اخبار داغ

الویت قرار دادن استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش‌وپرورش بی‌عدالتی است

الویت قرار دادن استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش‌وپرورش بی‌عدالتی است
کارشناس علوم استراتژیک گفت: اگر یک محاسبه آماری صورت گیرد نشان می‌دهد که افراد زیادی هستند که درآمدشان به‌مراتب کمتر از معلمین است و اگر قرار باشد حقوق برابر پرداخت شود حقوق معلمین کسر خواهد شد درحالی‌که اصلاً برای معلمین و سایر کارمندان چنین تصوری وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ثامن، اظهار داشت: می‌توان گفت معلمان و سایر کارمندان  حداقل یک شغل و یک درآمدی دارند هرچند این درآمد کم محسوب شود، در جامعه بیکار داریم، بیکاری که درآمد ندارد اما هزینه دارد، متأسفانه شاهد افرادی هستم که روزی خود را از سطل‌های زباله می‌جویند، کارمندان دولت نمی‌توانند بگویند زندگی بقیه مردم به ما مربوط نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ثامن,

وی بیان داشت: در کشور مناطق محروم زیادی وجود دارد، دولت باید درآمدهایش را هزینه بهداشت و درمان کند لذا باید این آگاهی به کارمندان داده شود که سطح  رفاه عمومی جامعه به سطح تولید سرانه کشور بستگی دارد، تولید سرانه کشور به استحکام کار نیروها در کشور بستگی دارد متأسفانه هم در فرهنگ کار و هم در فرهنگ مصرف مشکل وجود دارد.

,

قدیری تصریح کرد: بااینکه بارها مقام معظم رهبری به مصرف کالای داخلی تأکید فرمودند، به این مسئله بی‌توجهی می‌شود نتیجه این بی‌توجهی این می‌شود که بازار برای کالای داخلی به وجود نمی‌آید تولید و اشتغال از بین می‌رود و درنتیجه تولید کشور رشد لازم را نخواهد کرد و اگر تولید در کشور رشد نکند افزایش سطح عمومی رفاه معنا نخواهد داشت.

,

وی گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که مطرح است و باعث نارضایتی شده تبعیض در حقوق است مخصوصاً برای معلمین شده این است که اگر این تبعیض برداشته شود و به سطح عمومی برسد حقوق معلمین به‌شدت تغییر خواهد کرد، درحالی‌که اصلاً این‌چنین نیست اگر یک محاسبه آماری صورت گیرد نشان می‌دهد که افراد زیادی هستند که درآمدشان به‌مراتب کمتر از معلمین است و اگر قرار باشد حقوق برابر پرداخت شود حقوق معلمین کسر خواهد شد درحالی‌که اصلاً برای معلمین و سایر کارمندان چنین تصوری وجود ندارد.

,

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: متأسفانه هم معلمین و هم سایر کارمندان حقوق خود را با اقشار سطح بالا که نسبت آن‌ها به میزان جمعیت  کم است مقایسه می‌کنند تبعیض در حقوق وجود دارد اما اگر قرار باشد تبعیض وجود نداشته باشد و حقوق مساوی بین همه تقسیم شود ما شاهد این خواهیم بود که حقوق معلمین کسر خواهد شد.

,

قدیری خاطر نشان کرد: شنیدن این حرف برای معلم و کارمندان دولت تلخ خواهد بود اما بهتر است به‌جای رد این موضوع به بررسی این موضوع با توجه به آمارهای اقتصادی کشور بپردازند، معلمین و کارکنان دولت باید مواظب باشند این مطالبات به تجمعات و اقداماتی غیراصولی مخصوصاً در این برهه تاریخی که کشور در حال مذاکرات حساسی است تبدیل نشود.

,

وی گفت: دشمنان نظام تلاش می‌کنند این تجمعات را چه به‌حق باشد و چه به‌ناحق به اعتراضات عمومی نسبت دهد درحالی‌که نیاز داریم وحدت و همدلی را به جهانیان به نمایش بگذاریم اگر قرار است تجمعی صورت گیرد باید در مسیری باشد که مردم به دولت اعلام کنند ما سختی‌ها را تحمل می‌کنیم اما شما از حقوق هسته‌ای ایران عقب‌نشینی نکنید.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت:متأسفانه شاهد این بودیم که عده‌ای از افراد تلاش کردند معلمین را به خیابان بکشند و حتی تهدید کنند که اگر حقوق افزایش پیدا نکند برگه‌های امتحانی دانش آموزان را تصحیح نخواهیم کرد که این نوع گفتار درشان یک معلم نیست دولت را تهدید کند به‌تلافی برآورده نشدن توقعات لطمه به دانش آموزان و فرزندان این مملکت زده خواهد شد،البته تعداد بسیار کمی نسبت به جمعیت کشور به این تجمعات رفتند.

,

قدیری تاکید کرد: البته افزایش حقوق برخی بخش‌های دولتی احساس نارضایتی در معلمان به وجود می‌آورد به همین خاطر دولتمردان باید توجه داشته باشند، که اگر قشری از کارکنان حقوق را افزایش می‌دهند این توقع در دیگر اقشار هم ایجاد می‌شود.

,

وی تصریح کرد: واقعیت اقتصادی کشور باید برای مردم بیان شود لذا ضمن ترمیم در اختصاص بودجه باید وتو جه به تولید هم دولتی و هم خصوص صورت بگیرد و از طرفی باید خرید کالای ایرانی به‌عنوان یک فرهنگ دربیاید یعنی همان اجرای کامل اقتصاد مقاومتی زیا این تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

,

کارشناس مسائل استراتژیک  افزود: از همه قلم‌به‌دستان می‌خواهیم که برای توهم زدایی از درآمدهای نفتی تلاش کنند زیرا این اصلی‌ترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است ،هم مسئولین و هم مردم باید بدانند چاره‌ای جز اقتصاد مقاومتی نداریم، اگر همان موقع که مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اشاره کردند به آن عمل می‌کردیم مطمئناً بسیاری از این مشکلات را نداشتیم همین امروز هم اگر بخواهیم تحریم‌ها فروبپاشد باید اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

,

قدیری گفت: باید وضعیت همه اقشار موردتوجه دولت قرار گیرد، دولت فعلی بسیار پرجمعیت است و باید کوچک شود و افرادی که ساعات مفید کاری‌شان22دقیقه و حتی کمتر از آن در روز است هیچ دلیل ندارد که کارمند دولت باقی بمانند،نمی‌توان قرارداد8ساعت کار مفید بسته شود سپس کارکنان مردم را با امروز و فردا کردن سرگردان ادارات کنند.

,

وی همچنین در الویت بودن فرزندان فرهنگیان برای استخدام در آموزش‌وپرورش را بی‌عدالتی دانست و افزود: برای استخدام باید آزمونی بدون اولویت در نظر گرفته شود و افراد بنا بر استعدادشان استخدام شوند نه بناتر نسبت فامیلی که دارند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه