اخبار داغ

عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

مجلس اجرای پوتکل الحاقی را متوقف کرد/ بازدید از مراکز نظامی خط قرمز ایران است/عربستان حق بازرسی از کشتی ایرانی را ندارد

مجلس اجرای پوتکل الحاقی را متوقف کرد/ بازدید از مراکز نظامی خط قرمز ایران است/عربستان حق بازرسی از کشتی ایرانی را ندارد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس منشور اخلاقی کنواسیون هسته‌ای، بازرسان آژانس به هیچ وجه حق گفتگو با دانشمندان را ندارند و هرگونه صحبت بین طرفین از لحاظ حقوق بین‌الملل بازجویی محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج،میرهادی قره‌سید رومیانی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر مصاحبه‌ی مامورین آژانس با دانشمندان هسته‌ای ایران، ابراز کرد: براساس منشور اخلاقی کنواسیون هسته‌ای، بازرسان آژانس به هیچ وجه حق گفتگو با دانشمندان را ندارند و هرگونه صحبت با آنان از لحاظ حقوق بین‌الملل بازجویی محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: پروتکل الحاقی در مقطعی از زمان به صورت داوطلبانه توسط ایران اجرا شد، اما بعد از تهدیدهای آمریکا و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، مجلس طی مصوبه‌ای آن را متوقف کرد و درحال حاضر هیچکس حق بازدید از مراکز نظامی را ندارد.

,

آژانس حق بازدید از مراکز هسته‌ای را ندارد

, آژانس حق بازدید از مراکز هسته‌ای را ندارد, آژانس حق بازدید از مراکز هسته‌ای را ندارد,

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان خط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند، اجازه نمی‌دهیم از هیچ یک از مراکز نظامی هیچگونه بازرسی از سوی بیگانگان انجام شود و این امر نشان از عدم موافقت ایران با بازدیدهای غیرقانونی آژانس دارد.

,

وی افزود: براساس قوانین حاکم بر که شناسنامه‌ی هسته‌ای کنواسیون محسوب می‌شود بازرسان فقط حق نمونه برداری دارند و شرایط این امر نیز باید بررسی شود.

,

عربستان اجازه‌ی بازرسی از کشتی ایرانی را ندارد

, عربستان اجازه‌ی بازرسی از کشتی ایرانی را ندارد, عربستان اجازه‌ی بازرسی از کشتی ایرانی را ندارد,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای با اشاره به جنایات عربستان در یمن، تاکید کرد: صلیب سرخ جهانی تابع قواعد بین‌المللی است، به منظور حفظ صلح جهانی و امنیتی، کشور متجاوز به هیچ وجه حق بازرسی از کمک‌های ارسالی را ندارد.

,

وی اضافه کرد: ستم‌دیدگان یمن از لحاظ بهداشتی و غذایی در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می‌برند و به شدت به کمک‌های بشردوستانه‌ی جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند، طبق قانون بین‌المللی عربستان نمی‌تواند کشتی ایرانی را از مسیر خود منحرف و یا بازرسی کند، اگر شاهد کارشکنی توسط عربستان باشیم، این موضوع قابل پیگیری در محاکم کیفری است.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه