اخبار داغ

دل انگیزان در گفت و گو با مغرب :

بودجه سال آینده معمولی است/اهتمام نمایندگان راه آهن غرب باشد/قطار کرمانشاه به نتیجه نرسد برای مدیران استان خجالت آور است

بودجه سال آینده معمولی است/اهتمام نمایندگان راه آهن غرب باشد/قطار کرمانشاه به نتیجه نرسد برای مدیران استان خجالت آور است
اقتصاد دان برجسته دانشگاه های استان کرمانشاه اظهار داشت: بودجه تدوین شده برای سال ۹۴ بودجه ای معمولی است که مقداری نگاه ضد تورمی هم در آن گنجانده شده است . ///////// مطالب ارسالی ایراد دارد.در ارسال خبر باید توجه بیشتری داشته باشید. همکار گرامی مطالب ارسالی طبق دستورالعمل ارسالی نبوده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری مغرب، دکتر سهراب دل انگیزان اقتصاد دان برجسته استان کرمانشاه در خصوص بودجه تدوین شده سال ۹۴ به خبرنگار مغرب اظهار داشت : به نظر بنده بودجه تدوین شده برای سال ۹۴ بودجه ای معمولی است که مقداری نگاه ضد تورمی هم در آن گنجانده شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری مغرب,

 

,

وی در خصوص چینش بودجه ۹۴ در راستای اقتصاد مقاومتی گفت : اگر بخواهیم بودجه ای که قبلا به شیوه های خاصی نوشته شده است را به سمت اقتصاد مقاومتی هدایت کنیم، نمی توانیم به صورت یکباره و در مدت یک و یا دو سال این هدف را عملی کنیم و نیازمند پیشبرد گام به گام است اما در مجموع دولت در بودجه سال ۹۴ تلاش هایی را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است .

,

 

,

دل انگیزان برخی از بندهای بودجه را به شرط تحقق دانست و گفت : تحقق برخی بندهای بودجه در گرو توافق هسته ای است و اگر توافق هسته ای مدنظر دولت حصول نشود بخش کوچکی از بودجه با چالش مواجه خواهد شد .

,

 

,

وی همچنین ادامه داد : رقمی در حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از بودجه با شروط امکان تحقق همراه است که اگر توافق هسته ای به سرانجام نرسد این قسمت از بودجه که در برابر کلیت بودجه ۹۴ رقم کوچک و قابل جبرانی است ، با چالش مواجه خواهد شد.

,

 

,

استاد دانشگاه رازی کرمانشاه گره خوردن سرنوشت بودجه سال آینده به نتیجه مذاکرات هسته ای را مردود دانست و گفت: اینگونه نیست که سرنوشت بودجه به توافق هسته ای گره خورده باشد و در مجموع بین ۲۰ تا ۲۴ میلیارد دلار برای تحقق درآمد ماحصل از فروش نفت در نظر گرفته شده که شرایط فروش نفت و تحریم ارتباطی با یکدیگر ندارند و این سقف مجاز درنظرگرفته شده برای فروش نفت است که چیزی در حدود یک میلیون بشکه می باشد و جابجایی پول آن براساس قوانین موجود صورت خواهد گرفت و در مجموع مشکلی از این بابت متوجه بودجه نیست .

,

 

,

وی خاطر نشان کرد : اگر توافق هسته ای به نتیجه مطلوب برسد وضعیت از این دید بهتر خواهد شد که گشایش های جدیدی رخ می دهد و ما می توانیم بیشتر نفت بفروشیم و به عنوان مثال تا روزی ۱.۷ میلیون بشکه نفت در روز فروش داشته باشیم .

,

 

,

دل انگیزان تردید در خصوص عدم بیان تمام واقعیات به مردم از طرف دولت را طبیعی دانست و گفت : قطعا در تمام دنیا هم اینگونه است و دولت ها برخی موارد محرمانه را به صورت عمومی بیان نمی کنند اما اینکه کدام مباحث با مردم در میان گذاشته می شود را الان نمی شود اظهار نظر کرد و اطلاعات کارشناسان اقتصادی هم در همان حدی است که در اخبار و جراید منتشر می شود .

,

 

,

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه آمارهای تورمی اعلامی از سوی دولت را قابل باور خواند و اظهار داشت : آمار تورم ۱۶ تا ۱۸ درصد برای سال ۹۳ قابل قبول به نظر می رسد زیرا در بخش مسکن رکود داشتیم و دولت این مسئله را قبول دارد، نرخ آمار بیکاری افزایش داشته که دولت آن را بیان کرده است و در خصوص مسایل ارزی هم فقط توانسته نیازهای ارزی داخلی را تامین کند که این امر با افزایش نسبی نرخ دلار همراه بوده است .

,

 

,

دل انگیزان انتظار خود از بودجه سال آینده را تامین تخصیص مورد نیاز راه آهن کرمانشاه عنوان کرد و گفت : تا تصویب نهایی بودجه نمی توانیم در خصوص مسایل استانی تحلیل ارائه دهیم اما به عنوان یک اقتصاددان انتظار دارم در بودجه سال ۹۴ تخصیص قابل توجهی برای راه آهن غرب کشور اختصاص یابد که این طرح به سرانجام برسد .

,

 

,

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد : امسال ما شاهد بودیم که بحث راه آهن سریع السیر اصفهان-تهران مطرح می شود و یا خط چندم بزرگراه حرم تا حرم در دستور کار قرار می گیرد اما از سال های ۱۳۰۰ تا کنون متاسفانه منطقه غرب دارای راه آهن نیست و بنده نمی دانم که مسئولین چه جوابی برای توجیه این اتفاق به مردم این خطه دارند .

,

 

,

دل انگیزان افزود : وقتی در مناطقی از کشور هم راه آهن وجود دارد و هم بزرگراه و آزادراه، دولت می رود هزینه می کند و افتخار می نماید اما کسی احساس بدی از اینکه راه آهن غرب کشور دچار نخوت اینچنینی شده است، پیدا نمی کند.

,

 

,

استاد برجسته اقتصاد کرمانشاه وظیفه مدیران استانی را در به ثمر رساندن راه آهن غرب کشور خطیر دانست و گفت : مدیران استانی و مخصوصا نمایندگان کرمانشاه باید در این حوزه تمام تلاش خود را به کار گیرند و زیر بار هیچ توجیهی جز راه آهن غرب کشور نروند .

,

 

,

دل انگیزان در پایان اظهار داشت : مدیران استانی باید تمام همت خود را در جهت به سرانجام رساندن راه آهن غرب کشور به کار گیرند و اگر کار مثبت دیگر به جز راه اندازی قطار در کرمانشاه انجام ندهند تا ابد سربلند خواهند بود اما اگر عکس این موضوع در سال آینده رخ دهد و مانند سال های قبل اتفاق خاصی در این خصوص نیفتد و قطار کرمانشاه مورد بی توجهی قرار گیرد چیزی جز خجالت کشیدن برای مجموعه مدیریت استان کرمانشاه برجا نخواهد گذاشت .

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه