اخبار داغ

نامهربانی مسکن مهر دیواندره و رویای خانه دار شدن/فعلا بی خیال خانه شوید

نامهربانی مسکن مهر دیواندره و رویای خانه دار شدن/فعلا بی خیال خانه شوید
اجاره نشینانی که سال ها خانه دار شدن بزرگ ترین آرزویشان بود و با شعار و قول دولتمردان وقت قرار شد با 3 الی 5 میلیون تومان صاحب خانه شوند، آن روزگار همه دار و ندارشان را در این راه نهادند و هر روز فقیرتر از دیروز شدند و به آرزویشان تا به امروز نرسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سارال خبر، نزدیک به 10 سال از آغاز طرح مسکن مهر می گذرد و ازآن  زمان تاکنون این طرح در شهر دیواندره فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر نهاده است و تا به حال نه تنها واحدی به اعضا تحویل داده نشده است بلکه اعضای این شرکت تعاونی آنقدر خون دل خورده اند که همگی دچار انواع بیماری های روحی و جسمی شده اند.
اجاره نشینانی که سال ها خانه دار شدن بزرگ ترین آرزویشان بود و با شعار و قول دولتمردان وقت قرار شد با 3 الی 5 میلیون تومان صاحب خانه شوند، آن روزگار همه دار و ندارشان را در این راه نهادند و هر روز فقیرتر از دیروز شدند و به آرزویشان تا به امروز نرسیدند.
در همان اوایل طرح چندین هکتار زمین در اختیار شرکت تعاونی ها برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد و اجاره نشین گذاشته شد، اما پلان ساختمان های 3 طبقه و با متراژ 75 و80 مترمربعی در دستور ساخت قرار گرفت ولی متأسفانه با سپردن کارها و امور مربوطه به افراد و پیمانکارهای ناشی و ناکارآمد ساختمان های قوطی کبریتی با ورودی بسیار تنگ و اتاقک هایی به عنوان آشپزخانه و اتاق خواب و هال و در واحدهای مجزا، سر از خاک بیرون آوردند و مصالحی که در آن استفاده شده است از نوع درجه چندم و بی کیفیت بوده که تنها با یک مشت محکم فرو خواهد ریخت.
مقدار آورده 3 میلیونی تبدیل به 30 میلیون تومان شد و هفت خان مسکن مهر دیواندره هنوز به سرانجام نرسیده و گفته ها حاکی از آن است که هنوز بسیاری از ، سازمان ها و نهادهای خدماتی و پیمانکاران کارهای مربوطه را به سرانجام نرسانده اند.
کماکان نبود آورده اعضای مسکن مهر و از همه مهم تر عدم همکاری ادارات و نهادهای خدماتی و اداره راه و شهرسازی با شرکتهای تعاونی برای خانه دار شدن قشر مستمند جامعه وجود ندارد.
روند لاک‌پشتی ساخت مسکن‌و وعده‌های تکراری مسؤلان امر، فضای نامطلوب و نا امید کننده برای مردم ایجاد کرده است چرا که روند کند ساخت واحدهای مسکن، منجر به افزایش سهم آورده متقاضیان شده و این مهم از اساسی ترین گله‌مندی های بیشتر متقاضیان است.
شاهو گلشه مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دیواندره در گفتگو با خبرنگار سارال خبر گفت : مسکن مهر شهرستان دیواندره شامل دو شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت ( دیواندره و زرینه ) در قالب تعاونی ( اراضی 99 ساله ) و خودمالک ( اراضی ملکی ) تا کنون از تعداد 2300 واحد معرفی شده به بانک ، 2292 واحد با بانک عامل عقد قرارداد نموده و تعداد 1345 واحد به مرحله پایانکار رسیده و فروش اقساطی شده اند ، وی افزود : پروژه های مسکن مهر در اراضی 99 ساله شامل دو پروژه 504 واحدی و 272 واحدی می باشد که بر اساس گزارش مشاورین مسکن مهر 504 واحدی دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی و 272 واحدی 82 درصد پیشرفت داشته است .
 وی نبود عوامل و نیروهای فنی شاغل در بخش ساختمان در شهرستان و همچنین تورم و افزایش قیمت در بخش مصالح و دستمزد نیروی انسانی را یکی از مشکلات این پروژه ها عنوان نمود .
پروژه 272 واحدی مربوط به تعاونی های مسکن مهر 1 تا 4 ، دارای 14 بلوک با زیر بنای حدود 29236 متر مربع بوده و به دلیل تعدد تعاونیها و شرکتهای سازنده ، نوع و تیپ نقشه های طراحی شده برای پروژه ، تکمیل نشدن آورده اعضا و خرید و فروش های غیر مجاز دارای مشکلاتی می باشد .
 پروژه 504 واحدی نیز مربوط به تعاونی مسکن مهر شماره 5 شهرستان دارای 84 بلوک بصورت تیپ با اسکلت فلزی با زیربنای 42252 متر مربع دارای مشکلاتی نظیر تکمیل نبودن آورده اعضاء و وجود معارض می باشد .
رضا قادری مدیرکل بنیاد مسکن کردستان بیان داشته است: تاکنون سه هزار و 650 واحد به اتمام رسیده و عمده مشکل مربوط به شهرستان دیواندره با 800 واحد است.
نامهربانی مسکن مهر دیواندره و رویای خانه دار شدن/فعلا بی خیال خانه شوید
از دیگر مشکلات مسکن مهر در این شهر می توان به بعد فرهنگی آن اشاره کرد که با ساخت واحدهای آپارتمانی در شهری کوچک مانند دیواندره بدون فرهنگ سازی و مقابله با فرهنگ بومی اقدام شده است و این در حالی است که فرهنگ و فطرت ما با خانه‌هایی حیاط‌دار مانوس است، در واقع شیوه طراحی و معماری مدرن مناسب فرهنگ ما نیست در طراحی‌ها باید به سمت نیازسنجی برویم و نیاز واقعی را بشناسیم.
نه تنها راه ورودی اصلی بلکه همه خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی فاقد آسفالت و حتی جدول کشی بوده و هر کس هوای رفتن به آنجا داشته باشد باید یک جفت چکمه نیز به همراه داشته باشد.
در این محل خبری از مدرسه و مراکز خدماتی دیگر از جمله بهداشت و درمان، بانک، پست،مسجد و ... نیست.
مخلص کلام اینکه مسکن مهر را می‌توان از پرماجراترین پروژه‌های چند سال اخیر دانست که با وجود نارضایتی مکرر مالکان، پیمانکاران و مسئولان زیر بار نمی روند و از طرق مختلف مشکلات را منکر می شوند.
آنچنان که به گوش می رسد هنوز میوه مسکن مهر دیواندره نرسیده است و به این زودی ها هم دست اعضا را نخواهد گرفت امیدواریم که  در چند سال آتی تحویل داده شود!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سارال خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه