اخبار داغ

ذوب آهن در یک قدمی آسیا/ سپاهان، شانس اول قهرمانی

ذوب آهن در یک قدمی آسیا/ سپاهان، شانس اول قهرمانی
پیروزی سپاهان مقابل استقلال خوزستان در روز توقف تراکتورسازی فاصله طلایی پوشان را با صدر جدول به یک امتیاز کاهش داد و برتری ذوب آهن برابر نفت مسجد سلیمان عبور این تیم از فولاد مدعی و نزدیک‌تر شدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را موجب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میدان نیوز، تیم‌های اصفهانی در جدال با نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر موفق به کسب حداکثر امتیازات ممکن شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میدان نیوز,

در هفته‌ای که تراکتورسازی مدعی اول کسب عنوان قهرمانی در داربی تبریز به نتیجه‌ای بهتر از تساوی برابر گسترش فولاد نرسید و به نفع سایر مدعیان امتیاز از دست داد؛ سپاهان برابر استقلال خوزستان به پیروزی رسید تا فاصله‌اش با صدر جدول به یک امتیاز کاهش پیدا کند. پیروزی سپاهان برابر استقلال خوزستان چهارمین برد طلایی پوشان در دو فصل اخیر برابر تیمی است که هدایت آن را یک مربی سابقاً سپاهانی برعهده دارد. استقلال خوزستان که همچنان در رده سیزدهم جدول در بیم و امید سقوط و بقا به سر می‌برد حالا دیگر تبدیل به مهره شانس تیم اصفهانی شده است. پیروزی سپاهان در خانه استقلال از آنجایی برای زردپوشان ارزشمند و حایز اهمیت است که از دست دادن دو امتیاز مهم از سوی تراکتورسازی، دو هفته پیش از پایان لیگ چهاردهم، شانس سپاهان را به عنوان مدعی جدی عنوان قهرمانی حفظ کرده است.

,

شاید این نتیجه تضمینی برای قهرمانی سپاهان در هفته پایانی لیگ نباشد اما نگاهی به مسابقات باقی مانده سه تیم مدعی بالای جدولی نشان می‌دهد که اوضاع نماینده اصفهان برای بالابردن جام قهرمانی حتی بهتر از سایر رقباست.

,

سپاهان در هفته بیست و نهم و سی‌ام لیگ برتر به ترتیب به مصاف نفت مسجد سلیمان و سایپا می‌رود. حریف اول تیمی است که با ایستادن در انتهای جدول تقریباً امیدی برای بقا ندارد و دست و پا زدن در دیدارهای پایانی نیز سودی به حال آنها نخواهد داشت. اما آخرین رقیب سپاهان هم سایپایی است که روزهای بی تفاوتی را در میانه جدول پیگیری می‌کند چرا که نه شانسی برای صعود دارد و نه ترسی بابت سقوط. سپاهان در حالی دو حریف آسان را در هفته های سرنوشت ساز پایانی پیش روی خود می‌بیند که مصاف تراکتورسازی با استقلال و نفت با صبا و رقابت تراکتورسازی و نفت در هفته‌های بیست و نهم و سی‌ام می‌تواند تمام و کمال به سود سپاهان پایان یاید.

,

اما نکته به جا مانده از دیدار سپاهان در هفته بیست و هشتم برابر استقلال خوزستان گلزنی محرم نویدکیاست. کاپیتان سپاهان در حالی اولین گل تیمش در مصاف روز جمعه را به ثمر رساند که سیزده ماه از آخرین گل او برای سپاهان می‌گذشت. این اولین گل نویدکیا برای سپاهان در لیگ چهاردهم بود. سپاهانی‌ها امیدوارند این گل برای آنها خوش یمن باشد تا بار دیگر شنل قهرمانی را به دوش بیندازند.

,

نوارد بردهای ذوب آهن در هفته بیست و هشتم لیگ برتر هم ادامه پیدا کرد. ذوب آهنی که در هفته‌های اخیر تیم‌های مدعی نفت و فولاد را شکست داده بود روزهای پرامید خود را با شکست نفت مسجد سلیمان تداوم بخشید. بزرگ‌ترین اتفاقی که با پیروزی ذوب آهن برابر نفت مسجد سلیمان رقم خورد گذشتن این تیم از فولاد و رسیدن به رده چهارم جدول بود. ذوب آهنی که در نیم فصل نخست با ناکامی‌های خود امید را در دل هوادارانش کشته بود حالا عنوان صدرنشین نیم فصل دوم را یدک می‌کشد. شاگردان یحیی گل محمدی در هفته‌های اخیر نشان داده‌اند تحت تأثیر نام حریف قرار نمی‌گیرند. تیمی که فوتبال را روی زمین و با کیفیت بازی می‌کند رقابت با صدرنشین و قعرنشین چندان تفاوتی برایش ندارد. ذوب آهن این روزها نگاه آنالیزورهای فوتبال را به خود جلب کرده و با هر متر و معیاری که عملکرد این تیم مورد سنجش قرار بگیرد مشخص می‌شود تیم یحیی گل محمدی فوتبال را فراتر از الگویی که در لیگ ایران دیده می‌شود بازی می‌کند.

,

اما ذوب آهن علاوه بر اینکه با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان یک پله در جدول صعود کرد کمکی غیرمستقیم نیز به سپاهان کرد. ذوب آهن با شکست نفت مسجد سلیمان این تیم را بار دیگر روانه قعر جدول کرد تا هفته آینده سپاهان برابر تیمی به میدان برود که عملاً شانسی برای بقا ندارد و احتمالاً بی انگیزه تر از قبل به میدان خواهد آمد. ذوب آهن پیش از این با شکست نفت و فولاد راه را برای رسیدن همشهری‌اش به صدر جدول باز کرده بود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه