرورش شده است به خبرنگار سپاس می‌گوید: کلمه بسیج به معنای آمادگی است و یک واژه مقدسی است که تمام کسانی که خداوند را دوست دارند و در راه خدا برای پیشرفت اسلام با دشمنان مقابله سیاسی و فرهنگی می‌کنند عضو بسیج و بسیجی هستند.

,  قطعی و ضعیف بودن اینترنت یکی از مشکلات اساسی ما بود,
,
,
,
,



بیابانی ادامه داد: کرونا وقتی آمد احساس سردرگمی در من به وجود آمد اما با تمام توانم آموزش به نحو احسن به شاگردانم را با نگاهی بسیجی آغاز کردم.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات آموزش کرونا، خستگی زیاد و دشواری در بررسی تکالیف بود اما دلیلی بر کم کاری نشد و چندین ساعت قبل از شروع کلاس کلیپ‌های آموزشی لازم را تهیه و برای دانش آموزان میفرستادم تا آمادگی داشته باشند.

آمنه رمضانی از بانوان بوشهری نویسنده و شاعر می‌باشد که وی را در کشور بیشتر با نام مجموعه‌های خواندنی و زیبای (بهاره) می‌شناسند و در میان کودکان و دانش آموزان ابتدایی علاقمندان قابل توجهی دارد و در زمان آغاز کرونا به صورت جهادی تمام امکانات و وقت خود را برای مقابله با بیماری وارد میدان کرد.

, ,
,
,
,
,
,
,
, ,

ماسک در اختیارش قرار می‌دادیم

رمضانی می‌گوید: با آغاز کرونا مرکز مهد و کودک و خانه بازی‌ام را برای کمک به اطرافیان و مدافعان سلامت به کارگاه تولید ماسک تبدیل کردم و هر شخص و نهادی که قادر به تهیه نبود، ماسک در اختیارش قرار می‌دادیم.

بانوان بسیجی با تکیه بر فرهنگ اسلامی با حضور در عرصه‌های علمی، فرهنگی توانسته‌اند الگویی برای سایر بانوان جهان باشند و بر خلاف برنامه‌های غرب برا تنزل جایگاه زنان همواره در بحران‌های مختلف نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

, ماسک در اختیارش قرار می‌دادیم,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه