اخبار داغ

ابطال آرای انتخابات شوراهای 2 شهر «کرج» و «آلونی»/ نامه کمیسیون اصل 90 به جهانگیری و وزارت کشور

ابطال آرای انتخابات شوراهای 2 شهر «کرج» و «آلونی»/ نامه کمیسیون اصل 90 به جهانگیری و وزارت کشور
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: طبق بررسی‌های کمیسیون صندوق‌های رأی حوزه‌های کرج و آلونی در انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا باید باطل شود و این امر طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور اعلام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، صطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل با اشاره به بررسی پرونده انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا در کمیسیون اصل 90 خانه ملت، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در این ارتباط طبق گزارش کمیته سیاسی کمیسیون اصل90 صندوق رأی شهرهای کرج در استان البرز و آلونی در استان‌ و چهارمحال و بختیاری باید باطل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: تشخیص کمیسیون در ابطال صندوق‌های آْرای کرج و آلونی امری مسجل است و این موضوع طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور اعلام شده تا فرایند ابطال صندوق‌های رأی این 2 شهر که تخلف در انتخابات آن محرز شده انجام شود و در نهایت آنها گزارش خود را در این باره به کمیسیون اصل 90 ارائه کنند.

,

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: البته وجود تقلب و دستور برای ابطال صندوق‌های رأی حوزه‌های انتخابیه کرج و آلونی به این معنا نیست که کلیه اعضای شوراء با تقلب در آراء کرسی‌ها را تصاحب کرده باشند و کار به گونه‌ای نخواهد بود که شورا منحل شود بلکه پس از شمارش مجدد آراء صندوق‌ها افرادی که رأی واقعی مردم را داشته باشند در شوراء جایگزین شده و افرادی که با تقلب به شوراء راه یافته بودند حذف می‌شوند.

,

افضلی‌فرد اضافه کرد: در مورد تقلب در انتخابات شورای شهر آلونی موضوع مورد تأیید همه مقامات منطقه‌ای و محلی قرار گرفته اما در مورد کرج طبق ساز و کاری که مشخص شده بنا شده تا در ارتباط با این حوزه موضوع تقلب در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به مستندات موجود، شوراء گزارشی از مصوبه خود در این باره به کمیسیون ارائه کند.

,

وی افزود: بر اساس بررسی‌های کمیسیون اصل 90 همه دلایل و مستندات دال بر تضییع حقوق مردم و حضور غیرقانونی بعضی از اعضای شوراء در شهرهای کرج و آلونی است و باید قانون در این زمینه انجام شود و اگر شورای حل اختلاف درباره کرج بخواهد دلیلی برای ابقاء این افراد داشته باشد باید این دلیل متقن باشد.

,

عضو هیأت رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به تأخیر صورت گرفته در رسیدگی به پرونده تقلب در انتخابات چهارمین دوره شوراها، اظهار داشت: علت این تأخیر تعلل و سهل‌انگاری مسئولان و امنیتی کردن موضوع توسط آنان بوده است.

,

افضلی فرد اضافه کرد: اگر ما حق را به حق‌دار ندهیم فضا امنیتی می‌شود، اینکه مُر قانون در کشور اجرا شده و کسی که تخلف کرده مجازات و برکنار شود موجب آرام شدن فضای حاکم بر جامعه می‌شود.

,

«اینگونه توجیحات که اگر ما بخواهیم حق را به حق‌دار بدهیم اختلافی به وجود آمده و فضا امنیتی می‌شود نه مبنای قانونی دارد و نه مبنای شرعی؛ در واقع اینگونه توجیحات باعث شده تا ما در روند رسیدگی به این پرونده با وقفه طولانی مواجه شویم.»

,

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: مجلس پیگیر حقوق مردم است و از حق مردم کوتاه نمی‌آید و هرچند با مقاومت برخی افراد مواجه شود از موضع خود عقب نمی‌‌نشیند.

,

افضلی فرد در پایان گفت: مردم سالاری دینی ایجاب می‌کند که ما با جدیت مدافع حقوق مردم بر مبنای قانون باشیم؛ در واقع وقتی مُر قانون به ما این اجازه را می‌دهد و ثابت شده که در جایی حقی از مردم ضایع شده، ما در دفاع از حقوق مردم ملاحظه هیچ فردی را نخواهیم کرد و حق قانونی مردم را باید با قدرت و قاطعیت به آنان داد؛ باید تاکید کنم که احقاق حقود مردم از مطالبات جدی نظام، مقام معظم رهبری، دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه