اخبار داغ

کشتارگاه سلماس رسما تعطیل شد

کشتارگاه سلماس رسما تعطیل شد
کشتارگاه سلماس پس از کش و قوسهای فراوان بالاخره با دستور مقام محترم قضایی پلمپ و رسما تعطیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرپیام از آذربایجان غربی؛ روز پنجشنبه با دستور مقام محترم قضایی و با حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی، شهرداری، فرمانداری و اداره اماکن انتظامی کشتارگاه سلماس پس از کش و قوس های فراوان، پلمپ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرپیام,

گفتنی است طی جلسات متعددی که پیرامون کشتارگاه سلماس و تعطیلی یا ادامه فعالیت آن گذاشته شده، موارد بهداشتی زیر مطرح شده که امکان تامین این موارد وجود نداشته و این موارد عبارتند از:

,

1)      کشتارگاه باید خارج از حوزه استحفاظی شهر باشد.

,

2)      فاضلاب کشتارگاه باید تصفیه و سپس به شبکه فاضلاب وصل گردد که به علت محدودیت فضای کشتارگاه سلماس، این امر مقدور نبود.

,

3)      دام مورد نظر پس از کشتار باید به مدت 24 ساعت در سردخانه کشتارگاه نگه داری شود تا نوع خاصی از باکتری در آن از بین برودو کشتارگاه سلماس فاقد فاقد این سردخانه می باشد.

,

4)      کشتارگاه سلماس برای دام سبک طراحی شده و برای دام سنگین مناسب نیست.

,

5)      تمام تجهیزات کشتارگاه باید از جنس استیل باشد که متاسفانه در کشتارگاه سلماس اینطور نبود.

,

این موارد به طور مفصل در گزارشات نهادهای نظارتی و بهداشتی مانند محیط زیست، دامپزشکی، بهداشت و آب و فاضلاب قید شده و نشان از غیربهداشتی بودن کشتارگاه سلماس دارد.

,

بنا به دلایلی که گفته شد این کشتارگاه رسما پلمپ و تعطیل شد و قرار است گوشت سلماس از کشتارگاه فروردگان، حدفاصل خوی و سلماس، تامین گردد.

,

لازم به ذکر است در تاریخ 25 آبان ماه سال جاری هم جلسه ای جهت بررسی مسائل و مشکلات کشتارگاه فعلی و سایر امورات مرتبط با کشتارگاه، پیرو دعوت قبلی شهرداری سلماس و پیگیری زیاد شهردار سلماس برای انتقال کشتارگاه سلماس به کشتارگاه صنعتی ویا احداث فضای جدید توسط سرمایه گذار، با حضور فرماندار محترم، شهردار و تعدادی از مسئولین شهرستانبرگزار شد که از اهم مصوبات آن به شرح زیر می باشد:

,

- حداکثر ظرف مدت یک هفته سرمایه گذار محترم با هماهنگی اتحادیه محترم قصابان نسبت به تشکیل جلسه ای مشترک فی ما بین ایشان و قصابان محترم شهرستان در خصوص نحوه مشارکت و ... در احداث و راه اندازی کشتارگاه صنعتی سلماس اقدام و نتیجه  موضوع حداکثر ظرف مدت یک هفته جهت سایر اقدامات قانونی به مبادی ذیربط کتبأ اعلام گردد.

,

- در صورت عدم بهره مندی سرمایه گذار از مشارکت قصابان، پیشرفت فیزیکی کشتارگاه صنعتی سلماس تا یک ماه آتی باید به 60% برسد.

,

- در مدت زمانی اجرای کشتارگاه صنعتی سلماس توسط سرمایه گذار و برای بهداشتی شدن کشتار دام، ادارات بهداشت، دامپزشکی و محیط زیست موضوع انتقال دام به کشتارگاه صنعتی خوی را بررسی، پیگیری و جهت اقدام با قصابان و فرمانداری پیگیری نمایند.

,

مسعود حاجی علیلو فرماندار سلماس نیز چندی پیش در گفتگویی صمیمی با خبرنگار آذرپیام اظهارکرد: عرضه فرآورده های دامی و گوشتی بهداشتی و به دور از هر گونه خطر ایجاد بیماری و مشکلات زیست محیطی به شهروندان عزیز اولویت اول ماست و در این زمینه هیچ چشم پوشی نخواهیم کرد.

,

حاجی علیلو در خصوص اینکه با تعطیلی این کشتارگاه تکلیف افراد شاغل در آن چه می شود، گفت: میتوان با عقد قرارداد با کشتارگاهی که قرار است گوشت سلماس را تامین کند، تمهیداتی اندیشید که سلاخان کشتارگاه سلماس نیز در انجا فعالیت کنند.

,

به هر حال ازاین به بعد دستگاه های نظارتی باید برای این مورد که آیا قصابان گوشت موردنیازخود را ازمحل موردنظر تامین خواهند کرد و در خانه خود دام را کشتار و به محل فروش منتقل نخواهند نمود !!! تمهیداتی بیاندیشند چون خطر بهداشتی این مورد به مراتب بیشتر از کشتارگاه سلماس است.

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه