اخبار داغ

آلیا در گفت و گو با دانا خبر داد:

جزئیاتی از جلسات کارگروه حجاب و عفاف در مجلس/طراحی لباس مناسب برای کارمندان دولت

جزئیاتی از جلسات کارگروه حجاب و عفاف در مجلس/طراحی لباس مناسب برای کارمندان دولت
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در توضیح دلیل اصلی اجرایی نشدن قوانین حجاب و کشور خاطرنشان کرد: مجلس همواره در دولت قبلی و فعلی نظارت خود را داشته است؛‌ اما اکثر وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی طرح حجاب و عفاف که یک طرح جامع فرهنگی است را یا توجهی به آن نکرده و یا اینکه به صورت زنانه و جنسیتی به آن نگاه کرده اند.
[

فاطمه آلیا، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اعلام این خبر که کارگروه حجاب و عفاف چند وقتی است که در کمیسیون اجتماعی تشکیل و سومین جلسه این کارگروه هم برگزار شده است، گفت: در هر جلسه حدود سه دستگاه مرتبط با بحث حجاب و عفاف به این کارگروه دعوت شده تا این موضوع بررسی شده و کزارشی از عملکرد آنها ارائه می شود. جلسه آخری که ما در این راستا داشتیم با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، شهرداری، بسیج جامعه زنان و وزارت ارشاد تشکیل شد که هر کدام گزارشات مربوط به خود را دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی به نتایج این جلسات نیز اشاره کرد و افزود: قرار بر این شد که برای جلسات بعدی با توجه به اینکه الان راهکارهای طرح حجاب و عفاف که مصوبه شورای عالی فرهنگی به منزله یک قانون بوده و در آن وظایف کلیه دستگاه های دولتی و نهادهای مشخص شده است، باید دستگاه ها بیایند در خصوص وظایف تعیین شده برای آنها به مجلس گزارش دهند.

,

 

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که این دستگاه ها موظفند درباره عدم اجرای این قانون توضیح دهند، خاطرنشان کرد: تا این قوانین در دستگاه ها اجرا نشود، خلأ های قانونی آن مشخص نخواهد شد که مجلس بتواند در همین راستا به این خلأهای قانونی رسیدگی کند.

,

 

,

آلیا در ادامه افزود: اگر قانون حجاب و عفاف در دستگاه ها اجرا شود، می توان مشکلات بین دستگاهی را بررسی کرد تا از این طریق، مجلس به عنوان یک قانون گذار و ناظر بر اجرای این قوانین می تواند به این مشکلات رسیدگی کند.

,

 

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در توضیح دلیل اصلی اجرایی نشدن قوانین حجاب و کشور خاطرنشان کرد: مجلس همواره در دولت قبلی و فعلی نظارت خود را داشته است؛‌ اما اکثر وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی طرح حجاب و عفاف که یک طرح جامع فرهنگی است را یا توجهی به آن نکرده و یا اینکه به صورت زنانه و جنسیتی به آن نگاه کرده اند.

,

 

,

آلیا با تاکید بر اینکه قطعا این جلسات ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: اگر کارمندان دستگاه ها نه تنها چهارچوب های حجاب بلکه حدود حیا و عفاف را هم رعایت کنند، تأثیر به سزایی در تحول فرهنگی در جامعه و رعایت شئونات خواهد گذاشت.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر وظایف همه دستگاه‌ها اظهار داشت: یک انتظار و مطالبه عمومی وجود دارد که در وهله اول دولت باید از دستگاه ها و وزراتخانه ها که در اختیار دولت است بخواهد که کارکنان آنها موظف به رعایت قوانین حجاب و عفاف شوند و از طرف دیگر شرایطی هم برای ارباب رجوع فراهم شود که با توجه به اینکه فضای کاری سالم و ایمن، رفتار آنها هم اصلاح شود.

,

 

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی بخش عظیمی از تأثیر گذاری و الگو سازی برای جامعه را داشته توضیح داد: چون تمام کارمندان وزارتخانه ها و ادارات دولتی در کل کشور در طول روز حداقل 2 بار در طول ایاب و ذهاب خود در معرض الگو گیری جامعه قرار دارند.

,

 

,

آلیا افزود: اگر کارمندان دستگاه ها نه تنها چهارچوب های حجاب بلکه حدود حیا و عفاف را هم رعایت کنند، تأثیر به سزایی در تحول فرهنگی در جامعه و رعایت شئونات خواهد گذاشت.

,

 

,

وی با اشاره به محتواهای نامناسب برخی از کتب اظهار داشت: ارائه برخی از محتواهای نامناسب، پیامک‌ها، کتب و ... هم در حیطه عفاف و حجاب است که مانند سمی از درون فرهنگ کشور را تخریب می کند.

,

 

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به عملکرد صداو سیما گفت: اگرچه رویکرد صدا و سیما در بحث حجاب و عفاف بهبودی نسبی داشته است، اما همچنان رسانه ملی می تواند نقش موثر تری در این راستا ایفا کند.

,

 

,

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مسئولین بنیاد لباس در وزارت ارشاد قول دادند که با ارتباط گیری با دستگاه های دولتی، لباس مناسبی را برای کارمندان دولتی تهیه و طراحی کنند، اظهار داشت: مطالبه اصلی مجلس و کارگروه حجاب و عفاف در کشور این است که دولت به عنوان صف اول در این زمینه وارد شده و شرایطی را فراهم کند تا زمینه اجرای قوانین حجاب و عفاف در دستگاه های دولتی اجرا شود.

,

 

,

آلیا به بخش دیگری از زمینه های بروز بی حیایی و هتک حرمت عفاف در دستگاه های دولتی اشاره کرد و افزود: علاوه بر پوشش یکی از نکاتی که در محیط های کاری باید مورد توجه قرار گیرد، عدم اختلاط غیر ضروری در محیط های کاری، وضعیت آرایش و چیدمان اتاق های کار و ... است که باید مد نظر دستگاه ها قرار گیرد تا این قوانین بتوانند به خوبی اجرا شوند.

,

 

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه طرح عفاف هم شامل خانم ها و هم شامل حال آقایان می شود، افزود: ورود دستگاه ها به طرح حجاب و عفاف محدود و سطحی بوده است و با همایش و سخنرانی نمی توان این طرح جامع را پوشش داد.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه