اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان فارس

فعالیت پایگاه انتقال خون در نوروز / افتتاح پایگاه خون استقلال درسال 94

فعالیت پایگاه انتقال خون در نوروز / افتتاح پایگاه خون استقلال درسال 94
مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: اهدای خون در شیراز امسال 7.6 دهم درصد و در سطح این استان 8 درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از «پایگاه تحلیلی خبری موج ما»، محمد حسین کریمی مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و نیاز به فرآورده های خونی، مردم می توانند با مراجعه به پایگا‌ه‌های انتقال خون در سطح استان در تمام ایام نوروز از ساعت 8 تا 13 و 14 تا 19 اهدا خون نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «پایگاه تحلیلی خبری موج ما»,

کریمی خاطر نشان کرد: پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های آباده، لار، جهرم، فسا و داراب در روزهای یکم و سیزدهم فروردین ماه تعطیل می باشد اما بدلیل اینکه در بسیاری از شهرستان‌های استان ها پایگاه ثابت انتقال خون وجود ندارد در ایام نوروز پایگاه‌های انتقال خون به صورت سیار در این شهرستان ها برپا خواهد بود.

,

مدیرکل انتقال خون استان فارس خواستار مشارکت مستمر مردم در اهدای خون در ذخیره خون مورد نیاز بیماران شد و افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز میزان مسافرت مردم افزایش می یابد و مردم مراجعه کمتری به پایگاه انتقال خون دارند و همچنین با توجه به افزایش میزان تصادفات در ابتدای سال باید حداقل خون مورد نیاز برای 5 روز ذخیره گردد.

,

افزایش 8 درصدی اهدا کنندگان خون در فارس

, افزایش 8 درصدی اهدا کنندگان خون در فارس,

وی به افزایش رشد 8 درصدی اهدا خون توسط مردم در استان خبر داد و اظهار داشت:  اهدای خون در شیراز امسال 7.6 دهم درصد و در سطح این استان 8 درصد افزایش داشته است.

,

کریمی یادآور شد: براساس آمارهای استان تا اواخر بهمن ماه امسال ۱۴۰ هزار واحد خون از طریق مراکز انتقال خون فارس جمع آوری گردیده است که این آمار در ایام نوروز افزایش خواهد یافت.

,

این مقام مسئول گفت: باتوجه به اینکه در کشور میزان آمار اهدای خون توسط بانوان 8 درصد می باشد اما در استان فارس این میزان تنها 3 درصد است.

,

افتتاح پایگاه خون استقلال درسال 94

, افتتاح پایگاه خون استقلال درسال 94,

مدیرکل انتقال خون استان فارس از افتتاح پایگاه خون استقلال، واقع در ابتدای این شهرک در سال آینده خبر داد و گفت: این پایگاه در 2 طبقه ساخته خواهد شد.

,

وی با اشاره به این که اهدا کنندگان مستمر، سلامت خود را در جامعه تضمین می کنند اذعان داشت: اهدا کنندگان مستمر خون افرادی هستند که در سال حداقل 4 بار خون خود را اهدا می کنند که به عنوان یک فرد سالم در جامعه شناخته می شوند.

,

کریمی ادامه داد: یک اهداء کننده مستمر به عنوان یک سرمایه ملی نام برده می شود چرا که از وجود هر گونه عفونت و ویروس به دور است.

,

ریجکت 30 درصدی مراجعه کنندگان

, ریجکت 30 درصدی مراجعه کنندگان,

مدیرکل انتقال خون استان فارس در همین ضمینه گفت: 30 درصد از افراد مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون ریجکت می شوند زیرا ممکن  است بر اثر مسافرت به شهر ها و کشور های مختلف دچار بیماری شده باشند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه