اخبار داغ
  1. باید در فضای مجازی، محتوای متناسب با نیاز مخاطب تولید و عرضه کنیم/ فضای مجازی نیازمند دفاع هوشمندانه و همگانی است
  2. رفع تحریم‌ها را با جدیت در مذاکرات پی‌گیری می‌کنیم
  3. برخی خودروها همچون ارابه‌های مرگ عمل می‌کنند
  4. نگاه وزیر راه به مسکن، اشتباهی است که ثابت شده/ مجلس! آیا زمان استیضاح فرا نرسیده است؟
  5. اگر آمریکا نگران ایران هسته ای است باید کل منطقه عاری از اسلحه شود/ رژیم صهیونیستی بازیگر خطرناک پشت پرده مذاکرات
  6. ماساژ با خاک ممنوعه؛ لوکس‌گرایی بر جنازه‌ طبیعت
  7. اگر قرار است ایران خلع سلاح شود باید کل منطقه خلع سلاح شوند/ چرا غرب نگران سلاح اتمی رژیم صهیونیستی نیست؟
  8. روزی برای مردی از نیشابور/ عطار، بانگ پرندگان در سکوت قرن‌ها
  9. موفقیت و پیروزی مطلقاً ممنوع؛ شوم، سیاه و نگون‌بخت مثل استقلال!
  10. پیشرفت‌های کشور باعث عصبانیت و کلافه‌گی بدخواهان ایران شده است
  11. بیانیه مجلس در محکومیت هتک حرمت قرآن در هلند
  12. ارتش و سپاه در کنار هم امنیت پایدار و اقتدار دفاعی ایران را رقم می‌زنند
  13. موافقت مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون سرباز قهرمان
  14. مجلس در جریان مذاکرات عمان است/هیچ اقدامی خارج از قانون انجام نمی شود
  15. رفع مشکلات خدمت سربازی متأهلین دانشگاه فرهنگیان
  16. پاسخ جهنمی در انتظار متجاوزان به یمن است
  17. حمایت معاونت علمی از پروژه‌های ساخت بار اول مناطق نفت‌خیز
  18. گفت‌وگوها با ایران خوب پیش می‌رود
  19. سیاست های خانم وزیر؛ به نام محرومان، به کام ثروتمندان
  20. مدعیان بلد بودن زبان دنیا میتینگ نقد و بررسی مذاکرات «عمان» به راه انداختند!/ مذاکرات برجام چاشنی جاسوسی داشت!

گلایه رانندگان ناوگان حمل بار از صف های طولانی سوخت؛

وضعیت تامین سوخت تریلی داران در سیستان وبلوچستان به کجا رسید؟/ ۷۲ساعت اتلاف وقت برای ‏یک باک گازوئیل!

وضعیت تامین سوخت تریلی داران در سیستان وبلوچستان به کجا رسید؟/ ۷۲ساعت اتلاف وقت برای ‏یک باک گازوئیل!
تریلی داران و رانندگان ناوگان حمل کالاهای اساسی از روند طولانی شدن صف در جایگاه های سوخت ‏گازوئیل و اتلاف وقت بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت در سیستان وبلوچستان گلایه دارند‎.‎
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون؛ ماشین هایی که قابل شمارش نیستند آمارشان از ۱۰۰ دستگاه تریلری بیشتر شده و ‏به گفته رانندگان حدودا ۴۸ تا ۷۲ ساعت است که در این صف طولانی به خط شده و معطل هستند تا نوبت ‏شان برای سوختگیری فرا برسد.‏

می گویند علیرغم اینکه سیستان وبلوچستان از کریدورهای اصلی بحث ترانزیت با وجود بندر چابهار یا پایانه ‏های مرزی مانند میلک، میرجاوه، پیشین و ریمدان است اما کمترین امکانات رفاهی را برای رانندگان ناوگان ‏حمل بار کالاهای اساسی دارد که اصلی ترین آن کمبود جایگاه سوخت و معطلی بیش از حد است که گاها ‏منجر به خرابی بار هم شده و خسارت به بار می آورد.‏

رانندگان کامیون و تریلری که باید در گرمای سوزان و سرمای استخوان سوز روز و شب خود را در ماشین ‏سپری کنند تا بخت یارشان باشد و ساعت کار جایگاه تمام نشود؛ موضوعی که آنها را از حمل کالا به ‏سیستان وبلوچستان پشیمان کرده است.‏

‏ اگر تاکنون گذرتان بر بزرگراه خلیج فارس زاهدان(مسیر زاهدان به خاش نرسیده به پارک ملت)  افتاده باشد ‏حتما با صف های طولانی خودروهای سنگین مواجه شده اید که باید چندین ساعت در صف منتظر بمانند.‏‎

در همین راستا مدتی است که صاحبان خودروهای سنگین، از معطلی در صف دریافت گازوئیل گله مند ‏هستند چرا که این معطلی بیش از حد باعث شده خودروهای سنگین آنان در صف های طولانی سبک شوند‎.

به گفته برخی از رانندگان این وسایل نقلیه که گاها دو روز هم باید چشم انتظار دریافت گاوئیل باشند کمبود ‏نفت گاز(گازوئیل) در این جایگاه علاوه بر ایجاد ترافیک باعث شده تمامی رانندگان وسایل نقلیه سنگین ‏ونیمه سنگین دچار مشکل شوند و صبر و تحمل خود را در این صف طولانی از دست دهند‎.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

,

,

, ,
,

 

,
یکی از معضلات بخش حمل و نقل موضوع "سوخت" است

ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان در اینباره بیان کرد: تدابیری ‏اندیشیده شده اما عملی نه؛ اگر تدبیری صورت می گرفت وضعیت کنونی این نبود یکی از معضلات ما در ‏بخش حمل و نقل موضوع سوخت است که در آن ضعف داریم.‏

وی افزود: در جلسات مختلف مانند ستاد کالای قاچاق و یا جلساتی که برای حمل کالاهای اساسی از بندر ‏چابهار برگزار می شود به این موضوع اشاره می کنیم چرا که از یک سو می گوییم بندر چابهار با ظرفیت و ‏پتانسیل فراوان در استان است اما از طرف دیگر در تامین سوخت تریلری داران مبنی بر معطلی آنها، چاره ای ‏اندیشیده نشده است.‏

این مقام مسئول ادامه داد: در سیستان وبلوچستان چند کریدور اصلی داریم که محور کرمان به چابهار و از ‏بم به بزمان و ایرانشهر و چابهار می رود و دیگری محور زاهدان به میرجاوه، خاش به سراوان و مرز کوهک ‏است؛ پیشنهاد داده ایم تعدادی جایگاه مخصوص کامیون ها و ناوگان حمل کالای اساسی و بار مشخص شود ‏که این اتفاق رخ داده اما سوختگیری خاورها و کامیون هایی که نقشی در جابجایی بار ندارند مشکل را ‏مضاعف کرده است. ‏

وی اضافه کرد: معطلی در صف های سوخت در حالیست که برای هر سرمایه گذاری دو چیز ملاک است اول ‏اینکه کالا با حداقل هزینه جابجا شود و دیگری با حداقل زمان؛ سرمایه گذار و صاحب کالایی که چند رو ‏معطل باشد قطعا دیگر رغبت خود را از حمل بار به این استان از دست می دهد و این یکی از معضلات ما به ‏شمار می رود.‏
 
, یکی از معضلات بخش حمل و نقل موضوع "سوخت" است, یکی از معضلات بخش حمل و نقل موضوع "سوخت" است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

,

,

, ,
,

 

,
کرد گفت: وظیفه راهداری تامین ناوگان است؛ هنگامی که محموله کشی می رسد فراخوان می دهیم حتی ‏مشوق هایی را هم در نظر می گیریم اما وقتی ساعت ها در صف گازوئیل معطل می مانند، پشیمان می شوند.‏

مدیر کل راهداری استان اظهار کرد: معضلی که در برخی جایگاه های گازوئیل وجود دارد ماشین هایی ‏هستند که قصدشان قاچاق سوخت است برای این عده معطلی ضرری ندارد بلکه به نفع شان است چرا که ‏سود خود را در یک باک گازوئیل به دست می آورند، در این بین کامیون یا تریلری داری ضرر می کند که ‏حامل بار است.‏

وی تاکید کرد: سوخت ناوگان درون شهری و برون شهری باید مشخص و تفکیک شود، از همه مهمتر ‏فعالیت جایگاه های سوخت این ناوگان باید ۲۴ ساعته شود چرا که استان با ظرفیت ترانزیتی بوده و  حداقل ‏چیزی که ترانزیت نیاز دارد سوخت است نه اینکه معطل بمانند.‏

انتهای پیام/‏
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه