اخبار داغ

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تاکیدکرد:

به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید بر مشاغل و بنگاه های زود بازده تمرکز شود

به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید بر مشاغل و بنگاه های زود بازده تمرکز شود
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه نگاه استاندار بیشتر به سرمایه‌گذاری کلان است اما بحث بسیج بر روی پروژه‌های زودبازده تمرکز دارد، این مورد را در تحقق اشتغال و اهداف اقتصاد مقاومتی مثمرثمرتر دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامعلی ابوحمزه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی انصارالحسین (علیه السلام) استان همدان؛ با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های راکد در استان، بهره‌گیری از سرمایه‌های کوچک و توجه به مشاغل خرد و خانگی را بستری تحول‌ساز برای ایجاد اشتغال دانست که باید جدی‌تر گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی انصارالحسین (علیه السلام) استان همدان,

وی اظهارکرد: سرمایه‌گذاری در واحدهای بزرگ صنعتی، دارای آسیب‌ها و آفت‌هایی خواهد بود که از جمله آن می‌توان به وقوع رانت، ایجاد ضرر هنگفت و ورشکستگی در صورت عدم تحقق طرح و... اشاره کرد اما در مشاغل خرد و خانگی، حتی در صورت عدم رسیدن به نتیجه دلخواه، ضرر هنگفتی متوجه فرد نمی‌شود.

,

فرمانده سپاه انصارالحسین (علیه السلام) استان همدان افزود: با شرایط فعلی در کشور، پروژه‌های کوچک و زودبازده با بهره‌گیری از حداقل وام، ضمن بکارگیری تعداد زیادی از افراد، بهترین رافع مشکلات اقتصادی خواهد بود.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن از هر زاویه‌ای درصدد ضربه زدن به پیکره ایران اسلامی است، نمونه آن را کاهش عجیب قیمت نفت عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال 73 فرمودند که هر سال باید بودجه کشور را 5 تا 10 درصد از وابستگی به نفت جدا کنیم که اگر این فرمایش حکیمانه محقق می‌شد، وابستگی به نفت قطع شده بود.

,

سردار ابوحمزه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت استان همدان در زمینه بیکاری گفت: برای رفع این مشکل، ایجاد نشاط در جامعه و حل مشکل تورم، باید اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و اجرایی کنیم.

,

وی گرایش به سمت اقتصاد مقاومتی را در گرو کمک همه نهادها و سازمان‌ها دانست و در پاسخ به سئوالی در این خصوص که نگاه استان نسبت به این مقوله چگونه است؟ اظهار کرد: نوع جهت‌گیری استاندار در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و ظرفیت‌سازی اقتصادی در استان بسیار مطلوب بوده و در این راه تمام تلاش خود را نیز می‌کند.

,

فرمانده سپاه انصارالحسین (علیه السلام) استان همدان با بیان اینکه به طور حتم تحقق این جهت‌گیری به نفع استان بوده و تحول‌ساز نیز است، افزود: نگاه استاندار بیشتر به سرمایه‌گذاری کلان است اما بحث بسیج بیشتر بر روی پروژه‌های زودبازده تمرکز دارد که به اعتقاد ما باید به این سمت و سو پیش رفت.

,

وی ادامه داد: اجرایی شدن پروژه‌های بزرگ بودجه کلانی را می‌طلبد اما مشاغل زودبازده و خرد با وام‌های کم در حد 15 تا 20 میلیون تومان، نه تنها افراد را در مسیر اشتغال قرار می‌دهد که در فرآیند زمانی کوتاه سه تا 6 ماهه نیز نتیجه‌بخش است.

,

سردار ابوحمزه در پاسخ به این سئوال که آیا دیدگاه خود را به استاندار منعکس کرده‌اید؟ پاسخ مثبت به این پرسش داد و در جواب سئوال بعدی مبنی بر اینکه نتیجه چه بود؟ گفت: این موضوع در استانداری در حال بررسی است و منتظر پاسخ به نوع حمایت استاندار از این موضوع هستیم.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه