اخبار داغ

ورزشکارانی که وارد سیاست شدند/ از دوبنده کشتی تا کت و شلوار

ورزشکارانی که وارد سیاست شدند/ از دوبنده کشتی تا کت و شلوار
بعضی چهره ها از سیاست وارد ورزش می‌شوند و بعضی‌ها هم برعکس؛ از ورزش مسیر خود را عوض می‌کنند و به عرصه سیاست می‌روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانامیثم بهرامی / سیاست دنیایی است که وقتی از بیرون به آن نگاه می‌کنی، شاید برایت جذاب باشد که وارد آن شوی، همان‌طور که خیلی‌ها وقتی از بیرون به ورزش نگاه می‌کنند و استقبال عموم مردم از این پدیده اجتماعی را می‌بینند، وسوسه می‌شوند که از جایگاه خود استفاده کنند و وارد ورزش شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ همان‌طور که انگیزه بعضی چهره‌های سیاسی و اقتصادی برای ورود به ورزش، مطرح شدن و مستحکم تر کردن جایگاه سیاسی یا اقتصادی‌شان است، بعضی از اهالی ورزش هم هوس رفتن به دنیای سیاست را در سر خود دارند؛ شاید به این دلیل که دیگر دنیای ورزش را برای خود کوچک می‌دانند. حالا چهره‌های ورزشی که مردم عادت به دیدن آن‌ها با دوبنده کشتی و لباس‌های ورزشی داشته‌اند، کت و شلوار می‌پوشند و پشت میزهایی می‌نشینند که در آنجا باید کار سیاسی انجام دهند.

,

رسول خادم

,

یکی از بهترین کشتی‌گیران تاریخ ایران است. کشتی‌هایی که او می‌گرفت هنوز در یادها مانده و الان هم که ریاست فدراسیون کشتی و سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی را برعهده دارد، سعی می‌کند شاگردان خود را طوری آموزش دهد که در مسابقات از فنون خودش استفاده کنند. رسول خادم در این راه موفق هم بوده. او که پس از چند سال دوری از دنیای کشتی، با سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد به رشته اصلی خودش برگشت، 14 دی ماه 92 هم رئیس فدراسیون کشتی شد.

,

رسول خادم مدرک کارشناسی علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه روابط بین الملل وزارت خارجه دارد و در کارشناسی ارشد هم علوم اجتماعی خواند. او در حال حاضر دانشجوی دوره دکتری جامعه شناسی است. خادم با مدال برنز در المپیک 1992 بارسلونا، مدال طلای المپیک 1996 آتلانتا، دو مدال طلا و یک نقره در قهرمانی کشتی جهان، یک طلا و یک نقره در بازی‌های آسیایی و 5 مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا یکی از مدال‌آورترین کشتی‌گیران ایران است.

,

او در دوره دوم شورای شهر تهران عضو این شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی آن بود. در دوره سوم هم عضو شورا شد و ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را برعهده گرفت. رسول خادم در دوره چهارم انتخابات شورا هم ثبت نام کرد اما در نهایت انصراف داد.

,

امیررضا خادم

,

با دو مدال برنز در المپیک‌های 1992 و 1996، یکی از افتخارات کشتی ایران است. امیررضا، برادر بزرگ رسول خادم است. او ریاست فدراسیون کشتی را هم برعهده داشته است. امیررضا خادم یکی از ورزشکارانی بود که تحصیل را ادامه داد و مدارک کارشناسی تربیت بدنی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکتری مدیریت دولتی گرفت. این چهره مطرح رشته کشتی، عضو هیات علمی گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی هم هست.

,

خادم با توجه به رشته مدیریت دولتی که در آن تحصیل کرده بود، کم کم مسیر سیاست را انتخاب کرد و در اولین اقدام تصمیم گرفت نماینده مجلس شود. او که نزد مردم چهره شناخته شده ای بود، در سال 1382 نامزد انتخابات مجلس هفتم در تهران شد و نامش در فهرست آبادگران قرار گرفت. او همان سال با رای مردم وارد مجلس شورای اسلامی شد. در دوره بعدی مجلس هم خادم کاندیدای حضور در مجلس شد اما این بار مردم به او رای ندادند. در حال حاضر امیررضا خادم معاون وزیر ورزش و نماینده تام الاختیار او در خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است.

,

علیرضا دبیر

,

کشتی ورزش مورد علاقه مردم ایران است و شاید به همین دلیل کشتی‌گیران برای ورود به عرصه سیاست کار راحت‌تری دارند. علیرضا دبیر هم یکی از ورزشی‌هایی است که وارد سیاست شد. او البته تفاوتی با سایر ورزشکاران داشت. زمانی که اکثر ورزشکاران بعد از مدال‌آوری از مسئولان تقاضای هدیه‌های مادی می‌کردند، او یک درخواست بیشتر نداشت؛ اینکه شرایط را برای ادامه تحصیلش فراهم کنند.

,

دبیر تحصیلاتش را تا دکتری ادامه داد و مدرک دکتری در رشته منابع انسانی گرفت. او هم اکنون عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی است. دبیر فعالیت سیاسی خود را با عضویت در دوره سوم شورای شهر تهران آغاز کرد و در دوره چهارم این شورا هم کاندیدا شد که رای آورد و در حال حاضر نماینده شورای شهر تهران است.

,

هادی ساعی

,

یکی از افتخارات تکواندو ایران هادی ساعی است. مسابقه زیبای او در فینال المپیک 2008 لندن هنوز فراموش نشده. ساعی که در ورزش جزو موفق‌ترین چهره‌های زمان خود بود، همزمان با ورزش، وارد سیاست شد. ساعی در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد و با رای مردم وارد این شورا شد. او در دوره چهارم هم رای آورد و هم اکنون نماینده شورای شهر تهران است. ساعی کارشناسی تربیت بدنی دارد و برخلاف سایر ورزشکارانی که وارد سیاست شده‌اند، سومین حوزه فعالیت خود را هم انتخاب کرده است. ساعی سال 1393 در مجموعه تلویزیونی آمین به کارگردانی منوچهر هادی به عنوان بازیگر فعالیت کرد تا علاوه بر ورزش و سیاست، حضور در دنیای هنر را هم تجربه کند.

,

حسین رضازاده

,

وزنه برداری ایران به نام او گره خورده است. حسین رضازاده در حال حاضر رئیس فدراسیون وزنه برداری است و گرچه وزارت ورزش نسبت به دوشغله بودن او و حضورش در شورای شهر تهران ایراد گرفته، اما هنوز رضازاده مقاومت کرده و هر دو سمت را با قدرت حفظ کرده است. حسین رضازاده در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران کاندیدا شده بود که رای هم آورد و هم اکنون نماینده مردم تهران در شورای شهر است.

,

او یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ ورزش ایران است. دو مدال طلا در المپیک‌های 2000 سیدنی و 2004 آتن، 4 طلا در مسابقات جهانی و دو طلا در بازی‌های آسیایی، مهم‌ترین طلاهای حسین رضازاده هستند. او همچنان رکورد دار حرکت دوضرب جهان است و گرچه بهداد سلیمی توانسته رکورد یک ضرب او را جابجا کند، اما رضازاده هنوز به خاطر رکوردی که در حرکت دوضرب دارد یکی از چهره‌های دنیای وزنه‌برداری است.

,

بهنام محمودی

,

زمانی که والیبال در ایران هنوز این قدر محبوب نشده بود و والیبال ایران نهایتا آرزوی شکست دادن ژاپن را داشت، بهنام محمودی یک سر و گردن بالاتر از والیبال ایران بازی می‌کرد. او آن‌قدر خوب کار می‌کرد که به عنوان اولین لژیونر والیبال ایران به لیگ والیبال ایتالیا رفت. محمودی چند سال قبل تصمیم گرفت پا به عرصه سیاست بگذارد. او کاندیدای حضور در شورای شهر کرج شد و رای هم آورد. محمودی در حال حاضر علاوه بر حضور در شورای شهر، در رشته تربیت بدنی تدریس می‌کند.

,

عباس جدیدی

,

کشتی‌های عباس جدیدی هم هنوز در ذهن دوست داران این رشته ورزشی باقی مانده. جدیدی که پس از کنار گذاشتن کشتی فعالیت‌های اقتصادی ورزشی می‌کرد، چند سال قبل مهمان کافه خبر بود و در مصاحبه‌ای که به خبرآنلاین داشت برای حضور در دنیای سیاست ابراز علاقه کرد. مدتی بعد او به عنوان کاندیدای حضور در شورای شهر تهران ثبت نام کرد و از آنجا که چهره خوش نامی در دنیای ورزش بود، رای هم آورد و در حال حاضر عضو این شوراست.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه