اخبار داغ

پروژ‌ای که رنگ باخت؛

گرد فراموشی و فرسایش بر موزه تاریخ طبیعی کهگیلویه و بویراحمد/ میراث فرهنگی و مسئولان استانی پیگیری کنند

گرد فراموشی و فرسایش بر موزه تاریخ طبیعی کهگیلویه و بویراحمد/ میراث فرهنگی و مسئولان استانی پیگیری کنند
ساخت موزه تاریخ طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان بلاتکلیف باقی مانده است تا مسئولان استانی در صدد تعیین تکلیف ساخت این پروزه باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازصبح زاگرس سفر به گذشته و لمس تاریخ یکی از بزرگترین خواسته‌های بشر است و برای رسیدن به آن هر فعالیتی را انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


 امروزه موزه‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در تاریخ  و آشنا شدن با گذشته کشورها است از همین رو امروزه در ایران و سایر نقاط جهان موزه‌هایی با نام موزه تاریخ طبیعی در حال فعالیت هستند و گردشگران زیادی از این موزه‌ها بازدید می‌کنند. 

,
,
, ,

کلنگ موزه تاریخ طبیعی در استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 89 بر زمین زده شد اما تکمیل روند احداث آن بعد از گذشت بیش از 12 سال همچنان به حال خود رها شده است و در حال تخریب است

,
, ,

کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های مختلفی درابعاد گوناگون دارد که یکی از این ظرفیت ها تاریخ، فرهنگ و تمدن مردم این استان است که با ارزش های مختلف، اعتقادات و باورها، نوع تعاملات گذشتگان، و همچنین معرفی جغرافیا و زیست محیط آمیخته شده است و این آثار برای ماندگاری در تاریخ نیاز به معرفی دارد که یکی از این ظرفیت ها موزه تاریخ طبیعی است.

,

راه اندازی این موزه در کنار ظرفیت های مختلف گردشگری می تواند فرصتی برای رشد و توسعه در ابعاد فرهنگی و گردشگریاستان  باشد.

,

در همین رابطه معاون رئیس جمهور در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موزه تاریخ طبیعی استان گفت: شروع به کار این موزه در سال 89 همزمان با سفر دولت به استان بوده با این حال این موزه در حد آثار باستانی باقی مانده و در حال تخریب است.

,
, ,

سلاجقه بیان کرد: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نگاه محیط زیستی دارد توجه ویژه به این موزه داشته باشد و اعتبارات استانی به این سمت گسیل پیدا کند.
سلاجقه افزود: اعتبار این موزه ملی است، جزو مصوبات سفر اول نبوده، اما در دور دوم سفر ریاست جمهوری اعتبار برای این موزه درنظر گرفته می شود.
معاون رئیس جمهور گفت: یکی از بهترین موزه های تاریخی در خصوص تنوع زیستی باید در این استان وجود داشته باشد.

,
,
,

هر چند موزه تاریخی یک مکان فرهنگی برای بازدید مردم و گردشگران علاقه مند به میراث فرهنگی است اما  تکمیل این موزه به فراموشی سپرده شده است تا متولیان میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مسئولان استانی با پیگیری اعتبارات ملی در صدد ساخت  موزه تاریخ طبیعی کهگیلویه وبویراحمد باشند تا  بعد از  حدود 12 سال فراموشی،  این پروژه روند تکمیل و بهره برداری از آن دنبال شود.

,

گفتنی است پیگیری ها و تماس های صورت گرفته با مدیر کل میراث فرهنگی برای بررسی آخرین وضعیت ساخت آن  بی نتیجه ماند اما این پایگاه خبری آماده دریافت و انتشار پاسخ مسئولان برای اقدام و عمل جهت تعیین تکلیف این پروژه خواهد بود.

, گفتنی است پیگیری ها و تماس های صورت گرفته با مدیر کل میراث فرهنگی برای بررسی آخرین وضعیت ساخت آن  بی نتیجه ماند اما این پایگاه خبری آماده دریافت و انتشار پاسخ مسئولان برای اقدام و عمل جهت تعیین تکلیف این پروژه خواهد بود., گفتنی است پیگیری ها و تماس های صورت گرفته با مدیر کل میراث فرهنگی برای بررسی آخرین وضعیت ساخت آن  بی نتیجه ماند اما این پایگاه خبری آماده دریافت و انتشار پاسخ مسئولان برای اقدام و عمل جهت تعیین تکلیف این پروژه خواهد بود.,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه