اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

گلستان در اجرای قانون تعرفه‌گذاری نظام پرستاری جزو ۱۰ دانشگاه اول کشور است

گلستان در اجرای قانون تعرفه‌گذاری نظام پرستاری جزو ۱۰ دانشگاه اول کشور است
گلفیروزی تبدیل وضعیت پرستاران را اولویتی مهم خواند و گفت: گلستان جزو ۱۰ دانشگاهی است که تعرفه‌گذاری نظام پرستاری را انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ سعید گلفیروزی امروز در همایش تجلیل از پرستاران گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ پرستار در استان گلستان فعالیت دارند، بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی داریم که به ازای هر تخت ۱.۳ پرستار فعال هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
وی تعداد پرستاران و تخت‌های بیمارستانی در استان گلستان را قابل قبول خواند و مهمترین مشکل راعدم تعادل و توازن در این بخش دانست. 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه پرستاران به ویژه در ایام شیوع کرونا گفت: از اسفند ۹۸ ویروس نوپدید کرونا شناسایی شد، در تمام دنیا با توجه به حجم وسیع بیماری، عوارض و تعداد قابل توجه بیماران مدیریت شایسته‌ای صورت نگرفت. 
,
گلفیروزی ادامه داد: در برخی از کشورها مانند جنوب اروپا بیماران در حیاط بیمارستان رها بودند اما در ایران وضعیت سریع مدیریت شد، در اسفند و فرودین ماه تجهیرات کم بود و در بحث نیدوی انسانی مشکل داشتیم و طی چند مرحله فراخوان نیروی انسانی در تمام رسته‌ها پاسخ دادند و در تمامی پیک‌های کرونا حماسه خلق کردن. 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به سختی و مشقت حرفه پرستاری اظهار کرد: بی‌خوابی‌های پرستاران شیفت بسیار سنگین و طولانی و خسته کننده بود از طرفی تعداد بیماران زیاد از سختی‌های دوران کرونا بود، دوری پرستاران از خانواده سختی دیگر بود و حتی برخی از آن‌ها پس از ابتلا در بیمارستان بودند قطعا حافظه تاریخی ایران و مسئولان هرگز آن حماسه آفرینی، رشادت و مجاهدت پرستاران و کادر درمان را فراموش نخواهند کرد. 
,
گلفیروزی با اشاره به اینکه نتوانستیم تلاش‌ها و زحمات پرستاران را آنطور که باید جبران کنیم، گفت: تعرفه‌گذاری پرستاری و مبالغ پرداختی متناسب با زحمات و تلاش‌های پرستاران نیست که تلاش مسئولان و نمایندگان مجلس در این زمینه وجود دارد. 
,
وی تبدیل وضعیت پرستاران را اولویتی مهم خواند و ابراز کرد: مسئولان استان بارها خواستار رسیدگی به مطالبات پرستاران شدند، تعرفه‌گذاری پرستاران طی سه ماه اول علی الحساب پرداخت شد و سعی می‌کنیم پرداخت‌های قطعی را داشته باشیم. 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه گلستان جزو ۱۰ دانشگاهی است که تعرفه‌گذاری نظام پرستاری را انجام داد، بیان کرد: در زمینه پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی با توجه به اینکه مکانیزم و شیوه نامه‌ای نبوده سعی کردیم به صورت علی‌الحساب مطالبات را پرداخت کنیم. 
,
گلفیروزی از تمدید طرح پرستار خبر داد و افزود: دوره طرح بر اساس مقطع تحصیلی افراد طراحی شده است، سامانه‌ای در وزارت بهداشت راه‌اندازی و اولویت با کسانی است که در صف انتظار هستند. 
,
وی در خصوص سهمیه‌های تخصیصی از سوی وزارت بهداشت گفت: با رایرنی و چانه زنی‌هایی که در حال انجام است تعداد تبدیل وضعیت جامعه پرستاری در استان را به حداکثر خواهیم رساند. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه