اخبار داغ

تناقضات در اظهارات طرف ایرانی و غربی

تناقضات در اظهارات طرف ایرانی و غربی
درحالی که طرف های غربی مذاکره کننده صحبت از تعلیق فعالیت های هسته ای می زنند، وزیر امور خارجه کشور می گوید: برنامه هسته ای ایران متوقف نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، خبرهای بسیار خوشحال کننده از ژنو به گوش رسید که توافقات گروه 5+1 و ایران انجام شده است؛ اما در ابتدا خبرهای ضد و نقیضی به گوش می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

طرف های مذاکره کننده هرکدام اظهاراتی دارند که با اظهارات دیگر مذاکره کنندگان متفاوت است.

,

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است: در واقع توافقات فعلی گام نخست در رسیدن به این هدف است که 6 ماه بطور خواهد انجامید و ظرف این مدت ایران کلیه فعالیت‌های هسته‌ای خود را به حالت تعلیق درخواهد آورد و هیچ سانتریفوژ جدید به تاسیسات خود اضافه نخواهد کرد، هیچ فعالیتی در تاسیسات آب سنگین اراک صورت نخواهد گرفت، تا همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران طی این مدت تحت نظارات کامل آژانس درآید.

, لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است: , در واقع توافقات فعلی گام نخست در رسیدن به این هدف است که 6 ماه بطور خواهد انجامید و ظرف این مدت ایران کلیه فعالیت‌های هسته‌ای خود را به حالت تعلیق درخواهد آورد و هیچ سانتریفوژ جدید به تاسیسات خود اضافه نخواهد کرد، هیچ فعالیتی در تاسیسات آب سنگین اراک صورت نخواهد گرفت، تا همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران طی این مدت تحت نظارات کامل آژانس درآید.,

جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا نیز در نشست خبری اعلام کرد: تأکید می کنم این توافق دوستان ما در منطقه و همپیمان ما اسرائیل را در شرایط امن تری قرار خواهد داد.

, جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا نیز در نشست خبری اعلام کرد: , تأکید می کنم این توافق دوستان ما در منطقه و همپیمان ما اسرائیل را در شرایط امن تری قرار خواهد داد.,

وی افزود: در شش ماه آینده ایران ذخیره 20درصد خود را به صفر می رساند و ذخیره 5درصد خود را افزایش نمی دهد. این سند نمی گوید ایران حق غنی سازی دارد بلکه می گوید موضوع هسته ای موضوع مذاکره است.

, وی افزود: در شش ماه آینده ایران ذخیره 20درصد خود را به صفر می رساند و ذخیره 5درصد خود را افزایش نمی دهد. این سند نمی گوید ایران حق غنی سازی دارد بلکه می گوید موضوع هسته ای موضوع مذاکره است.,

وزیر امورخارجه آمریکا گفت: ایران موافقت کرده است که غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند، ایران ذخایر اورانیوم 3.5 درصد خود را در شش ماه اینده افزایش نخواهد داد و ایران در شش ماه آینده راکتور اراک را راه اندازی و تزریق سوخت نخواهد کرد.

, وزیر امورخارجه آمریکا گفت: ایران موافقت کرده است که غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند، , ایران ذخایر اورانیوم 3.5 درصد خود را در شش ماه اینده افزایش نخواهد داد , و ایران در شش ماه آینده راکتور اراک را راه اندازی و تزریق سوخت نخواهد کرد.,

اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در این خصوص گفت: ین مقام اتحادیه اروپا این توافق را یک «گام اولیه» خواند و گفت این توافق داخل چارچوبی برای توافق نهایی بود.

, بود.,

اوباما به برخی از جزئیات توافقنامه هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت طبق توافق هسته‌ای، ایران برخی از سطوح غنی سازی را متوقف می‌کند، نمی تواند سانتریفیوژهای جدید را نصب کند، کار در رآکتور پلوتونیوم را متوقف می‌کند و با کارشناسان آژانس همکاری‌های بیشتری برای نظارت بر برنامه هسته‌ایش انجام می‌دهد.

,

وی افزود: ایران اراک را نخواهد ساخت و اگر ساخت آن شروع شود به سمت راه حل دیگری می رویم.

,

 اوباما ادعا کرد اینها محدویت‌هایی هستند که جلوی دسترسی ایران به بمب اتم را می‌گیرند.

,

رئیس جمهور آمریکا در توضیح بیشتر درباره جزئیات توافق هسته‌ای با ایران گفت گام اول این توافق ۶ ماه طول می‌کشد و پس از آن مذاکرات دیگری برای توافق نهایی با ایران خواهیم داشت.

,

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس بعد از امضای رسمی توافقنامه میان ایران و گروه 1+5 در صفحه توئیتر خود این توافق را برای تمام دنیا، کشورهای خاورمیانه و مردم ایران، توافقی خوب دانست.

, «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس بعد از امضای رسمی توافقنامه میان ایران و گروه 1+5 در صفحه توئیتر خود این توافق را برای تمام دنیا، کشورهای خاورمیانه و مردم ایران، توافقی خوب دانست., «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس بعد از امضای رسمی توافقنامه میان ایران و گروه 1+5 در صفحه توئیتر خود این توافق را برای تمام دنیا، کشورهای خاورمیانه و مردم ایران، توافقی خوب دانست.,

هیگ در بخشی دیگر از این پیام «توافقنامه گام اول» با ایران را «مهم و دلگرم‌کننده» توصیف کرده و گفته است بنا بر این توافق برنامه هسته‌ای ایران برای مدت 6 ماه گسترش نمی‌یابد و در برخی موارد عقب نیز می‌رود.

,

این درحالی است که ظریف در صفحه فیس بوکی خود نوشت: مذاکرات به نتیجه رسید و مذاکرات با موفقیت پایان یافت. غنی سازی به رسمیت شناخته شد. فعالیت ها ادامه خواهد یافت و تحریم ها در سراشیبی قرار گرفت.

,

وی در جایی دیگر گفت: برنامه هسته ای ایران متوقف نخواهد شد همچنین تولید اورانیوم غنی شده 5درصدی مانند گذشته ادامه دارد.

,

وزیر امور خارجه ایران در تشریح توافق یادآور شد: فعالیت اراک ادامه دارد.

,

عراقچی نیز گفت: ساختن اراک ادامه دارد؛ اما تاریخ راه اندازی آن به تعویق افتاد.

,

باید توجه داشت که این نقیضه گویی ها پس از توافق بسیار جالب توجه است و باید علت این نقیضه گویی ها بررسی شود.

,

انتهای پیام

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه