اخبار داغ

به همت سازمان نشرو حفظ آثار زنان در دفاع مقدس برگزار شد

برگزاری همایش تجلیل از زنان مقاوم خرمشهر/ کتاب "عصر انتظار" رونمایی شد

برگزاری همایش تجلیل از زنان مقاوم خرمشهر/ کتاب "عصر انتظار" رونمایی شد
ظهر امروز و به همت سازمان نشر و حفظ آثار زنان در دفاع مقدس، همایش تجلیل از زنان مقاوم خرمشهر برگزار و از کتاب " عصرانتظار" نیز رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طنین یاس، همایش تجلیل از زنان مقاوم خرمشهر، ظهر امروز با حضور امیر سرلشگر نامی، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمع کثیری از زنان رزمنده، ایثارگر، جانباز و خانواده های شهدا در دانشگاه علمی و کاربردی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین یاس,

 

,

در این همایش از کتاب بانوی انتظار به قلم بتول بهلولی که خاطرات و سرگذشت زنانی که همسران آنها اسیر و رزمنده بودند، رونمایی شد.

,

 

,

گفتنی است در این مراسم از بیش از 20 بانوی فعال خرمشهری و فعالین در 8 سال دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

,

 

,

به گزارش طنین یاس، فاطمه آجرلو یکی از خواهران شهدای حاضر در این همایش ضمن مهم دانستن نقش زینبی خواهران شهدا در ترویج فرهنگ دفاع و شهادت اظهارداشت: ما نباد تنها برای شهدا گریه کنیم، شهدا عجیب و غریب نبودند بلکه خاکی بودند و افلاکی شدند.

,

 

,

وی افزود: باید علم شهدا را در دانشگاه جامع و کاربردی کنیم و متأسفانه تنوانسته ایم گفتمان و ادبیات شهدا را به نسل حاضر ارائه دهیم، ما خواهران شهدا ابتدا باید به خود تلنگر بزنیم و رسالت زینبی خود را به درستی انجام دهیم.

,

 

,

آجرلو، تصریح کرد: چرا باید همیشه یاد شهدا منوط با غم و اندوه و گریه شود، این درحالی است که شهدا در زندگانی خود علاوه بر معنویاتی که داشتند بسیار با نشاط بودند و ما نتوانسته ایم نشاط شهدا را به جوانان ارائه دهیم و می بینیم که امروز بسیاری از جوانان ما برای رسیدن به نشاط و شادابی راه اشتباه را در پیش گرفته اند.

,

 

,

در ادامه این همایش سیده زهرا حسینی، راوی کتاب دا ا ظهار داشت: الگوی ما حضرت زینب (س) و دیدیم که پس از واقعه عاشورا این بانوی عظیم الشأن خوار و ذلیل نشد تا جایی که در اسارت در مجلس یزید چنان خطابه ای کرد که همه میخکوب شدند.

,

 

,

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس، برگ زرین بر تارک تاریخ ایران اسلامی است و سوم خرداد برگ زرین دیگری است که باید الگو شود.

,

 

,

روای کتاب دا خاطرنشان کرد: امروز با توجه به مسائل پیرامون کشور و منطقه باید تدبیر واقعی همراه با بصیرت از سوی دولتمردان انجام شود.

,

 

,

در ادامه این همایش علی فرهانیان، برادر شهید مریم فرهانیان اظهار داشت: شرایط ابتدای جنگ هیچ سنخیتی با شرایط زنان نداشت، اما عملکرد زنان در دفاع مقدس، موجب شد که زن به عنوان عنصر مقاومتی در عرصه سخت کارآیی داشته باشد.

,

 

,

وی گفت: وجود زنان در آبادان و خرمشهر و کمک رسانی آنها به مراتب افتخار آمیزتر از حضور مردان است، خدمات زنان در آن مقطع باعث شد زن از ناکارآمدی خارج شود تا جایی که خدمات زنان در دفاع مقدس منجر به روحیه پذیری رزمندگان می شد.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه