اخبار داغ

روزنامه الوطن عربستان ۶ روز پیش وعده انفجار در بیروت داده بود

روزنامه الوطن عربستان ۶ روز پیش وعده انفجار در بیروت داده بود
روزنامه الوطن عربستان شش روز پیش وعده داده بود که انفجاری در آینده نزدیک در جنوب بیروت یا منطقه بقاع روی خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، پایگاه خبری sauditodey در مطلب خود با این عنوان که "روزنامه الوطن عربستان از وقوع انفجار و حوادث امنیتی در بیروت بشارت می دهد"، نوشت: روزنامه الوطن عربستان روز 14 نوامبر برای وقوع انفجارهای تروریستی علیه بیروت زمینه سازی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
به نوشته پایگاه خبری sauditodey، این روزنامه در اقدامی پیش دستانه حزب الله را متهم کرد که می خواهد این انفجارها را اجرا کند تا از آن به عنوان بهانه ای برای دخالت در منطقه القلمون سوریه استفاده کند.
,
 
,
این روزنامه سعودی به این مسئله که حامیان انفجارها در لبنان و سوریه سعودیها و بمبگذاران انتحاری سوار بر خودروهای بمب گذاری مورد حمایت عربستان هستند اشاره ای نکرد.
,
 
,
پایگاه خبری sauditodey در ادامه متن کامل مقاله روزنامه الوطن عربستان را منتشر کرد و نوشت که به نظر می رسد این مقاله دستوری به اهرم های عربستان در لبنان بوده است تا اجرای نقشه ای تروریستی را علیه بیروت آغاز کنند.
,
 
,
در مقاله روزنامه الوطن سعودی آمده است: حزب الله نقشه ای برای یورش به منطقه القلمون سوریه و سپس محاصره شهر دمشق از سمت شمال غربی برای محافظت از آن در برابر پیشروی مخالفان مسلح و نیز تقویت موضع نظام بشار اسد در وضع شروطی برای مذاکرات پیش رو در اجلاس ژنو 2 درباره سوریه دارد.
,
 
,
این روزنامه سعودی افزود: این نقشه که قرار است اجرای آن بزوی آغاز شود؛ اولین شراره های آن از طریق انفجاری در یک منطقه شیعه نشین "ناحیه جنوبی بیروت یا بقاع" است که حزب الله از آن به عنوان بهانه ای برای حرکت به سمت القلمون و تامین امنیت جاده بین المللی بین دمشق و حمص استفاده خواهد کرد.
,
 
,
روزنامه الوطن سعودی نوشت: این انفجار در ساعات پایانی شب به منظور برجای گذاشتن تلفات کم انجام خواهد شد و اینکه از آن نفوذ به ساختار امنیتی حزب الله برداشت نشود.
,
 
,
این روزنامه درمقاله خود نوشت: حزب الله شمارش معکوس آن را امروز از طریق بسیج طائفه ای در حسینیه ها و مراسم عاشورا برای آماده کردن طرفداران و اعضای خود برای نبرد القلمون آغاز خواهد کرد.
,
 
,
روزنامه الوطن سعودی افزود: دستگاه امنیتی حزب الله برای اقدام امنیتی بزرگی در بیروت به منظور کنترل بر ارکان شهر بیروت در صورت آغاز نبرد القلمون آماده می شود و تحرکاتی در بیروت انجام می شود و علاوه بر آن هماهنگی با گروههای فلسطینی وابسته به جنبش فتح و جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل به منظور بی طرفی اردوگاههای فلسطینی بویژه اردوگاه شتیلا در این زمینه انجام می شود تا به تنهایی منطقه الطریق الجدیده بیروت را که خط دفاعی بیروت به شمار می رود؛ در اختیار بگیرد.
,
 
,
این روزنامه سعودی پنج روز پیش از وقوع انفجار علیه سفارت ایران در بخش جنوبی بیروت وعده آن را می دهد و حزب الله را به برنامه ریزی برای وقوع انفجار متهم می کند درحالی که یک گروه سلفی مرتبط با شبکه القاعده مسئولیت انفجار یاد شده را برعهده گرفت؛ امری که مسئولیت آن را برعهده این گروههای سلفی مورد حمایت عربستان می اندازد.
,
 
,
عربستان سعودی به طور علنی از گروههای مسلح سلفی در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی گسترده برای سرنگون کردن نظام بشار اسد رئیس جمهوری این کشور می کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه