اخبار داغ

تفاوت مجلس ایران و آمریکا در گزارش رادیو فردا

تفاوت مجلس ایران و آمریکا در گزارش رادیو فردا
رسانه صهیونیستی – آمریکایی رادیو فردا در گزارشی با پرداختن به حضور وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس شوری اسلامی برای توضیح در خصوص توافقات صورت گرفته در مذاکرات سوئیس با کشورهای 1+5، بی توجه به واکنش های تند کنگره ی آمریکا به این مذاکرات، به طرح نگاه جهت دار خود در مورد نمایندگان ملت ایران پرداخت.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رسانه فارسی زبان وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا در یکی از جدیدترین واکنش هایش به پیامدهای توافقات هسته ای صورت گرفته در لوزان سوئیس، میان کشورمان با کشورهای عضور گروه ۱+۵، به بازتاب اخبار مربوط به حضور وزیر امورخارجه کشورمان در مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه گزارشی در مورد این مذاکرات و توافق مذکور پرداخته و در حرکتی کاملا جهت دار، نگاه خاص خود را در خصوص نمایندگان ملت ایران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده و بی توجه به رفتارهای سراسر افراطی و غیر منطقی نمایندگان کنگره آمریکا درباره این موضوع، ارائه اطلاعات در خصوص این توافق از سوی مذاکره کنندگان کشورمان، برای نمایندگان مردم را نوعی تندروی معرفی نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,


رادیو فردا در گزارش مذکور، با طرح این موضوع که "بر پایه گزارش ‌ها، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه، و علی‌ اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، صبح روز سه‌شنبه، ۱۸ فروردین، در جلسه غیرعلنی مجلس ایران توضیحاتی را درباره تفاهم اتمی ایران و گروه ۵+۱ در لوزان سوئیس به نمایندگان مجلس ارائه کرده ‌اند ... »، می آورد: « جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، که خبر "درگیری لفظی‌ اش" با وزیر خارجه روز یک ‌شنبه منتشر شد به نقل از آقای ظریف اعلام کرد که ایران "مطلقا" فعالیت "دوربین‌ های آن ‌لاین" در مراکز هسته ‌ای خود را نخواهد پذیرفت .."!!

,
, ", ..,


این رسانه وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا در ادامه نیز برای تندرو نشان دادن نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اثرگذاری بر روی ذهن مخاطبین خود، می آورد:" جواد کریمی قدوسی روز یک ‌شنبه نیز در اعتراض به تعهدات ایران بر اساس تفاهم لوزان گفته بود: "پذیرفته شده تا دوربین ‌های آژانس که تاکنون به صورت آف ‌لاین فعال بوده از این پس به صورت آن ‌لاین تصاویر را منتقل کند..."

,
,

 وی تاکید کرده بود: "این تصاویر به طور همزمان در مراکز تروریستی رژیم صهیونیستی، انگلیس و فرانسه دیده می ‌شود که این اقدام فوق پروتکل الحاقی است و حتی در این پروتکل هم این موضوع نیامده ‌است." ... در همین حال غلامعلی جعفرزاده ایمن ‌آبادی، نماینده رشت در مجلس، نیز روز سه‌ شنبه به نقل از آقای ظریف گفت که ایران به دلیل تجربه "شناسایی و ترور دانشمندان" هسته‌ ای خود در گذشته، نصب دوربین آن ‌لاین در مراکز اتمی خود را نخواهد پذیرفت .."!

, ." ... , ..,


این رسانه دولتی آمریکا در بخشی دیگر نیز عنوان می کند: "در روزهای گذشته تعدادی از منتقدان توافق حاصله در مذاکرات لوزان اعلام کرده بودند که متن‌های اعلام شده از سوی ایران و آمریکا درباره این توافق متفاوت بوده و خواستار ارائه متن این توافق از سوی وزارت امور خارجه ایران شده بودند ..."!

,
, ...,

این نوع واکنش های رادیو فردا به حضور وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی اظهارنظرهای چند نماینده ی این مجلس در خصوص مذاکرات و توافقات اخیر، در شرایطی صورت می گیرد که در سمت مقابل، نمایندگان کنگره آمریکا چه قبل از دستیابی به این توافقات و در حین برگزاری مذاکرات، چه پس از توافقات و مذاکرات اخیر در لوزان سوئیسف بارها و به شیوه هایی مختلف در مخالفت با آن تلاش کرده و این مخاللفت خود را بی پروا و علنا اعلام کرده اند.

,

همانطور که چندی پیش، شبکه خبری آمریکایی سی. ان. ان  (CNN)با انتشار گزارشی در خصوص تندروی های نمایندگان کنگره ی ایالات متحده در مورد این مذاکرات، به صراحت اعلام می کند: "درحالی تفاهم لوزان درباره برنامه هسته ای ایران حاصل شده است که انتقادهای زیادی درباره آن نیز مطرح است. کاخ سفید با منتقدان زیادی در داخل کنگره و کشورهای حوزه خاورمیانه در این خصوص مواجه است. دستیاران کاخ سفید به ما گفته اند که همه مقامات بلند پایه دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای رایزنی با افراد بدبین به این توافق، تلاش می کنند. باراک اوباما حتی به هنگام سفر، به صورت تلفنی با اعضای نگران کنگره آمریکا گفتگو می کند و می کوشد توافق هسته ای با ایران را به آنها بقبولاند."

علاوه بر این کنگره آمریکا در حال رایزنی برای تصویب طرحی برای مقابله ی جدی تر با توافقات هسته ای صورت گرفته در لوزان سوئیس است که به گفته ی ارنست، سخنگوی کاخ سفید، علنا مداخله ای آشکار در فعالیت ها و وظایف دولت ایالات متحده است.

,  (CNN), .,
,
,


بگذریم از نامه نمایندگان کنگره به مقامات کشورمان در خصوص مخالفت جدی شان با هر گونه توافق هسته ای، حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در بین نمایندگان این مجلس آمریکایی و سخنرانی بر علیه کشورمان و ... که بیشتر حقایق را نشان می دهد.

,
, .,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه