اخبار داغ

آخرین اخبار از تجاوز نظامی عربستان به یمن؛

شلیک بیش از ۲۰ موشک به شمال یمن/رایزنی امیرعبداللهیان با نماینده سازمان ملل در یمن/ درخواست برای تمدید آتش‌بس

شلیک بیش از ۲۰ موشک به شمال یمن/رایزنی امیرعبداللهیان با نماینده سازمان ملل در یمن/ درخواست برای تمدید آتش‌بس
بیست و هفتیمن روز حملات علیه یمن در شرایطی آغاز می‌شود که سعودی‌ها بار دیگر شب گذشته با نقض آتش‌بس مناطق شمالی یمن را موشک باران کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.,

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فروردین آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

,

وزرای خارجه عربستان و آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست خبری در ریاض بر آتش‌بس 5 روزه در یمن تاکید کردند، اما ارتش عربستان و سخنگوی ائتلاف متجاوز ساعاتی پس از این نشست، آغاز عملیات نظامی عربستان علیه صعده یمن را اعلام کرده است.

,

آتش بس برای توقف تجاوزات عربستان سعودی به یمن قرار بود سه‌شنبه شب راس ساعت 23 به وقت محلی به مدت 5 روز اجرا شود.

,

 

,

* * * * * *

, * * * * * *,

 

,

* رایزنی معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن

,

* عربستان بیش از 20 موشک به صعده و حجه شلیک کرد/نظامیان عربستان سعودی امروز بیش از 20 موشک و خمپاره به صعده و حجه یمن شلیک کردند.

,

* یک نفربر ارتش سعودی در منطقه «جلاح» هدف قرار گرفت/شبکه خبری المیادین از هدف قرار گرفتن یک نفربر سعودی در یکی از مناطق «نجران» خبر داد.

,

* «خالد بحاح» نیز خواستار تمدید آتش‌بس انسانی در یمن شد

,

*«القاعده نیروی زمینی عربستان در یمن است»/ علت حمله عربستان به یمن از نگاه «هافینگتن‌ پُست»؛ بیم از همسایه دموکرات

,

*تجاوز ریاض به یمن تاکنون 10 هزار قربانی برجای گذاشته است

,

* نماینده سازمان ملل در یمن خواستار تمدید آتش‌بس شد
* یک منبع نظامی یمن: کشف تونل‌ها و استحکامات القاعده و حزب الاصلاح در عدن/تروریست‌ها محله‌های مسکونی تعز را هدف می‌گیرند

,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه