اخبار داغ

جلسه تیم مذاکره کننده با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به روایت نقوی حسینی؛

ظریف:تفاوت در اعلام متن توافقنامه اشتباه مترجم صدا و سیما بوده است

ظریف:تفاوت در اعلام متن توافقنامه اشتباه مترجم صدا و سیما بوده است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:وزیر امور خارجه در جلسه تیم مذاکره کننده با اعضای کمیسیون تفاوت در متن توافقنامه لوزان را ناشی از اشتباه مترجم صدا و سیما عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب با اشاره به اینکه حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی بسیار سازنده و مفید بود گفت:ظریف در این جلسه گزارشی از توافقنامه حاصلی ارائه کرد و سپس نمایندگان در خصوص ابهامات این توافقنامه از وی سوال کردند و وزیر امورخارجه پاسخ ابهامات را داد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه ظریف در این جلسه ابهامات وارده در خصوص تفاوت اعلام متن توافقنامه توسط تیم مذاکره کننده ایرانی  و طرف غربی را ناشی از اشتباه مترجم صدا و سیما دانست ،اظهار کرد:توافقنامه حاصله هنوز به مرحله نگارش نرسیده است و تا تصویب نهایی چند مرحله گفتگوی فشرده نیاز دارد که امیدواریم به توافق نهایی دست پیدا کنیم.

وی از پاسخ کامل ظریف به نمایندگان در خصوص مسئله فکت شیت آمریکا خبر داد و افزود:ظریف در این جلسه به همه ابهامات مسئله فکت شیت پاسخ داد و با  صراحت اعلام کرد که هنوز هیچ توافقی به تصویب قطعی نرسیده است و در صورت قطعی بودن مذاکرات مسئله به شورای امنیت سازان ملل متحد ارجاع و در آنجا مسئله هسته ای ایران از دستور کار شورای امنیت خارج و همه قطعنامه های قبلی لغو می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ظریف در این جلسه هرگونه توافق در خصوص  پروتکل الحاقی را در توافقنامه  لوزان تکذیب کرده است، گفت: ظریف در این جلسه با صراحت گفت که هر تصمیم درباره پروتکل الحاقی و مذاکرات لوزان با نمایندگان مجلس است و تا زمانی که نمایندگان مجلس تصویب نکنند توافقنامه ای اجرایی نمی شود.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه جلسه تیم مذاکره کننده با اعضای شورای امنیت ملی مجلس یک جلسه کاملا دوستانه و صمیمی بود افزود:البته این جلسه حواشی ای نیز داشت که به دلیل کثرت حضور نمایندگان در این جلسه و آمار بالای سوالات نمایندگان از وزیر امورخارجه قرار شد دکتر ظریف روز سه شنبه در مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

انتهای پیام/ر

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه